Strona 1 z 1

Ustawienie silnika i tuning

: ndz lut 03, 2008 00:58
autor: Mariusz15
Witam. Mam do roboty golfa III z silnikiem 1.9 td. Wójek oddał go ostatnio do zmiany silnika i po tym stał sie zamulony, nie ma mocy, głośniej chodzi. Gdzieś czytałem że to podobno pasek rozrządu jest przestawiony o 1 lub 2 ząbki. I mam do was taką prośbe żeby mi ktoś powiedział jak ustawić silnik.

A i jeszcze jak można ten silnik przerobić żeby miał więcej mocy. Tylko piszcie zrozymiałym językiem dla laika takiego jak ja w dieslach

: ndz lut 03, 2008 02:42
autor: Sztomel
Mariusz15 pisze:oddał go ostatnio do zmiany silnika i po tym stał sie zamulony
Nie wiem co mam przez to rozumieć - wymienił w nim silnik czy oddał do regulacji?

: ndz lut 03, 2008 03:02
autor: Mariusz15
wymienił bo ten co był to była jego końcówka i założył silnik od innego golfa

: ndz lut 03, 2008 05:30
autor: Sztomel
Tu masz link do tuningi silników TD: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232
a jeśli jesteś laikiem w kwestii diesli to nawet nie bierz się samemu za ustawianie rozrządu bo dopiero sobie biedy z tym silnikiem możesz napytać.

: ndz lut 03, 2008 07:59
autor: twardy
tutaj czytaj o tuningu , możesz jeszcze użyć opcji szukaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232

: ndz lut 03, 2008 17:06
autor: Mariusz15
panowie ten sam wrzuciliście a tą stronkie i tek juz widziałem. A odpowie mi ktoś jak przestawić ten silnik??

: ndz lut 03, 2008 18:50
autor: twardy
Mariusz15 pisze:A i jeszcze jak można ten silnik przerobić żeby miał więcej mocy.
Mariusz pytasz jak przerobić ten silnik poczytaj najpierw troche bo jest wszystko po kilka razy napisane ,. A jeżeli jesteś laikiem to za rozrząd i przestawianie sie nie bież , nie masz potrzebnych blokad i jeszcze biedy narobisz .

: ndz lut 03, 2008 19:19
autor: vision
są znaki na pompa , skrzyni, blokada rozrządu

[ Dodano: 03 Lut 2008 18:24 ]
na dzień dobry rusz pompom raz do silnika i 1 od silnika i zobacz jak lepiej

[ Dodano: 03 Lut 2008 18:26 ]
zmienia się moment wtrysku co skutkuje do pracy silnika twarda lub miękka

[ Dodano: 03 Lut 2008 18:31 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=38234 tu znajdziesz książkę morze być nawet od 2 1.6 D\TD jest tak samo jak AAZ i 1Y

: ndz lut 03, 2008 23:39
autor: Mariusz15
czyli najpierw mam spróbować z tą pompą?? Trocze czytałem o tym jak ustawić i mam takie pytanie z kąt wziąść taką blaszke co sie kładzie na głowice?? a może ktoś ma jej wymiary??

: pn lut 04, 2008 23:17
autor: Sztomel
Mariusz15 pisze:A odpowie mi ktoś jak przestawić ten silnik??
Mariusz15 pisze:z kąt wziąść taką blaszke co sie kładzie na głowice?? a może ktoś ma jej wymiary??
Piszesz tak enigmatycznie, że przynajmniej mnie trudno jest się domyślić o co Ci chodzi bo głowica a głowiczka na pompie to dwie różne rzeczy,
o co chodzi z tym przestawieniem silnika ???

: pn lut 04, 2008 23:50
autor: Mariusz15
blaszka to mi chodzi o tą co sie kładzie na głowice na 1 zawór i sie go blokuje ale kolega Greg już mi powiedział o co w tym chodzi.
Sztomel pisze:o co chodzi z tym przestawieniem silnika
żeby dobrze ustawić główice na pasku rozrządu bo prawdopodobnie tam jest przestawiony pasek. Ale chłopaki dzięki za pomoc plusy wam sie należą. To teraz jeszcze chciał bym sprawdzić wtryski. i jak mam to zrobić żeby zobaczyć czy przypadkiem nie "leją" tylko żeby tworzyły mgiełke

: wt lut 05, 2008 00:16
autor: Sztomel
Sprawdzanie wtryskiwaczy roboczych
Do sprawdzenia wtryskiwaczy roboczych jest niezbędny specjalny przyrząd kontrolny. Wymontowany wtryskiwacz roboczy podłącza się do przyrządu kontrolnego i odpowietrza się go wykonując kilka suwów pompy przed dokręceniem nakrętki złącza przewodu paliwa wtryskiwacza. Dokręcić nakrętkę złącza przewodu wtryskiwacza i wykonać kilka suwów pompy w celu przepłukania wtryskiwacza, naciskając silnie na dzwignię pompy. Otworzyć kurek odcinający przyrządu kontrolnego i określić ciśnienie otwarcia wtryskiwacza przez równomierne, powolne uruchamianie dzwigni pompy. Sprawdzić ,,chrypienie" wtryskiwaczy, wykonując szybkie suwy pompy. ,,Chrypienie" powinno być wyraźnie słyszalne. Wtryskiwacz powinien rozpylać równomiernie paliwo i tworzyć z rozpylonego paliwa stożek o kącie wierzchotkowym co najmniej 35°. Należy wymienić wtryskiwacze, z których paliwo wycieka kroplami albo wypływa prostym lub płaskim strumieniem. Dopuszcza się wymianę pojedynczych wtryskiwaczy roboczych.
Czyli jak doczytałeś jest to robota dla warsztatu.

: wt lut 05, 2008 20:13
autor: vision
wtryski sprawdza się ręcznym próbnikiem , ale możesz przeprowadzić sam sprawdzenie ogólne po przez luzowanie przewodów na wtryskach jak silnik reaguje to ok jak nie to coś nie tak

zepsuty silnik przez mechanikow

: czw wrz 04, 2008 20:58
autor: remik1234
Witam mam problem długo szukam mechanika ma golfa 2 1.6td 90rok. odebrałem go od mechanika kiedys bo wymienialem turbo i puzniej walneła uszczelka pod głowica zawiozłem znowu golfa do tego samego mechanika zrobili to juz nie cieknie ale któregos dnia przy odpalaniu walneło coś w silniku okazało sie że pasek nie byl napięty. znowu pojechałem rozrząd ustawili niby, czemu niby??? bo teraz jak auto jest zimne to jak odpale to lekko pozdrzuca silnikiem od czasu do czasu i dymi pomijajac to że szklanki tłuka i ten zawór jak jest cieplutki to czasami sie zdarzy że długo kręci i zadymi. jak zimny to pali na dotyk tylko dymi
:grrr: pomózcie mi zdiagnozować przyczyne tego i czemu jest słabszy niz kiedys i więcej pali???????????????????????????????????????????????????????? :grrr: :grrr: