Strona 1 z 3
					
				silnik chodzi na pelnym gazie
				: ndz lut 24, 2008 12:06
				autor: slaw1985
				witam mam taki problem wczoraj jechalem grunwaldzka i silnik nagle zaczol chodzic na pelnych obrotach wskazowki licznika szalaly jak wyjelem kluczyk z stacyjki to jeszcze chodzil az nie dostal chyba paliwa bo wtedy zgasl a za tlumika szlo duzo dymu wie ktos jaki moze byc tego powod?z gory dzieki
			 
			
					
				
				: ndz lut 24, 2008 12:37
				autor: Radovan
				A odpaliles go potem znowu?? Bo jak to nie to jest mozliwosc ze turbina padla i spalilo olej, i z wydechu poszla ladna marchewa... Jak go potem odpaliles i chodzil normalnie to nie mam pojecia.
			 
			
					
				
				: ndz lut 24, 2008 13:20
				autor: damcio151
				slaw1985 pisze:witam mam taki problem wczoraj jechalem grunwaldzka i silnik nagle zaczol chodzic na pelnych obrotach wskazowki licznika szalaly jak wyjelem kluczyk z stacyjki to jeszcze chodzil az nie dostal chyba paliwa bo wtedy zgasl 
trzeba było go zdusić na 5 biegu 

sprawdź ile masz oleju w IC
 
			 
			
					
				
				: ndz lut 24, 2008 14:02
				autor: slaw1985
				teraz juz go nie moge odpalic tak jakby nie dochodzilo paliwo
			 
			
					
				Re: silnik chodzi na pelnym gazie
				: ndz lut 24, 2008 15:39
				autor: arthek
				slaw1985 pisze:witam mam taki problem wczoraj jechalem grunwaldzka i silnik nagle zaczol chodzic na pelnych obrotach wskazowki licznika szalaly jak wyjelem kluczyk z stacyjki to jeszcze chodzil az nie dostal chyba paliwa bo wtedy zgasl a za tlumika szlo duzo dymu wie ktos jaki moze byc tego powod?z gory dzieki
Na 99,9 % rozszczelniła ci się sprężarka.
Olej silnikiowy z turbiny  poszedł w dolot i napędzał  silnik.( obroty i dym z rury) 
Po wypaleniu oleju ( lub uszkodzeniu mechanicznym)  silnik zgasł.
Na 99,9 % silnik do wymiany.Z reguły kończy się to pogiętymi korbami i ogólną dewastacją układu korbowo-tłokowego.( olej jest nie ściśliwy i łatwo sobie wyobrazić jaki robi wtedy szkody) 
Silnik można próbować zdusić na 2 sposoby:
- zerwać rurę pomiędzy ickiem a dolotem (wersja dla strongmanów)
- zdusić na ostatnim biegu - tzw strzałem ze sprzęgła ( może wytrzyma....)
Obym się mylił.
Kij ma dwa końce....Zawsze można wrzucić ASZa lub ARLa
Powodzenia .
 
			 
			
					
				
				: pn lut 25, 2008 01:08
				autor: EnJoy
				arthek pisze:Na 99,9 % rozszczelniła ci się sprężarka.
Olej silnikiowy z turbiny poszedł w dolot i napędzał silnik.( obroty i dym z rury)
Po wypaleniu oleju ( lub uszkodzeniu mechanicznym) silnik zgasł.
Na 99,9 % silnik do wymiany.Z reguły kończy się to pogiętymi korbami i ogólną dewastacją układu korbowo-tłokowego.( olej jest nie ściśliwy i łatwo sobie wyobrazić jaki robi wtedy szkody)
Silnik można próbować zdusić na 2 sposoby:
- zerwać rurę pomiędzy ickiem a dolotem (wersja dla strongmanów)
- zdusić na ostatnim biegu - tzw strzałem ze sprzęgła ( może wytrzyma....)
Obym się mylił.
Kij ma dwa końce....Zawsze można wrzucić ASZa lub ARLa
Powodzenia .
Potwierdzam, dwóch moich znajomych miało podobną sytuację, skończyło się na kompletnym remoncie silnika w obu przypadkach. Naprawdę nie życzę nikomu takich wypadków, okropieństwo 

