Strona 1 z 2

1Z pali na 2 gary

: pt lut 15, 2008 01:39
autor: Piter_TDi
Zdarzylo sie tak, ze zabraklo mi ropy(nie pierwszy raz), pojechalem na stacje zalalem odpalilem i niby wsio ok, pochechtal pochechtal i odpalil, tylko ze po pewnym czasie, jak sie wkrecal od 1000 do 2000RPM to tak szarpal i twardo chodzil, pomyslalem, ok moze jeszcze sie nie odpowietrzyl, dojechalem do wyznaczonego miejsca i zgasilem silniczek, po paru godzinach chacialem odpalic a tu lipa kaszle kaszle kaszle niby juz odpala ale gasnie znowu, na linke sprobowalem odpalil i doslownie tak jakby chodzil na dwuch garach i kopci na szaro, nie na czarno ani na blekitno, tylko na szaro i czuc niespalona rope, a nie olej sinikowy, mozliwe, ze cos z wtyskami? przedtem mialem doczynienia tylko z benzynowymi silnikami, a diesel, jest w trakcie rozpracowywania, pomozcie please, bo auto jest mi potrzebne na codzien
pozdro
Piter_TDi

: pt lut 15, 2008 01:47
autor: Dyziu14021991
moze byc tak ze poprostu jak ci zabraklo ropy to cale resztki paliwa i caly syw zawarty w tej resztce poszlo ci na wtryskiwacze a wtryskiwacz ma ta wade ze bardzo i to bardzo nie lubi zanieczyszczen ani brudu musisz sprawdzic czy ktorys ze wtryskiwaczy szlag nie trafil

: pt lut 15, 2008 01:58
autor: Piter_TDi
tylko jak to zrobic, bo jeszcze nie mialem doczynienia z wtryskami, jedynie z silnikami gaznikowymi, wykrecic je i co?

: pt lut 15, 2008 02:41
autor: Dyziu14021991
szczerze mowiac nie wiem jak sie sprawdza w twoim przypadku wtryskiwacze:( ja sprawdzalem tylko w na taki sposob ze podlaczalem oscyloskop do poszczegolnego wtryskiwacza i patrzylem na wykres lub wsadzalem drucik do przewodu ktory daje impuls na wtryskiwacz i sprawdzalem czy jest napiecie jest jeszcze mozliwosc podpiac go pod komputer i sprawdzic bledy

: pt lut 15, 2008 10:54
autor: souler
pod kompa podpiac, moze pokaze cos.

oszczednoscia zabiles auto :grrr: opcja pesymistyczna - przytarlas sie pompa albo wtryski.
opcja optymistyczna - syf z baku trafil do ukladu. poluzowac przewody przy wtryskach i zakerci troche, sprawdzic czy leci cos i czy to ropa. filt paliwa tez obejrzec/wymienic. jesli to nie pomoze, to wtryski do wyciagniecia i na maszyne z nimi.

narazie nic mi do glowy nie przychodzi.

teraz sie nauczysz, ze w zadnym aucie nie schodzi sie do poziomu rezerwy!

: pt lut 15, 2008 14:04
autor: damcio151
Piter_TDi pisze:na linke sprobowalem odpalil
no panie .... sprawdź rozrząd i kąt wtrysku

: sob lut 16, 2008 15:26
autor: Piter_TDi
damcio151 pisze:no panie .... sprawdź rozrząd i kąt wtrysku
Ale to jest możliwe, zeby sie wogle samo z siebie plynnie zmienilo w przeciagu jednego dnia?
souler pisze:syf z baku trafil do ukladu. poluzowac przewody przy wtryskach i zakerci troche, sprawdzic czy leci cos i czy to ropa. filt paliwa tez obejrzec/wymienic. jesli to nie pomoze, to wtryski do wyciagniecia i na maszyne z nimi.
zaraz popatrze

: sob lut 16, 2008 19:36
autor: damcio151
Piter_TDi, diesla nie powinno się tak odpalać ... sprawdź ten rozrząd i chociaż to wykluczysz

: sob lut 16, 2008 20:33
autor: Tomallus
Nie tylko diesla, ale żadnego auta z paskiem rozrządu.

: ndz lut 17, 2008 01:07
autor: chlcony
Na początek sprawdził bym świece żarowe i bezpiecznik świec ( czy w ogóle świece grzeją) Rozrząd raczej sie nie przestawił po ciąganiu( chyba że ścięło zęby na pasku), ale warto sprawdzić kąt wtrysku. Co do syfu z baku to raczej mało prawdopodobne, masz filtr na smoku , filtr paliwa, podczas jazdy paliwo jest ciągle w ruchu ( telepie sie po całym baku), równie dobrze mogło wcześniej zassać syfa. Jeśli uda Ci sie odpalić, rozgrzej go i zobacz jak pali na ciepłym.

: wt lut 19, 2008 12:47
autor: Piter_TDi
kata wtrysku nie sprawdzilem, świece grzeją paliwo do wtryskow dochodzi, tak sobie mysle, moze to cos byc ze szklankami, bo niby ten silnik ma 190tys km'ow, ale pewnie w rzeczywistosci 2 razy tyle i wiem, ze glosno chodzily?

: wt lut 19, 2008 15:33
autor: Dario84
Hmm no moga byc szklanki, najlepiej wyciagnac wtryski, sprawdzic na maszynie, jesli beda ok to wyciagnij szklanki i zobacz co z nimi, czy nie ma widocznych uszkodzen...

A z wszystkich 4 rurek leci paliwo po odkreceniu ich od wtryskow ??

VAG cos pokazuje jakies bledy ??

: wt lut 19, 2008 18:44
autor: miazga
No kolego niechce Cie martwic ale ja mialem podobny przypadek. Raz w zyciu mi braklo paliwa w moim golfie, tylko ze po tym jak zgasl juz nie odpalil - pompa sie zatarla

: śr lut 20, 2008 13:56
autor: Piter_TDi
Dario84 pisze:VAG cos pokazuje jakies bledy ??
wlasnie z tym jest problem bo nie mam dojscia do VAG'a :roll:
tylko ze po tym jak zgasl juz nie odpalil - pompa sie zatarla
no ok, tylko, ze on odpalal, na poczatku chodzil na 3 garach, a jak ostygl to chodzil na 2, tylko z odpaleniem jest problem, bo 2 gary nie sa w stanie rozkrecic silnika na rozruszniku, wiec odpala na pych :roll: :roll: