Strona 1 z 1

wymiana pompy wody w AFN

: sob lut 09, 2008 12:47
autor: adasiek
Witam, mam pytanie w związku z tym iż nie znalazłem odpowiedzi w istniejących tematach. Otóż nie długo mam zamiar wymienić u siebie rozrząd (passat b4 silnik AFN). Jak wiadomo pompa wody nie jest podpięta pod rozrząd. Wobec tego czy wraz z rozrządem w ramach profilaktyki ją też wymienić? Dodam że aktualnie nie mam z nią żadnych problemów:) Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i ewentualne rady:)

: sob lut 09, 2008 12:56
autor: homsky
adasiek pisze:Witam, mam pytanie w związku z tym iż nie znalazłem odpowiedzi w istniejących tematach. Otóż nie długo mam zamiar wymienić u siebie rozrząd (passat b4 silnik AFN). Jak wiadomo pompa wody nie jest podpięta pod rozrząd. Wobec tego czy wraz z rozrządem w ramach profilaktyki ją też wymienić? Dodam że aktualnie nie mam z nią żadnych problemów:) Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i ewentualne rady:)
Nie ma sensu wymieniac pompy "przy okazji" rozrządu skoro z pompą jest wsio OK.

: sob lut 09, 2008 12:58
autor: lukasz_bliw
skoro niejest podpięta pod rozrżad czyli pozniejsza wymiana nie bedzie powodowala rozbierania rozrzadu .. Ja mam aaz i mam podpieta pod rozrzad czyli wymienilem przy rozrzadzie w Twojej sytuacji raczej bym nie wymienial:)

: sob lut 09, 2008 18:53
autor: diaz34
pompa wody wytrzymuje 2 rozrzady ok.200 tys. w tym silniku pompa jest na pasku wielorowkowym czyli nawet jakby Ci kiedys padla to nie bedzie za bardzo problemu tak jak koledzy wyzej pisali...

: pn lip 21, 2008 18:05
autor: fili
podpinam sie pod temat musze wymienic pompe wody w mk 3 AFN i pytanie jest takie na ile srub jest przykrecona pompa i w ktorych miejscach pod rozrzadem czy jak jakies rysunki mile widizane

: wt lip 29, 2008 20:30
autor: milek_22
a w ibizie afn pompa jest na pasku rozrządu czy osobno??

: wt lip 29, 2008 20:34
autor: Adamm
milek_22, tak samo jest na klinowym

: sob sie 02, 2008 22:23
autor: milek_22
no wiec, tak jak kolega mówi pompa jest na osobnym pasku, dokładnie na klinowym ale z dzisiejszego doświadczenia wiem ze lepiej pompe wymienić przy okazji paska. Zazwyczaj przy wymianie paska wymieniamy równieżz pasek klinowy i wielorowkowy, inny naciąg paska i pada w pompie uszczelniacz po czym zaczyna chałasować i zaczynamy zabawe od nowa, ściągamy pasek rozrządu żeby dostać sie do pompy, niema sensu, pompa z skf-a kosztuje ~ 70zł wiec szkoda roboty i czasu

[ Dodano: 02 Sie 2008 22:25 ]
w golfie miałem to samo, nie wymieniłem bo była dobra a po wymianie paska zaczeła piszczec/szumieć tylko ze tam spełniała jeszcze role napinacza