Strona 1 z 1

Puka popychacz

: ndz lut 17, 2008 21:08
autor: MIłOśNIKVW
WITAM wszystkich i prosze o rade mam mk 3 tdi afn 97 rok jak go kupiłem wszysko było ok silnik cicho chodził bez zarzutu po ok 3 tygodniach wymieniłem olej i po paru dniach zacza pukac popychacz na zimnym jak sie dobze rozgrzeje to cichnie wlałem MOBIL DELEVAK 10/W40 moze to olej moze zmienic na inny ale jaki

: ndz lut 17, 2008 21:34
autor: golab21
jesli chodzi ci o hydropopychacze (tzw. szklanki) to u mnie bylo tak, ze jak go kupilem to bylo wszystko ok , po wymianie oleju zaczal stukac popychacz, ale na cieplym silniku, na zimnym bylo ok... i wymienilem popychacze :bigok:

: ndz lut 17, 2008 22:24
autor: PiotrusVW
widocznie jak go kupowaliście to chodził na tzw. Doktorze...MIŁO

: pn lut 18, 2008 00:12
autor: jaro4444
MIłOśNIKVW pisze:MOBIL DELEVAK 10/W40
Mobil DELVAC XHP 10W-40 jak i DELVAC MX Extra 10W-40 nie spełniają normy 505.00 wymaganej do Twojego silnika. Są to oleje do cieżarówek o dużych obciążeniach ale niskich obrotach.
Jeśli wlałeś Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 to masz rezerwę alkaliczną na poziomie 15,9 mg/KOH (też nie spełnia 505.00). Spowodowało to gwałtowne wypłukanie wszystkich syfów w silniku ze wszystkimi możliwymi konsekwencjami. Więc nie leje się olejów dedykowanych do ciężarówek do silników osobówek. Mają absolutnie różne wymagania!!! :panna:

1. Zmień olej na spełniający normę 505.00
2. Poobserwuj co się będzie działo :chytry:

: pn lut 18, 2008 00:41
autor: MIłOśNIKVW
NARESZCZIE KTOś KONKRETNY DZIEKI KOLEGO O SENSOWNA ODPOWIEDZ TAK TEż SIE DOMYśLIłEM ZE TO NIE TEN OLEJ PO PRZECZYTANIU ETYKIETY ALE JUż PO FAKCIE MOżE NIC SIE JESZCZE POWAżNEGO NIE DZIEJE W SILNIKU BO PRZEJECHAłEM OKOłO 1000 TYS KM I JAK NAJPRęDZEJ WYMIENIE OLEJ NA MOBILA DO DIESLA OSOBóWKI TYLKO CZY NA MINERALNY CZY PółSYNTETYK PRZEBIEG TO 18000 TYś

: pn lut 18, 2008 01:10
autor: souler
MIłOśNIKVW pisze:NA MINERALNY CZY PółSYNTETYK PRZEBIEG TO 18000 TYś
jak zalejesz mineralny bedzie to samo. przy takim przebiegu to on na syntetyku powinien latac

: pn lut 18, 2008 11:58
autor: jaro4444
MIłOśNIKVW pisze:ALE JUż PO FAKCIE MOżE NIC SIE JESZCZE POWAżNEGO NIE DZIEJE W SILNIKU BO PRZEJECHAłEM OKOłO 1000 TYS KM I JAK NAJPRęDZEJ WYMIENIE OLEJ NA MOBILA DO DIESLA OSOBóWKI TYLKO CZY NA MINERALNY CZY PółSYNTETYK PRZEBIEG TO 18000 TYś
Wymienić powinieneś w miarę szybko. Jeśli silnik zdrowy i nie bierze oleju, to powinieneś zalać syntetyk 5W40. Ważne by spełniający normę 505.00, spełniający normę B4 (bardzo ważny wymóg bo to świadczy o możliwości utrzymania górnego pierścienia w odpowiedniej czystości) i miał możliwie wysoki równoważnik alkaliczny (tak powyżej 9-10 mg/KOH). Z własnego doświadczenia mogę polecić Motula 8100 X-Cess 5W40, Texaco Havoline Synthetic 5W-40, Valvoline MaxLife Synthetic Oil 5W-40.

Jeśli nie masz pewności co do stanu technicznego sinika to zalej olej półsyntetyczny. To bsolutne minimum do TDI!!!
Polecić można MaxLife Motor Oil 10W-40, Texaco Havoline Extra Diesel 10W-40 (ten jeżdzi w ojca AFN i sprawuje się doskonale), Motula 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40.
Ciekawymi olejami półsyntetycznymi do diesli są oleje grupy 505.01 (do PD). Jednak można je stosować w silnikach VP. Takim olejem jest np. Motul 505.01 5W40 ale w wersji Technosyntese, Texaco 505.01 5W40, Valvoline Durablend 5W40.

Wszystkie oleje, które wymieniłem są robione tylko w jednym miejscu na świecie Valvoline - Holandia, Texaco - Belgia, Motul Francja. Dlatego wolę je jak rozlewane w Polsce (oczywiście muszą być z pewnego źródła). Osobiście nie polecam Ci raczej Mobila kupowanego u nas. Ma od zarąbania podróbek, rozlewany jest w Polsce i to już nie ten Mobil co był kiedyś. Chyba, że kupujesz wprost u jakiegoś centralnego dystrybutora marki - np. w AmaOil w Radości. Po hurtowniach i po warsztatach a szczególnie w hipermarketach nie radzę.

Nie oszczędzaj też na filtrze - polecić można Mann lub Knecht.