Jaki schemat ustawienia rozrządu?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Michu10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 05, 2008 12:01
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Jaki schemat ustawienia rozrządu?

Post autor: Michu10 » wt lut 05, 2008 12:14

witam to mój pierwszy post i odrazu proszę WAS o pomoc , potrzebuje schemat ustawienia rozrządu w owym mk , oraz porade na co trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas wymiany paska.
Dziękuję za wszelaką pomoc :pub:
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 20:15 przez Michu10, łącznie zmieniany 1 raz.



Elek_vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob lis 10, 2007 15:54
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: ustawienie rozrządu w mk4 1.9 TDi 85 kw 6-bieg

Post autor: Elek_vw » wt lut 05, 2008 14:29

Witam.

Rozrząd jest na tyle ważnym i odpowiedzialnym elementem silnika, że wymianę trzeba powierzyć sprawdzonym fachowcom. Instrukcja przewiduje wyminę rozrządu w TDI zwykle co 90 tys. km. Uważam że warto zapłacić za robociznę te 250 - 500 zł niż ryzykować zniszczenie silnika.
Jeśli nie masz absolutnej pewności, kiedy poprzednio zmieniony został rozrząd, zrób to koniecznie. Chodzi nie tylko o wymianę paska zębatego, ale o rolki napinające i pompę wody. Rozrząd silnika TDI VP (z pompą wtryskową) różni się od silników TDI PD (z pompowtryskiwaczami). Rodzaj silnika określisz odczytując z naklejek pod maską silnika lub w bagażniku (przypuszczam, że masz silnik AJM - czyli TDI PD).
Przy okazji demontażu warto przynajmniej zmienić smar w łożysku napinacza paska wielorowkowego i dokładnie sprawdzić i ewentualnie wymienić sam pasek.
Na forum znajdziesz wiele wskazówek na temat wyboru producentów potrzebnych części zamiennych.

Pozdrawiam.

Elek_vw



Michu10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 05, 2008 12:01
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: Michu10 » wt lut 05, 2008 15:09

To silnik na pompowtryskach , rolki wymieniam wszystkie , pompę wody też , chodzi mi tylko czy musze mieć jakies blokady do wymiany?



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » wt lut 05, 2008 20:25

/
Ostatnio zmieniony pt lut 08, 2008 21:02 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt lut 05, 2008 20:47

Michu10, a wystarczyło poszukać http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130850 co prawda pasat ale motor ten sam,
vision, co to za program masz,z tymi ustawieniami,jaki? :chytry:czy aby nie z linku powyżej
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 20:50 przez jaszczur, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » śr lut 06, 2008 00:00




dzikv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt gru 05, 2008 01:39
Lokalizacja: LODZKIE

Post autor: dzikv » pt gru 12, 2008 01:32

witam jestem tu pierwszy raz i troche sie jeszcze gubie

[ Dodano: 12 Gru 2008 00:42 ]
posiadam golfa II 1.6 DIESEL ; czy ktos z Was zna moze kolejnosc dokrecania srub glowicy silnika :goof:



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt gru 12, 2008 12:06

dzikv,
Obrazek



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » pt gru 12, 2008 14:36

Michu10 pisze:chodzi mi tylko czy musze mieć jakies blokady do wymiany?
Tak. No chyba ze masz idealne oko i reke. Ale na oko to chlop zmarl w spitalu.



dzikv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt gru 05, 2008 01:39
Lokalizacja: LODZKIE

Post autor: dzikv » pt gru 12, 2008 18:46

witam WSZYSTICH dzekuje za pomoc w zwiazku kolejmosci dokrecania glowicy mam leszcze jedno pytanie , czy brac sie za to bez posiadania klucza dynamometrycznego?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt gru 12, 2008 20:12

dzikv, lepiej nie

ja specjalnie do tego zabiegu sobie go kupilem


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » sob gru 13, 2008 02:01

dzikv pisze:czy brac sie za to bez posiadania klucza dynamometrycznego?
Nie dobijaj prosze ......... Wystarczy taka ksiazka Sam naprawiam golf 2 diesel i tam masz podstawy poczytaj prosze przed jakakolwiek naprawa...



dzikv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt gru 05, 2008 01:39
Lokalizacja: LODZKIE

Post autor: dzikv » sob gru 13, 2008 14:26

mam tego golfa juz kilka lat wszelkie naprawy przeprowadzalem sam i sie zawsze udawalo ale silnika jeszcze nie ruszalem Jedyny problem to wlasnie dokrecenie tej glowicy zeby nie przeciagnac albo znow za slabo itd ale mysle ze da sie rade to twarde auto wiec wszystko zniesie :grin:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob gru 13, 2008 15:50

dzikv, skoro Ci nie szkoda $$ na nowy silnik to smialo dokrecaj bez dynamometru :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 137 gości