Strona 1 z 2

Wyciek z egr - foto

: wt lut 26, 2008 22:31
autor: korfanty
Co może być przyczyną wycieku z otworu zaznaczonym na fotce, cały silnik suchutki, po przejechaniu ok 5tys łyknął ok 0,7L oleju (sądzę że przez turbinę bo po odpięciu dolnego węża trochę się wylało z ic) ten wyciek pokazał się ostatnio czy turbo które miało zapieczone kierownice i przeładowywało mogło mieć na to wpływ? Dodam że egr jest zaślepiony blaszką.

Obrazek

: wt lut 26, 2008 23:29
autor: jaro4444
Poszło Ci uszczelnienie trzonka zaworu EGR i dlatego olej cieknie. Co i jak z tym zrobić już opisywałem.

: czw lut 28, 2008 10:27
autor: aadasiek
witam
nie chciałem zakładać nowego tematu więc z góry przepraszam za wcięcie się :crazy:
mam pytanie jak mogę rozebrać i wyczyścić EGR? silnik to AHF
jeszcze raz sorki :crazy:

: czw lut 28, 2008 19:26
autor: arthek
aadasiek pisze:witam
nie chciałem zakładać nowego tematu więc z góry przepraszam za wcięcie się :crazy:
mam pytanie jak mogę rozebrać i wyczyścić EGR? silnik to AHF
jeszcze raz sorki :crazy:
Zaślep całkiem.Nie tylko pozbędziesz się wycieku ale i silnik na tym zyska.
Poszukaj w szukajce.

: czw lut 28, 2008 20:19
autor: Ponior
Tak jak radzi kolega zaślep.
Nie bedzie tyle syfu leciało.
Pozdro

: czw lut 28, 2008 22:12
autor: jaro4444
arthek pisze:Zaślep całkiem.Nie tylko pozbędziesz się wycieku ale i silnik na tym zyska.
Poszukaj w szukajce.
Koledzy jak ja kocham tekie "porady" :green_fuck:

Kolego Arthek coś słyszeliście ale nie wiecie gdzie dzwoni.

Merytorycznie:
Olej bedzie w takim przypadku wyciekał nawet po zaślepieniu EGR !!!
Olej w dolocie pochodzi z odmy skrzyni korbowej i z ewentualnych nieszczelności w turbinie. Pokrwa on całe wnetrze dolotu cienką warstwą i jest to NORMALNE Źle jest jak się zbiera tego oleju np litr po 20 kkm w IC. Ten to właśnie olej wycieka na załączonym foto.
Za to syf w kolektorze dolotowym powstaje kiedy spaliny wracają przez rurę recylkulacji spalin do kolektora. Niosą one w sobie sadze, które mieszają się z olejem i tworzą smolistą maź. Dodatkowo spaliny są gorące i "przypiekają" tą maź do postaci smoły lub twardego osadu.

Więc krótko - zaślepienie EGR wyeliminuje powstawanie syfu w dolocie, a olej i tak bedzie leciał z odmy :helm:

: pt lut 29, 2008 07:51
autor: aadasiek
ale ja chce tylko wyczyścić EGR bo sądzę że po 10latach jazdy autem należy mu się- wycieku nie mam żadnego
a co da zaślepienie EGR?
jestem jak na razie laikiem w tych sprawach :crazy:
i może jakieś zdjęcia poglądowe macie

: pt lut 29, 2008 10:08
autor: Ponior
wężyk od odmy dać pod auto i niech tam olejek leci.
A co do czyszczenia to ja tego nie robiłem, przy przeróbce po pierwsze wywalili mi egr.
pozdro.

: pt lut 29, 2008 13:01
autor: Niemiec

: pt lut 29, 2008 20:12
autor: korfanty
Sprawa z uszczelnieniem nie jest prosta - egr teoretycznie nie jest rozbieralny :(
Po wymontowaniu go z auta zabrałem się za rozgięcie zawalcowanej górnej pokrywy do której podpinamy przewód podciśnieniowy, blacha nie jest zbyt cienka więc troch się pomordowałem aby zeszła (ale to i tak pryszcz w porównaniu z zagięciem jej z powrotem)

i tu pojawił się :shock: nic nie da się dalej rozebrać :( wszystko jest maszynowo zaprasowane i pozagniatane - i tu stoimy przed decyzją co dalej zrobić, jeśli nie chcemy się pozbywać egr musimy rozwiercić zaprasowanie od strony zaworu (potem trzeba go będzie jakoś przymocować/przyspawać)

Obrazek

następnie cała ośka z membraną wychodzi i mamy dostęp do uszczelniacza który ma rozmiar 6x12x3 firmy NOK.

