Strona 1 z 2

ALH pare pytań z serii co lepiej zrobić:)

: pn lut 25, 2008 21:07
autor: królikTDI
tak sobie siedzę i rozmyślam....może mi ktoś pomoże, szukałem na forum ale dokładnej odpowiedzi nie znalazłem


są dwa wyjścia...:)

1. Zrobić Chipa u siebie w 90 konnym potworze, uzyskać jakieś 120 koni i jeździć takim..czy

2. Nie robić na razie chipa, jeździć takim jeszcze ze dwa może trzy miesiące, uzbierać wiecej kasy i wtedy kupić nowe większe turbo, pobawić sie z intercoolerem, może wieksze bardziej wydajne wtryski wpakować i wtedy dopiero chipować...:). Zaznaczam że turbina zaczyna juz kończyć swój żywot, świszczy piszczy delikatnie puszcza olej.


a i czy te ww zmiany pociągają automatycznie za sobą jakieś inne?? Coś gdzieś czytałem że sprzęgło może nie wytrzymać, ale co z reszta podzespołów??


i jakby ktoś mógł napisać co mnie czeka, żebym był świadom i ile muszę mieć przygotowanej na to wszystko gotówki.


no a to jest ewentualnie możliwość założenia sprzęgła z innego modelu, np tych 150 konnych silników??

PS: mam nadzieje ze nie było wcześniej takiego tematu i moderatorzy nie będą na mnie źli:D

: pn lut 25, 2008 21:24
autor: souler
poczekaj, uzbieraj $$$ i zrobisz wtryski, turbo za jednym razem. odpadaja pozniejsze korekty, gdybys wymienial po jednym elemencie. cierpliwosc zawsze wychodzi na dobre.

: pn lut 25, 2008 21:31
autor: królikTDI
no tak a powiedz mi jakie moce wytrzymuje silnik ALH??

: pn lut 25, 2008 21:31
autor: trium
zrob 216+ mocny soft i bedziesz bardzo zadowolny na poczatek = male koszty duza radosc

: pn lut 25, 2008 21:44
autor: królikTDI
trium pisze:zrob 216+ mocny soft i bedziesz bardzo zadowolny na poczatek = male koszty duza radosc
widzę że też masz ALH, a powiedz mi jaki przryost mocy i momentu??

: pn lut 25, 2008 21:52
autor: jaro4444
królikTDI pisze:a i czy te ww zmiany pociągają automatycznie za sobą jakieś inne?? Coś gdzieś czytałem że sprzęgło może nie wytrzymać, ale co z reszta podzespołów??


i jakby ktoś mógł napisać co mnie czeka, żebym był świadom i ile muszę mieć przygotowanej na to wszystko gotówki.


no a to jest ewentualnie możliwość założenia sprzęgła z innego modelu, np tych 150 konnych silników??

PS: mam nadzieje ze nie było wcześniej takiego tematu i moderatorzy nie będą na mnie źli:D
Seryjne sprzegło z ALH z roczników produkcji 2001-2003 wytrzymuje ok 300 Nm i nic wiecej. Dopiero później Sachs poprawił konstrukcje docisku i sprzegło jest mocniejsze.

O sprzegle 240 mm zapomnij bo to tylko przy skrzyni 6 :green_fuck:

Jak na dziś to nie wiem w ile KM docelowo mierzysz. Jeśli z okolice 140 KM to wystarczy jak na dziś zapodać 216 + program i jeździć (dobrze napisany program nie bedzie wymagał zmiany sprzegła).

Jak więcej niż 140 KM planujesz to nie obejdzie się bez:
- turbiny,
- sprzegła,
- FMIC,
- wtrysków,
- pompy 11 jak więcej mocy zapragniesz,
- chłodnicy oleju,
- kolektora dolotowego,
- wywalenia kata,
....

Jak określisz docelową moc to Ci podam co konkretnie potrzebujesz.

: pn lut 25, 2008 22:00
autor: królikTDI
celowałbym w okolice od 170 do 180...:)


a Ty miałeś już skrzynie 6 czy była dokładana??

: pn lut 25, 2008 22:08
autor: jaro4444
królikTDI pisze:celowałbym w okolice od 170 do 180...:)


a Ty miałeś już skrzynie 6 czy była dokładana??
Sam zakładałem.

170-180 KM to potrzebujesz:
- turbo ARL,
- FMIC z orurowaniem,
- kolektor dolotowy od 130/150,
- mapp sensor do 3 barów,
- wtryskiwacze 230,
- pompę 11
- wywalenie kata,
- wskazana chłodnica oleju od 130/150,
- sprzęgło z dwumasem LUK lub Sachs 228 mm (ale max moment i tak ok 350 Nm), sprzegło jednomas + VR6 - moment możesz bez ograniczeń wówczas mieć zrobiony, ale lekka utrata na komforcie na jałowych obrotach, można dać skrzynię 6 ale to niekonieczne

Poza modami mechanicznymi naprawdę ważny jest PROGRAM - jak kijowy będzie to zaraz coś się wysra.

