Problem z chłodzeniem silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z chłodzeniem silnika
Witam
mam dziwny problem, troche o tym juz przeczytałem na forum, ale dalej nie wiem co robić
Sprawa wygląda tak : wymieniłem czujnik temperatury na nowy, i w ciągu paru minut na postoju auto doszło do przedostatniej kreski na wskaźniku z tablicy zegarów. Wymieniłem też włącznik wentyatora, ale nadal się nie włącza, mimo, że wg wskazań z tablicy zegarów powinien. Zostaje opcja z wymianą termostatu, ale chciałbym wcześniej zaptyać co o tym sądzicie, bo może coś przegapiłem
mam dziwny problem, troche o tym juz przeczytałem na forum, ale dalej nie wiem co robić
Sprawa wygląda tak : wymieniłem czujnik temperatury na nowy, i w ciągu paru minut na postoju auto doszło do przedostatniej kreski na wskaźniku z tablicy zegarów. Wymieniłem też włącznik wentyatora, ale nadal się nie włącza, mimo, że wg wskazań z tablicy zegarów powinien. Zostaje opcja z wymianą termostatu, ale chciałbym wcześniej zaptyać co o tym sądzicie, bo może coś przegapiłem
:okej: [b] Pozdrawiam [/b] :okej:
Mysle, ze jesli w ciagu kilku minut wskaznik zaczal Ci pokazywac bardzo wysoka temperature po wymianie czujnika, to cos jest nie tak z czujnikiem (lub wskaznikiem). potwierdza to fakt, ze nie wlaczyl sie wnetylator na chlodnicy, oczywiscie, jesli jest sprawny. Mozesz miec jeszcze padniety termostat tak, ze wcale sie nie otwiera, ale to malo prawdopodobne.
po pierwsze wyjmij wtyczne z czujnika na chlodnicy i polacz przewody ( jesli masz 2 przewody, to sparawa proste, jesli masz 3, to mozesz laczyc we wszystkie konfiguracje) i jak je polaczysz, to powinien Ci sie wlaczyc wentylator na chlodnicy. tym sposobem sprawdzisz sam wnetylator, jego bezpiecznik i cala reszte układu wentylatora, ale bez czujnika. Aby sprawdzic czujnik w Twojej sytuacji musisz go wykrecic, pozniej tzw "próba czajnikowa" ;D
no i podstawowe pytanie, to czemu wymieniales czujnik temp od wskaźnika?
po pierwsze wyjmij wtyczne z czujnika na chlodnicy i polacz przewody ( jesli masz 2 przewody, to sparawa proste, jesli masz 3, to mozesz laczyc we wszystkie konfiguracje) i jak je polaczysz, to powinien Ci sie wlaczyc wentylator na chlodnicy. tym sposobem sprawdzisz sam wnetylator, jego bezpiecznik i cala reszte układu wentylatora, ale bez czujnika. Aby sprawdzic czujnik w Twojej sytuacji musisz go wykrecic, pozniej tzw "próba czajnikowa" ;D
no i podstawowe pytanie, to czemu wymieniales czujnik temp od wskaźnika?
[url=http://ilepali.info/pt.php?id=27][img]http://ilepali.info/foot.php?id=27[/img][/url]
Być może czujnik jest zły, zamienię jutro wtyczki czujnika od świec z tym nowym i zobaczę co wtedy się będzie działo, bo ten od świec jest pewny (co ciekawe teraz kupiłem czujnik tej samej firmy).
Wentylator jest sprawny, bo już jakiś czas temu sprawdzałem go poprzez połączenie odpowiedniach przewodów z wtyczki.
Niestety od jakiegoś czasu wentylator się nie włączał, więc wymieniłem jego włącznik i dalej nic.
