Problemy z odpalaniem 1.6TD SB

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
McMann
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 15, 2006 12:44
Lokalizacja: Sulejów / Łódź

Problemy z odpalaniem 1.6TD SB

Post autor: McMann » sob lut 09, 2008 18:16

Witam. Przyjechał dzisiaj do mnie kumpel który jeździ 1.6TD SB. Narzekał że mu ciężko odpala bez ssania - bez znaczenia czy zimny czy ciepły silnik. Wyczyściliśmy filtr paliwa. W wężyku który zasila pompę wtryskową w ropę przy zapalaniu widać tam bąbelki powietrza. Na ciepłym silniku trzeba troche pokręcić bez ssania i odpala. Na ssaniu odpala na dotyk. Co może być powodem takiego zachowania?. Co może być nie tak ?
Oprócz tego zdziwiło mnie bardzo zachowanie tego silnika - mianowicie gdy przytrzymałem silnik na 3 tys obrotow przez okolo 6sekund - silnik samoczynnie schodził z 3 tys na 1500 - pomimo tego że nie zmieniałem pozycji pedału przyśpieszenia :)
Czy to normalne ?
Pozdro 4All


There's a plan to make all of this rigth...
Velocity & Acceleration - It's my addiction....

miroooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 22:47
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: miroooo » sob lut 09, 2008 19:19

Oprócz tego zdziwiło mnie bardzo zachowanie tego silnika - mianowicie gdy przytrzymałem silnik na 3 tys obrotow przez okolo 6sekund - silnik samoczynnie schodził z 3 tys na 1500 - pomimo tego że nie zmieniałem pozycji pedału przyśpieszenia :)
Czy to normalne ?
To napewno normalne nie jest!!!

Raczej sie nie zapowietrza skoro odpala na ssaniu. moze cos z pompa, albo wtyskami,
Nie pamietam dokladnie ale czy ssanie nie zmiania konta wtrysków?? jesli tak to cos z wtryskami!
Ostatnio zmieniony sob lut 09, 2008 20:20 przez miroooo, łącznie zmieniany 1 raz.



bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Post autor: bettek » sob lut 09, 2008 19:34

Moim zdaniem pompa już siada, ew. wtryski... ale niech wypiowie się ktoś bardziej doswiadczony :bigok:

PS: najlepiej by było podjechać do pompiarza i zapytać, co o tym sądzi...


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

arwam

Post autor: arwam » sob lut 09, 2008 21:09

niestety oznacza to tylko to że nie długo będą problemy z rozruchem.
Powód to zmniejszająca się kompresja.
można temu na razie zaradzić; należy pompę poluzować w mocowaniach i przekręcić pompę wtryskową w mocowaniach w kierunku silnika.
Efektem jest wcześniejszy kąt wtrysku.
P.S. zanim przekręcisz pompę zrób sobie znaki na wsporniku mocowania pompy i na uchwycie a dopiero potem przekręć o 1-2mm w kierunku silnika.



Awatar użytkownika
McMann
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 15, 2006 12:44
Lokalizacja: Sulejów / Łódź

Post autor: McMann » ndz lut 10, 2008 00:40

Też mi się wydawało że to nie jest normalne - w moim mk2 1.6TD tak się nigdy nie działo... Zauważyłem że u kumpla z pod dwóch wtrysków wydostaje się kompresja (w okolice wtrysków polałem trochę wody - gdy silnik pracuje wydostają się bąbelki powietrza z pod wtrysków). Do tego silnik ten ma nazwijmy to dosyć ciężką pracę - klepie jak nie wiem co - moje 1.6TD czy passat AAZ pracują całkiem inaczej - nie klepią tak głośno. Ewidentnie przy wyciągniętym ssaniu odpala tak jak powinien - bez ssania trzeba kręcić rozrusznikiem i to sporo. Jak myślicie słabo dokręcone wtryski mogą powodować tego typu problemy z uruchamianiem silnika bez ssania ?
Pozdro 4 All :)


There's a plan to make all of this rigth...
Velocity & Acceleration - It's my addiction....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 188 gości