proszę o ocenę logów (przeładowanie)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

aldi11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 15, 2008 13:21
Lokalizacja: Bolesławiec

proszę o ocenę logów (przeładowanie)

Post autor: aldi11 » pt lut 15, 2008 13:37

Witam, minęło trochę czasu i auto zaczęło mi znowu szwankować. Kupiłem VAGa i zrobiłem logi, proszę o ich ocenę. Po ostatnim czyszczeniu turbiny(15,01,08) sztanga chodzi płynnie, wiec wydaje mi się że nie będzie to turbina.
Podczas jak daje gwałtownie gaz słychać taki szum jakby brał gdzieś lewe powietrze. Wiec zaczełem grzebać w wężach idących od turbiny do kolektora i jest wszystko OK. ( zrobiłem test, zdjąłem wąż z turbiny włożyłem w niego kawałek rurki calowej zakończony wentylem i nabiłem ciśnienie ok 1,2 bara, nigdzie nie było słychać żeby gdzieś powietrze uciekało w węży). Dodatkowo jak mu tak przygazuje, pedał w podłogę to jak schodzi z obrotów wygląda jakby się dusił.
Już brakuje mi sił do tego auta, nie wiem co z nim się dzieje.:(:(:(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lut 15, 2008 13:46

n75 sprawne :?: wężyki od n75 szczelne :?: podmień n75 z n18 na próbę



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lut 15, 2008 14:01

te logi są nic nie warte bo wahlowałeś pedałem gazu

nic z tego się nie da wyczytać

od 1500 rpm właczasz logowanie i z butem w podłodze logujesz do 4000rpm najlepiej na 4 biegu

jak nie masz długiej prostej moze być na 3 biegu

oddzielnie każdą grupę 003 potem 008, potem 010 i na dokładke może 011

ja widze jakąś dziwną wartośc cisnienia ATMO 636 mBar - może jakiś syf poszedł do ECU

coś szaleje zawór EGR - może się przycina EGR i nie zamyka się szczelnie - spróbuj zaślepić albo wyczyścic

do przejrzenia tez wężyki układu podćisnienia ew. test w basic setting grupy 011 w celu sprawdzenia czy sztnga chodzi OK



aldi11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 15, 2008 13:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: aldi11 » pt lut 15, 2008 14:13

doszedł do 3500 obrotów bo złapał tryb awaryjny, wężyki podciśnienia wymieniłem na nowe,zawory n18 i n75 zamieniłem i efekt był dalej taki sam, po ostatnim czyszczeniu sztanga chodzi lekko w pełnym zakresie.
Dzisiaj wyczyściłem zawory N75 I N18 według opisu co znalazłem na tym forum.
Po obiedzie zrobię jeszcze raz test

Tylko jak się robi logi oddzielnie dla każdej z grup, VAGa mam od wczoraj i jeszcze się uczę nim obsługiwać.
Dzięki za zainteresowanie moim problemem.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lut 15, 2008 14:33

aldi11 pisze:Tylko jak się robi logi oddzielnie dla każdej z grup, VAGa mam od wczoraj i jeszcze się uczę nim obsługiwać.
wpisujesz grupę 003 i robisz log później 008 i znowu wciskasz log ... tak samo jak dla 3 jednocześnie tylko że każdy kanał osobno



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lut 15, 2008 14:51

Tylko jak się robi logi oddzielnie dla każdej z grup, VAGa mam od wczoraj i jeszcze się uczę nim obsługiwać
jak umiesz 3 na raz to umiesz i pojedyńczo :P

wpisz tylko w górnym polu grupę która Cie interesuje, a reszty nie dotykaj

wtedy logowanie jest dokładniejsze z uwagi na czas próbkowania



aldi11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 15, 2008 13:21
Lokalizacja: Bolesławiec

po zamianie przepływomierza dalej to samo, szukam dalej

Post autor: aldi11 » pt lut 15, 2008 22:43

Witam ponownie,
po południu testowałem znowu auto, potem podmieniłem od kolegi przepływkę i nie widać efektów, dalej to samo.
Obawiam się że turbinę mam na wykończeniu, małe ilości oleju w turbinie w części zimnej.
może sprawdzić jeszcze intercooler?, czy niema w nim oleju.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lut 16, 2008 10:31

po mojemu to moze masz czujnik ATMO walniety i przez to wariuje doładowanie

wyjmij ECU i zobacz jak wygląda w środku, czy nie jest zalany itp



aldi11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 15, 2008 13:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: aldi11 » sob lut 16, 2008 10:39

podczas testów wyskakiwał mi błąd 519 i 575.
519- czujnik G71 czy on znajduje się w ECU (gdzie go szukać?)

Mam prog. 409-1 i nie mogę nim zrobić testów basic setting - można to jakoś obejść, np inny program.



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob lut 16, 2008 18:16

cowboy pisze:po mojemu to moze masz czujnik ATMO walniety i przez to wariuje doładowanie

wyjmij ECU i zobacz jak wygląda w środku, czy nie jest zalany itp
Masz rację, ale chyba nie jest do końca walnięty, bo jak logował kolega na 4 biegu to ciśnienie wydaje się normalne, oprócz przeładowania.
Już wymagane ciśnienie doładowania pokazywało wartości jakie powinny być, lecz aktualne niestety było za duże.

Czyli turbina albo do czyszczenia, albo jeśli sztanga chodzi płynnie w zakresie około 1,5 cm to może być uszkodzone połączenie sztangi z kierownicami, ale raczej zacinają się kierownice.
Może N75 nie zbija podciśnienia? Spróbuj zdjąć węzyk idący do gruszki, zobacz czy wtedy sztanga opadnie, a jeśli opadnie to się przejedź z odpiętym wężykiem i zloguj grupę 011. Jak wtedy auto nie będzie chciało jechać i nie będzie uzyskiwało ciśnienia to N75 do wymiany, a jeśli dalej będzie przeładowywał to turbina.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

aldi11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lut 15, 2008 13:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: aldi11 » sob lut 16, 2008 22:29

dzisiaj zaglądnąłem do komputera (ECU), w środku jest sucho ani śladu zalania, wężyk co wchodzi do ECU był jakby troszkę zaolejony, więc odpaliłem samochód żeby sprawdzić czy nie dmucha olejem, leci czyste powietrze. Połączenie wężyka z ECU jest OK, czy można jeszcze inaczej zdiagnozować jego usterkę (podmienić się nie da, bo trzeba by było podmienić cały komputer.)

Zabrałem się za zaślepienie zaworu EGR i przy okazji wykręciłem kolektor ile w nim syfu było, aż głowa mnie rozbolała, czyszczenie jego zajęło mi z dwie godz., jutro będę składał.
Pozostał jeszcze nagar w bloku silnika, czy jest sposób na wyczyszczenie tego nagaru?

[ Dodano: 17 Lut 2008 22:44 ]
witam, po małej przerwie
Nie dawało mi spokoj ten błąd 65535, 519 i wypowiedzi kolegi cowboy o czujniku atmo,
wiec dzisiaj jeszcze raz wyjąłem ECU i zaglądnąłem do środka. ECU zalany był olejem oprócz tego był pęknięty wężyk w środku od czujnika ciśnienia.
czy ten wężyk mógł powodować to że auto wchodziło w tryb awaryjny?, i jeszcze jedno który to jest ten czujnik atmo żebym mógł go dokładnie wyczyścić ( może jakieś zdjęcie)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości