przeskakujący pasek rozrzadu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

priotr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt gru 11, 2007 16:09
Lokalizacja: bochnia

przeskakujący pasek rozrzadu

Post autor: priotr » pt lut 08, 2008 15:05

witam. Mam dość ciekawy problem. Mam ibize 1.9 tdi afn. Ostatnio zle odpalała i okazało sie ze rozrząd był całkiem źle ustawiony tzn. wogóle żaden znak sie nie zgadzał ale auto tylko cięzko paliło. Ustawiłem rozrząd i kat wtysku i wszytko ok. Ale kolejny problem to jak pojerzdże troche ostrzej pasek rozrządu na pompie PRZESKAKUJE O ZĘBA :grrr: a mianowcie opóźnia sie zaplon czyli zebatka na pompie cofa sie o zeba. objaw taki ze auto ciezko zapala.Przestawiłem raz i było ok teraz znowu sie to stało. Dzisiaj sie zabieram do roboty z nim. musze wszystko przeglądnąć. Moze ktos ma jakies sugestie albo ktoś juz to przerabiał. z góry dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » pt lut 08, 2008 15:53

Zobacz jaki naciag ma pasek, jak wygląda rolka napinająca, czy jest dobrze zalożona. Najlepiej sprawdzic jak porusza sie pasek w czasie pracy silnika, czy "skacze", bo normalnie to nie możliwe zeby se ooo tak przeskoczył prz prawidlowym naciagu :bajer:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt lut 08, 2008 17:37

a kolo zebate na wale jak wyglada?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 674
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Bolekrsko » pt lut 08, 2008 19:04

mowisz afn .. hmmm. moze brakuje rolki u gory ;] bo nie malo jest fachowcow mechanikow co zapominaja zalozyc wszystkie rolki :D. chodzi o rolke pomiedzy wałkiem a pompa ktora dociska i zwieksza ilosc zapietych zembow na kole od pompy no i zapobiega trzepaniu paska ;]. zdejmij pokrywe od rozrzadu gorna i bedziesz widzial mala rolke :) pozdro

[ Dodano: 08 Lut 2008 18:08 ]
priotr pisze:Ale kolejny problem to jak pojerzdże troche ostrzej pasek rozrządu na pompie PRZESKAKUJE O ZĘBA :grrr: a mianowcie opóźnia sie zaplon czyli zebatka na pompie cofa sie o zeba.
Wiec pasek ci przeskakuje o jeden zab w prawo. to bankowo rolka. a po drugie. jak byla napinana rolka ? w gore czy w dol ? musi byc krecona zgodnie ze wskazowkami zegara zeby zapinala jak najwiecej zembow na kolo od wałka


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
DJ Tomekk
Born for Diesel
Born for Diesel
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 12, 2005 18:00
Lokalizacja: RZEszów Estates
Kontakt:

Post autor: DJ Tomekk » pt lut 08, 2008 19:38

Bolekrsko pisze:bo nie malo jest fachowcow mechanikow co zapominaja zalozyc wszystkie rolki
Ojciec kupil mk4 SDi w Wawie, przyjechalem na miejsce, pojechalem zmienic pasek i sie okazalo, ze NIE BYLO ROLKI w ogole.Szczescie, ze nic sie nie stalo.Do tego ktos tak jeszcze wczesniej jezdzil.


[url=http://imageshack.us][img]http://img92.imageshack.us/img92/4581/3jx4.gif[/img][/url]

JESTEŚ Z PODKARPACIA??? ZAPRASZAMY NA WWW.VAG-PODKARPACIE.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 166 gości