Strona 1 z 4
2.0 TDI czy 1.9 TDI
: sob lut 23, 2008 00:01
autor: Tomek_Golf_V
witam, posiadam golfa5 1,4 FSI ale mi bardzo dużo pali i zamierzam go zamienić na TDI. Oczywiście też chce aby to był golf 5 tylko nie wiem czy silnik 1,9TDI czy 2,0TDI. Wiadomo że wolałbym 2.0 TDI bo mocniejszy ale słyszałem, że ponoć 2.0 są bardziej awaryjne od 1,9... nie wiem ile w tym prawdy dlatego postanowiłem napisać o tym tutaj bo myśle że lepszego źródła informacji nie znajde:). Proszę o jakieś podpowiedzi i przydatne info. byłbym również bardzo wdzięczny jakby wypowiedział się jakis posiadacz 2.0 TDI. Z góry dziękuję i pozdrawiam
: sob lut 23, 2008 00:08
autor: souler
jakie tam bardziej awaryjne. choroby wieku dzieciecego juz za nimi. mowie o nowych. trzeba tylko odpowiednio dotrzec, bo lubia olej gnojki.
: sob lut 23, 2008 00:20
autor: Majk-i
miałem tem sam dylemat... wziełem 1.9 tdi i za jakis czas chip wyniki będą podobne co seria 2.0 tdi a ten silnik jest sprawdzony przynajmniej
: sob lut 23, 2008 00:52
autor: maxoff
ja dylematu nie miałem, brałem nowego i za 35 kucy nie uśmiechało mi sie 7 klocków dopłacać,a 1,9 w miare daje rade i jak to ktoś wspomniał sprawdzona na wylot, po gwarancji na pewno virusek wpadnie i 140 km powinien wypluć na luzie. ale to musisz sobie rozkminić, bo jak używany zadbany i w dobrej cenie to i 2.0 można łyknąć. pozdro.
: sob lut 23, 2008 15:00
autor: Tomek_Golf_V
no ja oczywiście myśle o używce tylko właśnie czy 1,9 czy 2,0 no bo 1,9 to potem tzebaby wrzucić właśnie chip a przy 2,0 to już nic bym nie robił. Gość który mi powiedział że 2,0 są bardziej awaryjne jak zdałem mu pytanie a co w takim razie się z nimi dzieje, już nie umiał mi odp;] więc poprostu nie wiem czy to jego jakieś wyssane z palca teorie czy faktycznie te 1,9 są pewniejsze. No ale druga sprawa jak wezme 1,9 to wiadomo chip wrzuce i czy to znowu nie będzie powodował jakiś efektów ubocznych... i jest taki dylemat jeszcze trzecia sprawa to 1,9 będzie dużo łatwiej znależć bo jest ich dużo więcej i można sobie przebierać no ale temat dalej jest do rozważań bo nadal nie wiem czy 1,9 czy 2,0:) ktoś by mógł powiedzieć że chciałby mieć taki problem ale to jednak jest problem;/
: sob lut 23, 2008 15:51
autor: maxoff
no wiesz nikt za ciebie decyzji nie podejmie, bo to ty będziesz jezdził i twoje ryzyko. wiem z opinij że w 2.0 z początku klękały turbinki i pękały głowice i lubią troche oliwy łyknąć, a 1,9 dwumasa lubi sie sypnąc. ale to kwestia stylu jazdy i przestrzegania kilku zasad jazdy ropniakiem. więc wybór należy do ciebie
. pozdro.
: sob lut 23, 2008 17:39
autor: diaz34
mam doczynienia z serwisem i powiem Ci ze napewno bardziej sie psuja 2.0TDI tak jak kolega wyzej pisal lubi szczelic glowica, turbawki tez dlugo nie wytrzymuja, zdarza sie ze przy 30 tys. turbina umiera:( ale to chyba od niewlasciwej eksploatacji (np. pozne wymiany oleju lub wcale itp.) 1.9TDI sa dosyc trwalymi motorami raczej nie ma takich problemow jak w silnikach 2.0TDI ostatnio przyjechal passat 1.9TDI (130KM) z roku 2003 z przebiegiem 400 tys bardzo sobie chwalil to auto... Ale wybor oczywiscie nalezy do Ciebie!!! Pozdrawiam
: sob lut 23, 2008 17:48
autor: Tomek_Golf_V
słyszałem jeszcze taką teorię że jeżeli kupuje się 2.0TDI u nas w salonie i ono od razu jeździ na naszym paliwie to jest luz ale jeżeli sprowadza się np z Niemiec ( tak jak właśnie ja mam zamiar zrobić) i auto jeździło na niemieckim palwie to u nas od razu lecą wtryski no i wydaje mi się to dość wiarygodne także chyba najrozsądniejszymm sulnikiem jest 1,9...
: sob lut 23, 2008 18:21
autor: cowboy
Tomek_Golf_V pisze:słyszałem jeszcze taką teorię
to jakies pierdoły
róznica w cenie przemawia za 1.9 TDI, robisz wirusa i masz to samo, te silniki 101KM mozna spokojnie wirusem zrobic na 145-150KM bez utraty trwalości
w pierwszych seriach 2.0 TDI BKD pekały głowice... do tego turbinki nie wyrabiają i nagminnie siadają nawet przy niskich przebiegach.. po prostu flow w 16V jest duzo lepszy i turbinki odlatuja bo nie wyrabiają
są tacy co robia duze przebiegi na 2.0 ale tyle co sie slyszy szczegolnie o turbinach to jest naprawde duza skala
ogólnie 2.0 maja chyba wiekszy potencjał... no i fajnie podobno ciągną do samej góry rpm
: sob lut 23, 2008 18:32
autor: Kuman
cowboy pisze:w pierwszych seriach 2.0 TDI BKD pekały głowice
Prawda w 100%. W rodzinie mamy BKD i przy 50 tys pękła głowica, potem padły pompki, później problemy z turbo. Obecnie śmiga na wirusie i zaczyna padać sprzęgło.
: sob lut 23, 2008 23:13
autor: cowboy
Kuman pisze:Prawda w 100%. W rodzinie mamy BKD i przy 50 tys pękła głowica, potem padły pompki, później problemy z turbo. Obecnie śmiga na wirusie i zaczyna padać sprzęgło
jednym słowem - TRAGEDIA
: ndz lut 24, 2008 01:39
autor: zaprzal
mozecie mi go sprezentowac, chetnie przyjme to padlo
: ndz lut 24, 2008 11:12
autor: cowboy
wracając do tematu to autorowi tematu zalezy na spalaniu - skoro tak to tez wszystko przemawia za 1.9 TDI
: ndz lut 24, 2008 12:16
autor: maxoff
1.9TDI