MIłOśNIKVW pisze:ALE JUż PO FAKCIE MOżE NIC SIE JESZCZE POWAżNEGO NIE DZIEJE W SILNIKU BO PRZEJECHAłEM OKOłO 1000 TYS KM I JAK NAJPRęDZEJ WYMIENIE OLEJ NA MOBILA DO DIESLA OSOBóWKI TYLKO CZY NA MINERALNY CZY PółSYNTETYK PRZEBIEG TO 18000 TYś
Wymienić powinieneś w miarę szybko. Jeśli silnik zdrowy i nie bierze oleju, to powinieneś zalać syntetyk 5W40. Ważne by spełniający normę 505.00, spełniający normę B4 (bardzo ważny wymóg bo to świadczy o możliwości utrzymania górnego pierścienia w odpowiedniej czystości) i miał możliwie wysoki równoważnik alkaliczny (tak powyżej 9-10 mg/KOH). Z własnego doświadczenia mogę polecić Motula 8100 X-Cess 5W40, Texaco Havoline Synthetic 5W-40, Valvoline MaxLife Synthetic Oil 5W-40.
Jeśli nie masz pewności co do stanu technicznego sinika to zalej olej półsyntetyczny. To bsolutne minimum do TDI!!!
Polecić można MaxLife Motor Oil 10W-40, Texaco Havoline Extra Diesel 10W-40 (ten jeżdzi w ojca AFN i sprawuje się doskonale), Motula 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40.
Ciekawymi olejami półsyntetycznymi do diesli są oleje grupy 505.01 (do PD). Jednak można je stosować w silnikach VP. Takim olejem jest np. Motul 505.01 5W40 ale w wersji Technosyntese, Texaco 505.01 5W40, Valvoline Durablend 5W40.
Wszystkie oleje, które wymieniłem są robione tylko w jednym miejscu na świecie Valvoline - Holandia, Texaco - Belgia, Motul Francja. Dlatego wolę je jak rozlewane w Polsce (oczywiście muszą być z pewnego źródła). Osobiście nie polecam Ci raczej Mobila kupowanego u nas. Ma od zarąbania podróbek, rozlewany jest w Polsce i to już nie ten Mobil co był kiedyś. Chyba, że kupujesz wprost u jakiegoś centralnego dystrybutora marki - np. w AmaOil w Radości. Po hurtowniach i po warsztatach a szczególnie w hipermarketach nie radzę.
Nie oszczędzaj też na filtrze - polecić można Mann lub Knecht.