Wyciek z egr - foto

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Wyciek z egr - foto

Post autor: korfanty » wt lut 26, 2008 22:31

Co może być przyczyną wycieku z otworu zaznaczonym na fotce, cały silnik suchutki, po przejechaniu ok 5tys łyknął ok 0,7L oleju (sądzę że przez turbinę bo po odpięciu dolnego węża trochę się wylało z ic) ten wyciek pokazał się ostatnio czy turbo które miało zapieczone kierownice i przeładowywało mogło mieć na to wpływ? Dodam że egr jest zaślepiony blaszką.

Obrazek



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt lut 26, 2008 23:29

Poszło Ci uszczelnienie trzonka zaworu EGR i dlatego olej cieknie. Co i jak z tym zrobić już opisywałem.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » czw lut 28, 2008 10:27

witam
nie chciałem zakładać nowego tematu więc z góry przepraszam za wcięcie się :crazy:
mam pytanie jak mogę rozebrać i wyczyścić EGR? silnik to AHF
jeszcze raz sorki :crazy:



Awatar użytkownika
arthek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 15:31
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: arthek » czw lut 28, 2008 19:26

aadasiek pisze:witam
nie chciałem zakładać nowego tematu więc z góry przepraszam za wcięcie się :crazy:
mam pytanie jak mogę rozebrać i wyczyścić EGR? silnik to AHF
jeszcze raz sorki :crazy:
Zaślep całkiem.Nie tylko pozbędziesz się wycieku ale i silnik na tym zyska.
Poszukaj w szukajce.


Powered by Gnój !
Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
VARIANT 1,9 TDI ASZ
Obrazek

Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » czw lut 28, 2008 20:19

Tak jak radzi kolega zaślep.
Nie bedzie tyle syfu leciało.
Pozdro


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » czw lut 28, 2008 22:12

arthek pisze:Zaślep całkiem.Nie tylko pozbędziesz się wycieku ale i silnik na tym zyska.
Poszukaj w szukajce.
Koledzy jak ja kocham tekie "porady" :green_fuck:

Kolego Arthek coś słyszeliście ale nie wiecie gdzie dzwoni.

Merytorycznie:
Olej bedzie w takim przypadku wyciekał nawet po zaślepieniu EGR !!!
Olej w dolocie pochodzi z odmy skrzyni korbowej i z ewentualnych nieszczelności w turbinie. Pokrwa on całe wnetrze dolotu cienką warstwą i jest to NORMALNE Źle jest jak się zbiera tego oleju np litr po 20 kkm w IC. Ten to właśnie olej wycieka na załączonym foto.
Za to syf w kolektorze dolotowym powstaje kiedy spaliny wracają przez rurę recylkulacji spalin do kolektora. Niosą one w sobie sadze, które mieszają się z olejem i tworzą smolistą maź. Dodatkowo spaliny są gorące i "przypiekają" tą maź do postaci smoły lub twardego osadu.

Więc krótko - zaślepienie EGR wyeliminuje powstawanie syfu w dolocie, a olej i tak bedzie leciał z odmy :helm:
Ostatnio zmieniony czw lut 28, 2008 22:33 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » pt lut 29, 2008 07:51

ale ja chce tylko wyczyścić EGR bo sądzę że po 10latach jazdy autem należy mu się- wycieku nie mam żadnego
a co da zaślepienie EGR?
jestem jak na razie laikiem w tych sprawach :crazy:
i może jakieś zdjęcia poglądowe macie



Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » pt lut 29, 2008 10:08

wężyk od odmy dać pod auto i niech tam olejek leci.
A co do czyszczenia to ja tego nie robiłem, przy przeróbce po pierwsze wywalili mi egr.
pozdro.


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » pt lut 29, 2008 13:01



http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » pt lut 29, 2008 20:12

Sprawa z uszczelnieniem nie jest prosta - egr teoretycznie nie jest rozbieralny :(
Po wymontowaniu go z auta zabrałem się za rozgięcie zawalcowanej górnej pokrywy do której podpinamy przewód podciśnieniowy, blacha nie jest zbyt cienka więc troch się pomordowałem aby zeszła (ale to i tak pryszcz w porównaniu z zagięciem jej z powrotem)

i tu pojawił się :shock: nic nie da się dalej rozebrać :( wszystko jest maszynowo zaprasowane i pozagniatane - i tu stoimy przed decyzją co dalej zrobić, jeśli nie chcemy się pozbywać egr musimy rozwiercić zaprasowanie od strony zaworu (potem trzeba go będzie jakoś przymocować/przyspawać)

Obrazek

następnie cała ośka z membraną wychodzi i mamy dostęp do uszczelniacza który ma rozmiar 6x12x3 firmy NOK.