Jeżeli okaże się, że przy temperaturze, przy której wnetylator powinien się włączyć - nie włącza się to będzie to znaczyło, że do wymiany jest termostat, który nie otwiera dużego obiegu przez co gorąca woda nie nagrzewa włącznika, a ten nie włącza wiatraka, tak ? (bo z tego wynika, że czujnik temperatury nie ma odgrywa przy wentylatorze żadenej roli...)
Wentylator jest sprawny, bo już jakiś czas temu sprawdzałem go poprzez połączenie odpowiedniach przewodów z wtyczki.
Niestety od jakiegoś czasu wentylator się nie włączał, więc wymieniłem jego włącznik i dalej nic.
Jeżeli okaże się, że przy temperaturze, przy której wnetylator powinien się włączyć - nie włącza się to będzie to znaczyło, że do wymiany jest termostat, który nie otwiera dużego obiegu przez co gorąca woda nie nagrzewa włącznika, a ten nie włącza wiatraka, tak ? (bo z tego wynika, że czujnik temperatury nie ma odgrywa przy wentylatorze żadenej roli...)
:okej: [b] Pozdrawiam [/b] :okej:
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
mocne musze kiedyś sprawdzićBENITO pisze:Niestety w naszych golfach rozkalibrowuje sięwskaźnik na desce. Jeśli wszystko będzie pracowało normalnie to proponuję ci zmierzyć temperaturę płynu termometrem. U mnie np. wskazówka jest na środku przy zaledwie 70 stopniach, a przy 90 jest na 2/3 skali.
[ Dodano: Pon Lut 04, 2008 18:54 ]
bo moze faktycznie temp jest niska a wskaźnik pokazuje więcej i dlatego wentylator sie nie włączaOlaf pisze:Niestety od jakiegoś czasu wentylator się nie włączał, więc wymieniłem jego włącznik i dalej nic.
No pewnie.Ale to można sprawdzić łapiąc dolny przewód chłodnicy,jak termostat zepsuty to jest cały czas zimny,i przeciwnie,jak cały czas ciepły,a nie od +-85 st.to też zepsuty..Olaf pisze:A czy możliwe jest uszkodzenie termostatu polegające na tym, że się nie otworzy i nie puści płynu chłodzącego na duży obieg
Wykręcasz pod spodem z kopuły co trzyma termostat dwie śrubki powinny być na kluczyk 10-tkę zanim zaczniesz wymieniać to kup sobie uszczelkę jeśli jej nie będzie w komplecie z termostatem bo czasem dorzucają jakieś nietypowe. Wygląda jak duży oring i raczej nie używaj starego bo możesz stracić płyn. A przy okazji sprawdź korek zbiorniczka wyrównawczego czy ma sprawne odpowietrzanie bo zapowietrzony układ lubi się przegrzewać
Sprawdziłem czujnik zamieniając go z drugim, i okazało się, że obydwa pokazują tak samo - dość szybko auto się nagrzewa i po 15 minutach pracy silnika (w garażu) auto ma temp. na przedostatniej kresce. Drugi czujnik jest raczej pewny, bo od roku odpowiada za grzanie świec i nie ma z jego działaniem żadnych problemów.
Wskazania czujnika zreszta moim zdaniem są wiarygodne, bo wąz jest naprawdę gorący. Dolny wąż jest zimny, a wentylator się na włącza, czyli to raczej wina termostatu. Pytanie tylko czy diesele rzeczywiśćie tak szybko się nagrzewają ?
Czy dla przeciętnego majsterkowicza wymiana termostatu jest trudną sprawą ?
Wskazania czujnika zreszta moim zdaniem są wiarygodne, bo wąz jest naprawdę gorący. Dolny wąż jest zimny, a wentylator się na włącza, czyli to raczej wina termostatu. Pytanie tylko czy diesele rzeczywiśćie tak szybko się nagrzewają ?
Czy dla przeciętnego majsterkowicza wymiana termostatu jest trudną sprawą ?
:okej: [b] Pozdrawiam [/b] :okej:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 151 gości