Strona 1 z 1

Kontrolka od świec żarowych nie świeci sie, silnik nie pali.

: wt lut 12, 2008 21:48
autor: Jelcyn155
Witam

Mam następujący problem : niedawno jechałem swoim golfikiem kiedy nagle przydławił sie tak jak by przygasł i zapaliła sie kontrolka od świec żarowych ale wszystko po sekundzie wróciło do normy. Następnego dnia kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapaliła sie i nie dało sie uruchomić samochodu. Oczywiście pomyślałem że świece sie spaliły także je wykręciłem i sprawdziłem 3 były spalone także kupiłem 4 nowe Bosha i zamontowałem myślałem ze bedzie po problemie ale nic sie nie zmieniło nadal kontrolka nie świeci i nie da sie odpalić, bezpieczniki sprawdziłem są dobre nie wiem tylko który przekaźnik jest odpowiedzialny za świece i gdzie sie znajduje ale jeżeli to nie przekaźnik to co to może być odopowidzialne za tą usterke ??

Re: Kontrolka od świec żarowych nie świeci sie, silnik nie p

: wt lut 12, 2008 21:52
autor: zbysio84
Bezpiecznik świec żarowych chyba 60 A lub 80 A, kiedyś u siebie to miałem ale nie pamiętam dokładnie.

: wt lut 12, 2008 21:53
autor: jaszczur
Jelcyn155, kuknij tutaj moze się przyda http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75824

: wt lut 12, 2008 21:55
autor: mario78
Sprawcą kłopotów z odpalaniem jest w Twoim przypadku poluzowany lub niesprawny przekaźnik 109. Jeśli nie masz sprawnego a chcesz odpalić auto to przed odpaleniem połącz kablem + z aku do elektrozaworu na pompie.

: wt lut 12, 2008 21:59
autor: mular
a inne kontrolki sie pala tj od oleju i ładowania jak przekręcisz kluczyk?

: wt lut 12, 2008 22:04
autor: Jelcyn155
mular pisze:a inne kontrolki sie pala tj od oleju i ładowania jak przekręcisz kluczyk?
Inne kontrolki palą tak jak zawsze...

: wt lut 12, 2008 22:04
autor: jaszczur
Jelcyn155, ew zadzwoń nr w podpisie jestem w pracy

: czw lut 14, 2008 09:20
autor: grinio
mario78 pisze:Sprawcą kłopotów z odpalaniem jest w Twoim przypadku poluzowany lub niesprawny przekaźnik 109. Jeśli nie masz sprawnego a chcesz odpalić auto to przed odpaleniem połącz kablem + z aku do elektrozaworu na pompie.
Dokładnie jest to uszkodzenie przekaźnika 109 !
Pozdrawiam

: czw lut 14, 2008 09:22
autor: jaszczur
Dokładnie jest to uszkodzenie przekaźnika 109 !
ciekawe czemu taka diagnoze stawiasz na 100%,to jest jedna z przyczyn,a jeszcze mogą być inne przekaźniki i co?

: czw lut 14, 2008 23:51
autor: Jelcyn155
jaszczur pisze:
Dokładnie jest to uszkodzenie przekaźnika 109 !
ciekawe czemu taka diagnoze stawiasz na 100%,to jest jedna z przyczyn,a jeszcze mogą być inne przekaźniki i co?
Wymieniłem przekażnik 109 , oraz świece (3 miałem spalone) i Golfik pali jak złoto :D

Ale mam jeszcze jedno pytanie a minowicie jak jest na odpalonym słychać takie "psiuczenie" jakby gdzieś była jakaś nieszczelność i gdzieś powietrze pod ciśnieiem uciekało i ponadto przy ciężkiej nodze potrafi po mieśćie spalić około 11 litrów ropki!!!! co to może być??

: czw lut 14, 2008 23:53
autor: jaszczur
Jelcyn155 pisze:Wymieniłem przekażnik 109 ,
i dobrze bo jak nie on to te co w poradzie są,z ciekawości ile dawałeś?

: pt lut 15, 2008 09:41
autor: grinio
jaszczur pisze:
Dokładnie jest to uszkodzenie przekaźnika 109 !
ciekawe czemu taka diagnoze stawiasz na 100%,to jest jedna z przyczyn,a jeszcze mogą być inne przekaźniki i co?
Zawsze jest inna możliwość ale miałem to samo u siebie i te objawy które tu opisał na to wskazywały. Ten przekaźnik pracuje pod dużym obciążeniem i dla tego często luty się przegrzewają.
Pozdrawiam