 
			 
			
					
				Re: silnik chodzi na pelnym gazie
				: pn lut 25, 2008 01:10
				autor: rob555
				slaw1985 pisze:witam mam taki problem wczoraj jechalem grunwaldzka i silnik nagle zaczol chodzic na pelnych obrotach wskazowki licznika szalaly jak wyjelem kluczyk z stacyjki to jeszcze chodzil az nie dostal chyba paliwa bo wtedy zgasl a za tlumika szlo duzo dymu wie ktos jaki moze byc tego powod?z gory dzieki
Nie probuj narazie odpalac !!!!
trzeba zobaczyc czy to rzeczywisice nie olej ze sprezarki !
Moze jeszcze korby masz cale wiec proby odpalenia z olejem w dolocie moga to zmienic na gorsze !
 
			 
			
					
				
				: czw lut 28, 2008 18:16
				autor: slaw1985
				i zaczeło sie kompletny remont silnika nowe turbo i dodatkowy chip:)damy rade 

 
			 
			
					
				
				: czw lut 28, 2008 19:02
				autor: diaz34
				no to koledzy ja tez mam podobny problem , dzis po zrobieniu 30km wjezdzam na podworko ok 2000 tys obr. i puszczam gaz a silnik chodzi na takich obrotach caly czas jeszcze raz mu troszke przycislem ale i tak zostalo na 2000 tys. dopisze jeszcze ze przed tym juz pare dni wskazowka dziwnie chodzi od obrotka wolne obroty wynosily 1100 rpm. i nieraz przy przsyspieszaniu z 2.000tys odrazu na 2.500 skakala poprostu miala jakies wyglupy(swirowala), po tym wszystkim jeszcze auta nie odpalilem czekam na wasza opinie
			 
			
					
				
				: czw lut 28, 2008 19:08
				autor: arthek
				diaz34 pisze:no to koledzy ja tez mam podobny problem , dzis po zrobieniu 30km wjezdzam na podworko ok 2000 tys obr. i puszczam gaz a silnik chodzi na takich obrotach caly czas jeszcze raz mu troszke przycislem ale i tak zostalo na 2000 tys. dopisze jeszcze ze przed tym juz pare dni wskazowka dziwnie chodzi od obrotka wolne obroty wynosily 1100 rpm. i nieraz przy przsyspieszaniu z 2.000tys odrazu na 2.500 skakala poprostu miala jakies wyglupy(swirowala), po tym wszystkim jeszcze auta nie odpalilem czekam na wasza opinie
Prawdopodobnie czujnik temperatury silnika.
Looknij w szukajkę powinno być coś na ten temat.
Pozdr
 
			 
			
					
				
				: czw lut 28, 2008 21:15
				autor: diaz34
				kurde wlasnie interfejs cos nawalil i niemoge sie polaczyc 

  A co sie stanie jesli odlacze czujnik temperatury? to jest ten co jest po prawej stronie bloku? dochodzi do niego jeden kabel na koncu wsowka...
 
			 
			
					
				
				: czw lut 28, 2008 21:17
				autor: damcio151
				diaz34, wg. mnie to nie będzie czujnik ... oczyść styki przy potencjometrze gazu 
[ Dodano: Czw Lut 28, 2008 20:18 ]
diaz34 pisze:A co sie stanie jesli odlacze czujnik temperatury?
odłącz ... nic się nie stanie 
[ Dodano: Czw Lut 28, 2008 20:19 ]
diaz34 pisze:to jest ten co jest po prawej stronie bloku? dochodzi do niego jeden kabel na koncu wsowka...
nie ... czujnik temp. jest w króćcu wodnym i ma 4 piny
 
			 
			
					
				
				: czw lut 28, 2008 22:01
				autor: diaz34
				W ktorym miejscu sa styki potencjometru gazu wtyczka dochodzaca do pompy??
			 
			
					
				
				: czw lut 28, 2008 22:03
				autor: damcio151
				diaz34 pisze:W ktorym miejscu sa styki potencjometru gazu wtyczka dochodzaca do pompy??
nie ... przy pedale gazu