Strona 1 z 1

duze zurzycie oleju

: śr sty 30, 2008 17:58
autor: jastrzabtm
Witam!!!
jestem od niedawna posiadaczem mk4 tdi o przebiegu 175tys km(tyle ma na liczniku)a autentycznie nie wie.zalałem go olejem castrol 5w 40.problem mam taki ze juz mam zeobione nim 7tys km i dolałem mu 1.5l litra oleju.nie znalazłem zadnych wycieków ani nic co mogłoby wskazywac na jakies ubytki tego oleju.gdzie powinienem zaczac szukac przyczyn?

przytrafia mi sie jeszcze taka awaria ze na 4-5 biegu po przekroczeniu 3100 obr odnosze takie wrazenie jakby turbina przestała działac.nie jest zrywny silnik zamulony.po ponownym uruchomieiu silnika usterka znika.


Z góry dzieki za odpowiedzi.
pozdrawiam wszystkich uzytkowników vw

: śr sty 30, 2008 18:10
autor: Krzylu
jaki numer silnika??

: śr sty 30, 2008 19:15
autor: diaz34
Napisz cos wiecej czy kopci na jaki kolor itd. to ze turbo sie odlacza przy 3100rpm. to masz notlauf. Najlepiej jakbys diagnoze dynamiczna vag zrobil i wrzucil logi...

: czw sty 31, 2008 15:29
autor: jastrzabtm
nr silnika. JZ1W...

[ Dodano: 31 Sty 2008 14:33 ]
nr silnika zaczyna sie od JZ1W...

[ Dodano: 31 Sty 2008 14:42 ]
jak jest zimny to kopci na biało.i raz zauwarzyłem jak wyprzedzałem lekka smuge czarnego dymku za mna.to było po redukcji biegu z 5 na 3.na koncówka wydechu jest czarna,ale nie jest tłusta co mogłoby wskazywac na olej

[ Dodano: 31 Sty 2008 14:44 ]
kolego a co to znaczy ze mam notlauf. to jst jakies odciecie zpłonu,czy dławiaca sie turbinka

: czw sty 31, 2008 23:29
autor: Sztomel
Notlauf oznacza, że turbina przeładowuje i ECU przełącza się w tryb awaryjny i dlatego takie przymulenie silnika aż do czasu wyłaczenia silnika i ponownego jego uruchomienia. Sporo o tym jest napisane na forum. Wpisz w wyszukiwarkę "notlauf", "N75" a będziesz miał co czytać i dowiesz się jakie czynniki na to wpływają,
jeżeli chodzi o podany przez ciebie numer silnika to nie jest to numer silnika tylko podałeś oznaczenia od ósmego do jedenastego w numerze nadwozia, numer silnika w MK4 zawsze zaczyna się od trzech liter i potem sześciu cyfr.
Z tym olejem to sprawdź to co podali wcześniej inni oraz zobacz czy nie przybywa Ci płynu chłodzącego i jaki ma kolor i czy nie ma ciemnego osadu na dnie zbiorniczka wyrównawczego, sprawdź też przy okazji kompresję bo może żre Ci ten olej wraz z paliwem.

: czw sty 31, 2008 23:37
autor: marcin999
daj na 10W40;p