Ja zrobiłem inaczej, nie rozwiercałem tylko cienkim brzeszczotem przeciąłem w środku ośkę już mi nie będzie potrzebna bo pozbywam się sterowania egr,

Obrazek

od góry w otwór po ośce wkręciłem dużego blachowkręta i zasilikonowałem od góry

Obrazek

w środku również się pozbyłem aluminiowego prowadzenia ośki które częściowo zmniejszało przekrój

Obrazek

teraz zostało założenie membrany już bez ośki i mozolne zagniecenie górnej pokrywy, od spodu razem z uszczelką założona blaszka odcinająca spaliny

Obrazek

nie należy zapomnieć o wymianie o-ringa uszczelniającego egr z kolektorem o rozmiarze 55x3

Dziś była pierwsza jazda i jak na razie wszystko ok :okej:



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pt lut 29, 2008 21:53

korfanty pisze:Ja zrobiłem inaczej, nie rozwiercałem tylko cienkim brzeszczotem przeciąłem w środku ośkę już mi nie będzie potrzebna bo pozbywam się sterowania egr,
Dlatego w innym poście sugerowałem (jak pewnie też czytałeś) rozcięcie puszki siłownika podciśnieniowego, usuniecie membramy, sprzężyny, grzybka zaworu EGR, wycięcie alu prowadnicy tak jak Ty to uczyniłeś i zaspawanie dziury po trzonku zaworu w tym miejscu:

Obrazek


Nastepnie oszlifowanie ładne całości i zlożenie (oczywiście po odcieciu dopływu spalin przez rurę EGR. Nie trzeba wówczas dawać membramy i bawić się w zagnatanie puszki siłownika. Wystarczy jedynie zaślepić przewód podciśnieniowy zaraz przy elektrozaworze (przykręcony jest do kolektora dolotowego)
Ostatnio zmieniony pt lut 29, 2008 21:56 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » pt lut 29, 2008 22:13

jaro4444 pisze: .
.
.
Nastepnie oszlifowanie ładne całości i zlożenie (oczywiście po odcieciu dopływu spalin przez rurę EGR. Nie trzeba wówczas dawać membramy i bawić się w zagnatanie puszki siłownika. Wystarczy jedynie zaślepić przewód podciśnieniowy zaraz przy elektrozaworze (przykręcony jest do kolektora dolotowego)
Oczywiście że tak też można i nawet prościej chociaż w domowych warunkach może być problem z pospawaniem aluminium (chociaż już są kleje do aluminium) ja nie chciałem aby przy ewentualnej sprzedaży auta za bardzo się rzucało w oczy że było coś przerabiane - teraz z zewnątrz jest ciężko dojrzeć ze egr jest wypatroszony, trzeba się dobrze przyjrzeć od spodu pokrywy że była odginana i zagniatana ręcznie.



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pt lut 29, 2008 22:24

Skoro tak to można zaspawać i na wierzch założyć samą blaszną osłonę siłownika bez flaków - nawet jest gdzie podłączyć przewód podciśnieniowy (do przewodu wkłada się wówczas malą kulke z łozyska i tak się go zaślepia, albo igłę wtryskiwacza czopikowego) :helm:


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

mikee_87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pn lut 13, 2012 16:29
Lokalizacja: Polska

Re: Wyciek z egr - foto

Post autor: mikee_87 » wt gru 02, 2014 13:47

Witam,
Panowie odkopię trochę temat. Zastanawiam się czy zaznaczonego otworu na zdjęciu (w zasadzie dwóch bo są po obu stronach) nie dało by się zaślepić. Naprzykład gwintując ten otwór a następnie wkręcając śrubkę posmarowaną silikonem, pytanie w jakim celu te otwory tam są? Czy może ktoś zgłębiał temat?
Problem polega na tym, że właśnie przez te otwory mam wyciek, chciałbym żeby EGR pozostał na swoim miejscu ze względu na szybsze nagrzewanie auta, jednak muszę coś zrobić z tym wyciekiem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości