Strona 1 z 2

Czy TDI przejdzie badanie spalin bez katalizatora?

: wt lut 05, 2008 00:07
autor: george_79
Witam.
W dniu dzisiejszym pozbyłem się katalizatora w 1Z i wspawałem elegancką rurkę.
Auto dostało kopa i czarno dymiło przez pierwsze kilometry przy dodawaniu gazu, ale wydech się przedmuchał i teraz zero czarnego dymu z rury.
W związku z powyższym mam pytanie, czy ktoś próbował zapodać standardowy test podczas przeglądu na normy spalin przy wywalonym katalizatorze z 1Z albo innego TDI? Nie wybieram się narazie do centrum Berlina, a zakład mam "zaprzyjaźniony", ale z czystej ciekawości chciałbym się dowiedzieć czy test wypadnie pozytywnie (sam to sprawdzę ale dopiero za 2-3 miesiące).

: wt lut 05, 2008 01:00
autor: Zoltecek
mysle ze nasze klasy czystosci spalin spełni gorzej gdyby miał byc padany na euro 3 :ass:

: wt lut 05, 2008 01:01
autor: maxoff
szczerze mówiąc jak miałem afn-a to przez 4 lata nikt mi testu na spaliny nie robił i nie miałem zprzyjaznionych diagnostów, więc nie ma sie o co martwić. ale ten kat tam od czegoś jest i pewnie większe zasmolenie spalin wyjdzie. zaślep jeszcze zawór od recylkulacji spalin egr+czyszczonko dolotu to golfi dopiero odzyska wigor. pozdro.

: wt lut 05, 2008 01:01
autor: souler
spokojnie mozesz robic normalny test

: wt lut 05, 2008 01:25
autor: george_79
Zoltecek pisze:mysle ze nasze klasy czystości spalin spełni gorzej gdyby miał byc padany na euro 3 :ass:
Hmm...ale jak rozumiem normy Euro 3 nie obowiązują na naszych stacjach ?
Tak się zastanawiam - pojadę w Europę, powiedzmy do Chorwacji, Szwecji - a tam kontrola spalin znienacka wyskakuje (z za krzaka?)....Rozumiem ze nieważne czy z padniętym katalizatorem czy bez kata wogole i tak bym poległ jeśli zapodaliby test wg Euro 3 ?

: śr lut 06, 2008 00:48
autor: Zoltecek
chłoopie kto ci na trasie bedzie testy na czystosc spalin bedzie robił, słyszałem ze do berlina nie wjada auta ponizej ktoregos roku bo nie spełnaja normy euro 3, policja w niemczech moze cie zatrzymac i powiedziec ci ze cos masz nie tak z autem bo mocno kopci
nie przejmuj sie wywal kata on i tak pewnie juz dawno swojej roli nie spełnia

: śr lut 06, 2008 19:40
autor: Cinek
tak sie właśnie zastanawiałem gdybym chciał wjechać do berlina, to patrzeliby na rok samochodu czy rok silnika? bo to jakby różnica epoki:)

: śr lut 06, 2008 23:22
autor: george_79
Dzięki chłopaki. Next week planuje robić przegląd po 10k km i zbadam sobie spaliny. Zamelduje o wyniku na forum w tym temacie. Dodam ze nic mi nie dymi, nawet rano jak zapale to zero dymka - tak jak przed wywaleniem katalizatora.

Poleciałem dziś w trasę 200km...Różnica jest po wywaleniu kata kolosalna. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia katalizatora w środku jak go demontowałem - 2/3 szczelin było zatkane.
Cinek pisze:tak sie właśnie zastanawiałem gdybym chciał wjechać do berlina, to patrzeliby na rok samochodu czy rok silnika? bo to jakby różnica epoki:)
Hehe, myślę że mogliby się zdziwić zaglądając ci pod maskę podczas kontroli ;)

: czw lut 07, 2008 02:37
autor: Zoltecek
george_79 pisze:2/3 szczelin było zatkane.
a nie mowiłem :bigok:

: czw lut 07, 2008 06:25
autor: aw69
george_79 napisał/a:
2/3 szczelin było zatkane.



a nie mowiłem
Nie oznacza to ze katalizator nie działa :) w tym przypadku dziala i to az "za bardzo" :) bo zatrzymuje az nadmiar spalin wysylanych przez silnik w atmosfere :) co za tym idzie zmnieszone dymienie do minimum :)

: czw lut 07, 2008 13:52
autor: Maciuś01
george_79 pisze:W związku z powyższym mam pytanie, czy ktoś próbował zapodać standardowy test podczas przeglądu na normy spalin
Z tego co wiem to diesle na standardowym badaniu technicznym nie mają testu spalin tylko pomiar zadymienia więc jeżeli nie dymi za bardzo to nie masz sie czym martwić, a poza tym nawet jak trtochę zadymi to diagności pzrymykają oko.

: czw lut 07, 2008 14:45
autor: Zoltecek
aw69 pisze:Nie oznacza to ze katalizator nie działa :) w tym przypadku dziala i to az "za bardzo" :) bo zatrzymuje az nadmiar spalin wysylanych przez silnik w atmosfere :) co za tym idzie zmnieszone dymienie do minimum
heh katalizator ma za zadanie oczyszczac spaliny z czegos ta a nie dusic silnik, a w tym wypadku tak było- był zabity spalinami :bigok:

: czw lut 07, 2008 18:58
autor: manek271
ja mialem tez problem z katalizatorem,ale moj fachowiec od wydechu polecil mi zebym wstawil strumienice,a jak sie ktos przyczepi to przynajmniej wyglada jakby byl katalizator po wymianie,a co do przegladu to wczoraj bylem i przechodzi bez problemu pozdrawiam

: czw lut 07, 2008 19:16
autor: Bolekrsko
:D to pewnie zaprzala by sie bali zlapac:D ma nieco lekka chmurke :D :grin: maszyne by im zepsul hehe:D