Ja zrobiłem inaczej, nie rozwiercałem tylko cienkim brzeszczotem przeciąłem w środku ośkę już mi nie będzie potrzebna bo pozbywam się sterowania egr,

Obrazek

od góry w otwór po ośce wkręciłem dużego blachowkręta i zasilikonowałem od góry

Obrazek

w środku również się pozbyłem aluminiowego prowadzenia ośki które częściowo zmniejszało przekrój

Obrazek

teraz zostało założenie membrany już bez ośki i mozolne zagniecenie górnej pokrywy, od spodu razem z uszczelką założona blaszka odcinająca spaliny

Obrazek

nie należy zapomnieć o wymianie o-ringa uszczelniającego egr z kolektorem o rozmiarze 55x3

Dziś była pierwsza jazda i jak na razie wszystko ok :okej:

: pt lut 29, 2008 21:53
autor: jaro4444
korfanty pisze:Ja zrobiłem inaczej, nie rozwiercałem tylko cienkim brzeszczotem przeciąłem w środku ośkę już mi nie będzie potrzebna bo pozbywam się sterowania egr,
Dlatego w innym poście sugerowałem (jak pewnie też czytałeś) rozcięcie puszki siłownika podciśnieniowego, usuniecie membramy, sprzężyny, grzybka zaworu EGR, wycięcie alu prowadnicy tak jak Ty to uczyniłeś i zaspawanie dziury po trzonku zaworu w tym miejscu:

Obrazek


Nastepnie oszlifowanie ładne całości i zlożenie (oczywiście po odcieciu dopływu spalin przez rurę EGR. Nie trzeba wówczas dawać membramy i bawić się w zagnatanie puszki siłownika. Wystarczy jedynie zaślepić przewód podciśnieniowy zaraz przy elektrozaworze (przykręcony jest do kolektora dolotowego)

: pt lut 29, 2008 22:13
autor: korfanty
jaro4444 pisze: .
.
.
Nastepnie oszlifowanie ładne całości i zlożenie (oczywiście po odcieciu dopływu spalin przez rurę EGR. Nie trzeba wówczas dawać membramy i bawić się w zagnatanie puszki siłownika. Wystarczy jedynie zaślepić przewód podciśnieniowy zaraz przy elektrozaworze (przykręcony jest do kolektora dolotowego)
Oczywiście że tak też można i nawet prościej chociaż w domowych warunkach może być problem z pospawaniem aluminium (chociaż już są kleje do aluminium) ja nie chciałem aby przy ewentualnej sprzedaży auta za bardzo się rzucało w oczy że było coś przerabiane - teraz z zewnątrz jest ciężko dojrzeć ze egr jest wypatroszony, trzeba się dobrze przyjrzeć od spodu pokrywy że była odginana i zagniatana ręcznie.

: pt lut 29, 2008 22:24
autor: jaro4444
Skoro tak to można zaspawać i na wierzch założyć samą blaszną osłonę siłownika bez flaków - nawet jest gdzie podłączyć przewód podciśnieniowy (do przewodu wkłada się wówczas malą kulke z łozyska i tak się go zaślepia, albo igłę wtryskiwacza czopikowego) :helm:

Re: Wyciek z egr - foto

: wt gru 02, 2014 13:47
autor: mikee_87
Witam,
Panowie odkopię trochę temat. Zastanawiam się czy zaznaczonego otworu na zdjęciu (w zasadzie dwóch bo są po obu stronach) nie dało by się zaślepić. Naprzykład gwintując ten otwór a następnie wkręcając śrubkę posmarowaną silikonem, pytanie w jakim celu te otwory tam są? Czy może ktoś zgłębiał temat?
Problem polega na tym, że właśnie przez te otwory mam wyciek, chciałbym żeby EGR pozostał na swoim miejscu ze względu na szybsze nagrzewanie auta, jednak muszę coś zrobić z tym wyciekiem.