Strona 1 z 1

Pompa wtryskowa

: czw lut 07, 2008 00:55
autor: Ryszardo
Witam, mam taki problem. Po dłuższym postoju muszę dłużej kręcić rozrusznikiem żeby odpalił, tylko na zimnym, po nocy albo kilku dniach postoju. Kąt wtrysku sprawdzony, jest ok. Czy pompa wtryskowa ma jakiś zaworek zwrotny? Może on puszcza i paliwo cofa sie do zbiornika? Silnik 110 KM ASV. Pozdrawiam.

: czw lut 07, 2008 03:08
autor: leo...
ma - jeden na wejściu zasilania - drugi w głowiczce pompy ...

: czw lut 07, 2008 08:36
autor: Pysiek13
Sprawdz oringi na filtrze paliwa, częstą przyczyną zapowietrzania się jest ich uszkodzenie przy wymianie w/w filtra.Jeżeli podczas pracy silnika w przeźroczystym przewodzie będziesz miał bańki powietrza to właśnie może być to. Ja miałem podobne objawy po dłuższym postoju nie chciał mi odpalić, wyciągnołem z filtra ten plastikowy ssak i okazało się że jeden z oringów był przytarty i podczas pracy silnika lub postoju tą drogą dostawało się do układu paliwa powietrze. koszt takich oringów to 1,00 zł a wymiana trwa 2 min. pozdrawiam...

: czw lut 07, 2008 08:43
autor: Rafał 8657
A nie zmieniałeś może ostatnio filtra paliwa?
Pytam ponieważ ostatnio też miałem podobny problem ponieważ wymieniłem filtr paliwa a że dopiero zaczynam przygodę z TDi gość mi sprzedał filtr 4max'a mówiąc że nie ma co przepłacać, dałem za niego 20 PLN. Kilka dni się męczyłem żeby go odpalić po dłuższym postoju, ale zaraz luknąłem na forum plusiki dla kolegów :pub: i wyczytałem żeby sprawdzić czy powietrze nie idzie do baku przez wężyki i jednak tam było na tych wężykach. Więc zrobiłem tak: pojechałem do innego sklepu kupiłem filtr paliwa "Filtron" za 62 PLN + w nim były dwa nowe oringi na zaworek zwrotny których nie było w komplecie przy tamtym filtrze, Wymieniłem to i jest spokój już kilka dni żadnych pęcherzy powietrza, Wątpię żeby to była tylko przyczyna owych oringów,
Nie oszczędzajcie na częściach do swoich golfików nie warto.
Piszę bo może Ty masz taką usterkę :bigok:

: czw lut 07, 2008 13:18
autor: Ryszardo
Filtra ostatnio nie wymieniałem i nie mam bąbelków powietrza w przewodach, ale dzięki za podpowiedzi. Leo, cz możesz mi dokładniej opisać te zaworki, czy podlegają wymianie i dokładniej opisz ich położenie, jeżeli to nie jest zbyt skomplikowane, spróbuję może sam wymienić, najpierw jeden a potem ew. drugi. Pozdrawiam.

: pt lut 08, 2008 14:50
autor: MrX
w takim razie moze byc to sprawa z podgrzewaniem swiec zarowych... temperatura opadla i musisz krecic zeby odpalil... a ze odpala to znaczy tylko ze masz dobra kompresje na silniku... sprawdz bezpieczniki na aku... (blaszkowe) oraz w skrzynce bezpiecznikow bezpiecznik nr 29 ( 2gi rzad od dolu, pierwszy z lewej ). Jak bede ok, moze byc do sprawa czujnika temperatury cieczy chlodzacej lub przekaznika podgrzewania swiec zarowych...

: ndz lut 10, 2008 16:33
autor: rufaj
ja ma powietsze w tym przezroczystym przewodzie i nic sie niedzieje to jest normalny objaw