Strona 1 z 1

Kontrolka swiec, szarpie przy 100/h

: pn lut 11, 2008 12:17
autor: jb23
Witam.
Jestem nowy na forum proszę o wyrozumiałość, jeśli z czymś się trochę machnę. Więc tak jestem od roku posiadaczem Golfa 3 - 1.9 TDI 95.r mam dwa problemy i chciałbym też uzyskać kilka porad. Problemy są takie pierwszy od jakiegoś tygodnia, kiedy odpalam mojego golfa kontrolka od świec żarowych pali się bardzo krótko a przy odpaleniu mam drobne problemy wcześniej świeciła się ciut dłużej a odpalało się, że tak powiem "za dotknięciem kluczyka" - oczywiście chodzi o okres zimowy czy to świece już są kiepskawe czy może coś innego? a drugi problem nie wiem może poważniejszy od czasu do czasu, kiedy jadę tak około 100km/h zdarza się takie jakby "rwanie" no nie wiem jak to opisać coś jak osoby, które zdają na prawo jazdy podczas puszczania sprzęgła tylko tak jak mówię u mnie się to zdarza podczas normalnej jazdy bez żadnych zmian biegów, co to może być? Olej, jaki do niego leje to Castrol GTD 10W40 wymieniam, co 10tys oczywiście filtry powietrza też są wtedy wymieniane paliwo, które leje do mojego golfa to zawsze Orlen ON Verva. Jeżeli chodzi o użytkowanie chciałbym się dowiedzieć jak np. ruszać tak żeby nie zamęczyć sprężarki, jakie powinny być obroty podczas ruszania a jakie podczas jazdy na trasie czytałem ogólne zasady, które są na forum, ale chciałbym żeby ktoś przybliżył mi to trochę bardziej jestem bardziej kierowcą niż mechanikiem a nie chcę zajeździć mojego samochodu. Z góry dzięki za odpowiedzi

: pn lut 11, 2008 13:30
autor: Adamm
wiec co do tego zrywania - moze to byc nastawnik
mozesz poszukac na forum o nim lub odezwac sie do mnie na gg

co do jazdy zeby nie zabic turbo - to nie gazowac ostro na zimnym dopoki sie nie rozgrzeje i nie gasic od razu po ostrej jezdzie

: pn lut 11, 2008 13:46
autor: Kri$
jb23 pisze:przy odpaleniu mam drobne problemy
jb23 pisze:kiedy jadę tak około 100km/h zdarza się takie jakby "rwanie" no nie wiem jak to opisać coś jak osoby, które zdają na prawo jazdy podczas puszczania sprzęgła tylko tak jak mówię u mnie się to zdarza podczas normalnej jazdy bez żadnych zmian biegów, co to może być?
Zalezy jaki rodzaj szarpniecia to jest :)
Najlepiej podlaczyc pod komputer i juz wiesz co to :)
Ranne odpalanie to kat wtrysku - prawdopodobnie musisz chwile pokrecic, a potem puszcza bialy dymek?

A to rwanie to moze byc notlauf zwiazany z przeladowaniem (N75), moze to byc problem z przeplywomierzem (jest zasyfiony i niezbyt dokaldnie puszcza powietrze) i moze to byc jeszcze kilka rzeczy.

Na Twoim miejscu albo bym poszukal kogos z VAGiem, albo zainwestowal ~100zl w interfejs VAG na rs232 lub USB (bo pewnie masz laptopa tylko z USB i nie masz wyjscia COM) i naprawde juz po ktoryms diagnozowaniu zwroci Ci sie ten zakup :)

Kupujesz takiego VAGa, podlaczasz do kompa w aucie, bierzesz kumpla, robisz diagnoze dynamiczna na 3 biegu od 1500-4500rpm z wybranej grupy testow (przeplywka, turbina, badasz kat wtrysku) i wtedy mozna cos myslec :)

Jak wrzucisz logi z VAG na forum, to jest tutaj naprawde duzo osob, ktore sie znaja i powiedza Ci co i jak :)

Ja mialem problem z odpalaniem rano i okazalo sie, ze to kat wtrysku, podlaczylem komputer, odczytalem kąt wtrysku i nastawilem pompe wtryskowa co do jednego stopnia :) Bez komputera - bym nadal smrodzil bialym dymem na cale podworko, a rozrusznik by mi chyba wyskoczyl spod maski od tego krecenia.

: wt lut 12, 2008 17:28
autor: jb23
no wszystko ładnie tylko gdzie jest gniazdo do VAGa rozgrzebałem dzis cały panel z nawiewem i popielniczką i kiepsko bo nic nie znalazłem tzn znalazłem jakieś niebieskie gniazdo ale ono wyglada na dużo miejsze od tej wtyczki z VAGa w dodaku chyba kształt jest też inny a żadnych wolnych gniazd poza tym nie znalazłem więc nie wiem czy brać się za zakup tego programu

: wt lut 12, 2008 17:35
autor: Adamm
przy popielniczce z prawej strony nad gniazdem zapalniczki masz zaslepke

wyjmujesz popiolke i przesuwasz ta zaslepke w lewo, tam masz gnizado

: wt lut 12, 2008 17:39
autor: jb23
ale ja to zrobiłem na początku zdemontowałem tylko zaślepki i popielniczkę nic tam nie było więc zdemontowałem cały panel łącznie z nawiewem rozmontowałem wszystko tak że pod radiem była tylko wielka dziura i masa kabli ale jedyną wolna wtyczka to była ta o której mówie

: wt lut 12, 2008 18:15
autor: Adamm
Obrazek

w zielonym kole z X czerownym, zdejmujesz ta zaslepke i powinno byc lacze

: śr lut 13, 2008 16:58
autor: jb23
ok faktycznie tam jest nie potrzebnie rozgrzebywałem cały ten panel dzięki za pomoc tylko mam jeszcze jedno pytanie gdzie kupić kabel do VAG który miałby około 20-25m niestety nie mam laptopa na dodatek mieszkam w bolku więc musiałbym sobie puścić kabel z drugiego piętra na parking pod oknem

: śr lut 13, 2008 17:53
autor: Quintus
hehe no nie bardzo taka gra warta świeczki, żeby dynamicznie zlogować musisz być w ruchu, więc opcja z okna to kiepski plan:)

: śr lut 13, 2008 19:11
autor: Adamm
jb23, hehe teraz to mnie zabiles :P

: śr lut 13, 2008 19:56
autor: aw69
hehe no nie bardzo taka gra warta świeczki, żeby dynamicznie zlogować musisz być w ruchu, więc opcja z okna to kiepski plan:)
będzie jak samochodzi na baterie z pilocikiem na kabel :) hahahahahahahahahahahhaah malo z krzesla nie spadlem

: śr lut 13, 2008 20:08
autor: cowboy
hehe no nie bardzo taka gra warta świeczki, żeby dynamicznie zlogować musisz być w ruchu, więc opcja z okna to kiepski plan:)
300 m kabla na bębnie i ogień :)

: śr lut 13, 2008 20:11
autor: golfbrojce
jedz do jakiegoś warsztatu :grin: i kabla nie bedziesz musiał z okna spuszczac :grin:

: śr lut 13, 2008 20:29
autor: cowboy
jb23, wejdź na grupe dolnośląską i dowiedz się kto ma VAG-a i jakiegoś laptopa z Twojej okolicy to auto zloguje pewnie za kratke browara