Strona 1 z 1
Odelżenie koła zamachowego
: sob lut 02, 2008 00:33
autor: Zoltecek
siemka
cos wzieło mnie na rozkminke

i chciałem sie zapytac czy zmniejszenie wagi koła zamachowego w silniku diesli cos zmieni? i czy na lepsze? Wiem ze w benzyniakach taki zabieg ma na celu szybsze wkrecanie sie na obroty silnika. jak myslicie? ktos takie cos robił?
: ndz lut 03, 2008 22:30
autor: indyczes
Daj sobie spokój z tym, daje tyle samo co magnetyzer w benzynie.
Pozdrawiam.
: pn lut 04, 2008 00:25
autor: Zoltecek
w benzyniakach załozenie odważonego koła zamachowego powoduje szybsze wkkrecanie sie na obroty moze w dieslach bedzie tak samo;>
: pn lut 04, 2008 01:07
autor: Lukas-182
w benzyniakach załozenie odważonego koła zamachowego powoduje szybsze wkkrecanie sie na obroty moze w dieslach bedzie tak samo;>
Jakby to dawało jakiś sensowny wzrost mocy to już dawno by było o tym na vwdiesel.net albo na naszym forum. A tak nic nie znalazłem...
: pn lut 04, 2008 11:26
autor: dzidzia24
Odelżenie koła zwiększy osiągi napewno,tylko jest problem bo już w benzyniaku zmienia się kultura pracy silnika. Na biegu jałowym zaczyna telepać silnikiem i trzeba nieco zwiększyć obroty biegu jałowego.Myślę że w dieslu było by tak samo tylko telepało by dwa razy gożej no i było by to pewnie trochę niekożystne dla silnika.
Koło zamachowe (nie wiem jak fachowo to powiedzieć)daje tak jakby siłę bezwładności dla wału korbowego i np, przy gaszeniu silnika to dzięki niemu silnik nie staje gwałtownie z powodu sprężania lecz robi jeszcze ileś tam obrotu(czy obrotów)
Oczywiście mogłem coś namotać

: wt lut 05, 2008 23:00
autor: arwam
Mogłoby dojść do takiej sytuacji że nie dałoby się odpalić rozrusznikiem silnika ponieważ koło zamachowe nie zgromadziłoby na tyle energji żeby przeżucić tłok przez OT .
: wt lut 05, 2008 23:38
autor: souler
bez przesady z tym brakiem sily do obrocenia walu i telepaniem silnika. wywaza sie kolo z walem i juz.