: pn lut 25, 2008 22:12
autor: królikTDI
no i właśnie o coś takiego mi chodziło...:) Naprawdę jestem mega wdzięczny. No i pomógł jak najbardziej zasłużony

a jakbyś mógł jeszcze zdradzić jaki był koszt modyfikacji w twoim przypadku?? Iczy ta skrzynia 6 pasuje bez rzeźbienia??

i co to jest - mapp sensor do 3 barów??

: pn lut 25, 2008 22:18
autor: jaro4444
królikTDI pisze:a jakbyś mógł jeszcze zdradzić jaki był koszt modyfikacji w twoim przypadku?? Iczy ta skrzynia 6 pasuje bez rzeźbienia??

i co to jest - mapp sensor do 3 barów??
Mapp Sensor 3 bary to jest od silników AWX, ASZ, ARL, BPX - podaje ciśnienie bezwzględne w dolocie do 3 barów (czyli nadciśnienie do 2 barów) bez notlaufów. Ma inną charakterystyke jak 2,5 barowy i jak założysz go bez korekty w programie to spowoduje mocne przeładowanie!!!

Co do skrzyni to sobie poczytaj:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... wap+leonie


Koszta tak powierzchownie:
- turbo 900-1300 zł,
- sprzegło - z dwumasem 228 mm ok 1300 zł, jednomas + VR6 ok 800 zł,
- FMIC + orurowanie 2000-2500 zł (np FMIC od Ibizy BPX),
- wtryski 230 - 1200 zł + wymiana 200 zł,
- pompa 11 - to różnie przeróbka lub kupno całej, cała używana ok 1300-1500 zł, prawie nowa (100h pracy) - 2000 zł,
- chłodnicy oleju - od ARL ze śrubą mocującą i wężami do wody ARL ok 150 zł,
- kolektora dolotowego - ASZ/ARL - 150 sam kolektor, z EGR od ARL ok 250 zł,
- wywalenia kata - gratis za wkład do kata,
- komplet do SWAP-a na skrzynię 6 ok 3000 zł

Do tego uszczelki, robocizna, oleje, ...

Program ok 1200-1300 zł napisany na wszystkie te mody.

: pn lut 25, 2008 22:35
autor: królikTDI
no koszt że tak delikatnie powiem spory, ale.... przecież nikt nie powiedział że wszystko to muszę zrobić od ręki. jaro4444, jak sądzisz od czego powinienem zacząć??

: pn lut 25, 2008 22:38
autor: jaro4444
Od HAMULCÓW :helm:

Z przodu 312 mm, tył 232 lub lepiej 256 mm.

: pn lut 25, 2008 22:41
autor: królikTDI
to od czego taki hamulec można zaadoptować??

[ Dodano: 25 Lut 2008 21:43 ]
Czyli zrobić to co Ty masz?? Pozwoliłem sobie wkleić :D

1. Hamulce.

Seryjnie miałem układ hamulcowy z przodu 280x22 mm z tyłu 232x9 mm. Aby dokonać SWAPu na heble 288x25 lub 312x25 z przodu i 256x22 wentylowane z tyłu potrzeba:
- zwrotnice przód od Leona, Octavi, Golfa IV, A3 i pokrewnych przystosowane do układów 288 lub 312 mm (silniki V5, 1,8 20VT, 130 i 150 KM TDI)
- zaciski przednie od układu hamulcowego jak wyżej,
- tarcze hamulcowe 312x25 mm,
- kolcki hamulcowe do ww. zacisków na przód,
- jarzma od układu 312 mm (np. Leon 1.8 T, Octavia 1 RS),
- tylne jarzma hamulcowe od układu 256x22 mm (ważne żeby były od wozu przednionapędowego czyli np Leona Cupry R lub Octavi 1 RS, te od Audi TT czy od S3 nie pasują P&P),
- zaciski od układu 256x22 mm tył (zaciski mogą być od CupryR, O1 RS lub np. od Leonów, Golfów, Skody, Bory, TT, A3 w wersjach 4x4 lub 2.8, 3.2, R32.
- tarcze 256x22 mm - najtańsze i pasujące są te do Octavii, Leona, Golfa IV 1,4 i 1,6 benzynowych mocowane z przodu.
- klocki tył te same co do standardowych układów 232x9 mm.

Przewody hamulcowe i linki z tyłu pasują P&P.

: pn lut 25, 2008 22:43
autor: jaro4444
Pomiar z Maha:

Obrazek