Strona 1 z 2

Jakie macie zdanie o AFN?

: pn lut 18, 2008 10:00
autor: golec
Witajcie
Nie wiem czy dobrze pisze w tym dziale ale chodzi mi o pomoc i porady. Jestem na etapie kupna Mk3 TDI 110KM chyba AFN i jeśli chodzi o silnik to troche zielony jestem. Autko jest z włoch z 97 roku chociaż na szybach 96 na liczniku 133 tyś km i w to akurat nie wierze bo w 2001 roku miał 77 tyś ale teraz prośba co to za silnik bo teraz przerabiam AAM na Lpg no i dieslu nie bardzo wiem no co zwrocić uwage
z tego co widziałem to silnik pracuje cicho chociaż na jałowym ma lekkie drgania na kierownicy ale może diesle tak mają nie wiem
autko odbieram w sobotę w Olkuszu a może jest ktoś z tych okolic albo z samego Olkusza i mógłby go ocenić będę wdzieczny

: pn lut 18, 2008 10:11
autor: jasiek21
golec pisze:Autko jest z włoch z 97 roku chociaż na szybach 96
też tak mam,
golec pisze:na liczniku 133 tyś km
dlaczego nie, mój miał 143kkm,
golec pisze:ale teraz prośba co to za silnik
silnik rewelka,
golec pisze:na jałowym ma lekkie drgania na kierownicy
to w końcu Diesel, więc drgać musi.
Jeśli nie kopki na biało/ niebiesko, nie dymi strasznie przy bucie, i zapierdziala aż wciska w fotel to wszystko ok.

: pn lut 18, 2008 11:31
autor: golec
z tym wciskaniem w fotel to nie jest tak sielankowo ale nie zauważyłem żyeby kopcił

: pn lut 18, 2008 13:36
autor: jasiek21
jak nie kopci na niebiesko to raczej wszystko ok, nie masz możliwości diagnozy vag, bo to naprawdę dużo Ci powie o silniku.
Zobacz jak pali na zimny i ciepłym.

: pn lut 18, 2008 19:40
autor: Gitner
Preecyzuj tematy bo beda lecialy do zsypu. Po drugie o TDI to tu encyklopedie napisano, wystarczy poczytac.

: pn lut 18, 2008 22:44
autor: slawo0909
Witam
Diselek drga trochę na jałowym to fakt ,a to że ma 133 tyś to możliwe ja mam z 97 roku z Belgi ciągniętego i miał 137 jak go odbierałem.Silnik to najlepiej jak bys sprawdził wszystko na wagu przepływkę, wtryski, turbinę wtedy byś wiedział wszystko o silniku , ale ogólnie polecam AFNa frajda z jazdy zaje.... i mało pali .
pozdro

: wt lut 19, 2008 08:37
autor: golec
Dzięki Koledzy za porady mam nadzieję że dokonałem dobrego wyboru zresztą zobaczcie sami Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: wt lut 19, 2008 09:19
autor: jasiek21
wygląda ładnie, ale wszystko wyjdzie po pierwszym pół roku używania.
Widzę że środek taki jak mój.
Powodzenia i miłego używania. :bigok:

: wt lut 19, 2008 09:41
autor: golec
no narazie w środku bardzo brudny ale to chyba dlatego że z włoch ale to to pikuś bo sie wypierze i będzie jak z fabryki.
Pytanie do Jasiek 21 co w nbim na poczatek wymieniać tzn płyny , jaki olej bo nie zauważyłem kontrolki, co z rozrządem itp.
Kurde musze uczyc sie od nowa jak sie nauczyłem AAM to teraz od nowa

: wt lut 19, 2008 09:50
autor: Cinek
nie jestem jasiek, ale powiem płyny paski i rozrząd obowiązkowo. potem uważna analiza i gdyby coś wyszło to też. i powinno być nieźle. z tym wciskaniem w fotel to koledzy troche wpadają w zachwyt nad afnem, w końcu to tylko 110. silnik dobry, fakt ale bez przesady

: wt lut 19, 2008 09:58
autor: jasiek21
Cinek, na początek mnie wciskało, ale przejechałem się G60+ i pojeżdziłem AFNem 3 miesiące i już wiem że to tylko jedzie.
A ty golec, na początek wymień rozrząd, paski, filtr paliwa, powietrza, kabinowy, oleju. A olej to zalej jakiś dobry, jak był syntetyk to zalej syntetyk, a jak półsyntetyk to półsyntetyk. A jak nie wiesz to też zalej półsyntetyka. Żadnego minerala. A co do firm to coś porządnego wlej, nie żaden Lotos, czy coś. Byle będzie normę 505.00 spełniał i z pewnego źródła. Ze swojej strony polecam Valvoline, albo Motula. Pamiętaj, że to co teraz włożysz w auto Ci się potem zwróci małym spalaniem i bezawaryjną pracą.

: wt lut 19, 2008 10:15
autor: cowboy
lej śmiało MOBIL 1 5w50

wymieniaj rozrząd, wszystkie filtry...podjedź na diagnostyke VAG oraz na stacje diagnostyczną i ciesz się autem

jak Ci zacznie brakowac mocy to zrób chiptunig :P

: wt lut 19, 2008 10:39
autor: golec
kurde tylko mam problem jeszcze jak tym przyjechać bo tablice wyszły i na dodatek żółte a do chaty koło 100km. Zapewniają w komisie że przegląd i ubezpieczenie będzie nie wiecie jak to jest z tą jazda na takich blachach?

: wt lut 19, 2008 11:10
autor: Gitner
Skoro juz jest twoj to wykup sobie pelne ubezpieczenie nawet na rok na niego na tablice jakie teraz wisza, jak go zarejestrujesz to jedziesz do znow do tego samego TU i oni przepisuja ubezpieczenie na nowe juz nasze tablice.