Strona 1 z 2

Stukot jakby popychacze sie tlukły lub zawory i bierze olej

: śr lut 27, 2008 13:22
autor: Bidon
Czytałem już troche jakie moga byc przyczyny tych stuków ale powiedzcie mi czy wymienic popychacze czy to jeszcze moze byc cos innego i jeszcze do tego bierze olej koło 1litr na 1000km z poczatku zapalania dymi na niebiesko czy trzeba bedzie wymieniac piersionki?? używam Lotos diesel mineralny samochodzik ma przejechane 220tys i jest to zwykly 1.9d z 1996

: śr lut 27, 2008 14:12
autor: camelmk
Jak dymi tylko po odpaleniu to popychacze, jak cały czas to stawiam na pierścionki.
I wywaliłbym tego lotosa i zalał normalny olej :)

: śr lut 27, 2008 15:08
autor: ronuch
a silnik pracuje normalnie czy jakos inaczej??

: śr lut 27, 2008 15:12
autor: VW User
Wymien popychacze i uszczelniacze zaworów na początek i zobaczysz. Koszt nie będzie taki ogromny bo do wymiany uszczelniaczy zaw. nie musisz zdejmować głowicy.Przynajmniej przy benzyniaku nie musiałem :jezor:

: śr lut 27, 2008 15:12
autor: Bidon
silnik pracuje ladnie i jak sie mu przycisnie do dech tak powyzej 4 tys obr to idzie lekki dymek ciemny z rury i to klekotanie idzie wyraźnie gdzies w okolicach klawiatury a co z tym olejem gdzie on znika. dodam ze pali normalnie max 5.5l na 100km

: śr lut 27, 2008 15:13
autor: VW User
Aha i zmien ten olej :jezor:

: śr lut 27, 2008 15:18
autor: Bidon
To jaki olejek proponujecie ??

: śr lut 27, 2008 15:33
autor: ronuch
castrol diesel magnatec 10W/40 ja na takim jezdze a kupuje go na allegro bo w polsce nie ma baniek 5l oczywiscie niemiecki koszt ok 90zl z przesylka

: śr lut 27, 2008 15:46
autor: Bidon
dzieki za podpowiedz jak bedzie juz po tych wszystkich zabiegach odezwe sie czy to pomoglo narazie Dzieki

[ Dodano: 27 Lut 2008 14:49 ]
a jeszcze co do tego Oleju to ten castrol diesel 10w to polsyntetyk a czytalem ze z mineralnego na półsyntetyk to nie bardzo taka przesiadka będzie dobra

[ Dodano: 27 Lut 2008 17:22 ]
a panowie moze ktos jeszcze pomoc mi znalesc jakis szczegolowy opis wymiany tych popychaczy i uszczelniaczy zaworow

: śr lut 27, 2008 20:20
autor: anfar
panowie moze ktos jeszcze pomoc mi znalesc jakis szczegolowy opis wymiany tych popychaczy i uszczelniaczy zaworow

Witam-aby wymienic popychacze zdejmujesz pasek rozrządu koło zębate wałka rozrządu,pokrywę wałka sam wałek i wyjmujesz popychacze po wymianie składasz w kolejności odwrotnej i ustawiasz rozrząd.jak będziesz miał wyjęte popychacze to przy okazji możesz wymienic uszczelniacze dodatkowo trzeba zdjąc półstożki z trzonków zaworów wyjąc górną miseczkę i wyjąc sprężyny zdjąc stare uszczelniacze założyc nowe kolejnośc składania odwrotna.

I NAJWAŻNIEJSZA SPRAWA ABY TO ZROBIC BEZ ZDEJMOWANIA GŁOWICY MUSISZ USTAWIAC TŁOKI W GÓRNYM POŁOŻENIU (TE NAD KTÓRYMI BĘDZIESZ WYMIENIAŁ USZCZELNIACZE)JEŚLI TEGO NIE ZROBISZ TO PO ZDJĘCIU PÓŁSTOŻKÓW ZAWORY POWPADAJĄ DO CYLINDRÓW I TRZEBA BĘDZI ZDEJMOWAC GŁOWICĘ.POWODZENIA

: śr lut 27, 2008 22:24
autor: ronuch
co do oleju to nie powinno sie zmieniac z mineralnego na polsyntetyk dlatego ze ten 2 wymyje ci caly brud ktory jak by nie bylo uszczelnil ci silnik (mineralny jest gestszy przez co nie ma takich wlasciwosci myjacych silnik). Zmiana oleju na polsyntetyk moze ci sie najwyzej skonczyc tym ze bedziesz musial wymienic simeringi w silniku i ewentualnie uszczelnic pokrywe zaworow. Na forym duzo osob zmienilo z mineralnego na polsynteryk i nikt nie narzekal!

: czw lut 28, 2008 00:41
autor: souler
ronuch pisze:co do oleju to nie powinno sie zmieniac z mineralnego na polsyntetyk dlatego ze ten 2 wymyje ci caly brud ktory jak by nie bylo uszczelnil ci silnik (mineralny jest gestszy przez co nie ma takich wlasciwosci myjacych silnik). Zmiana oleju na polsyntetyk moze ci sie najwyzej skonczyc tym ze bedziesz musial wymienic simeringi w silniku i ewentualnie uszczelnic pokrywe zaworow. Na forym duzo osob zmienilo z mineralnego na polsynteryk i nikt nie narzekal!
wow w jednym zdaniu negatywnie o zmianie z minerala na polsyntetyk, a potem jednak popierasz. :panna:

nie od gestosci oleju zaleza wlasciwosci myjace oleju :panna:

: czw lut 28, 2008 09:58
autor: Bidon
ja tam z olejem zostanę mineralnym tylko ze zmienię go z lotos na castrol

: czw lut 28, 2008 10:04
autor: souler
Bidon pisze:ja tam z olejem zostanę mineralnym tylko ze zmienię go z lotos na castrol
przecie to jedno i to samo. zamienil stryjek...