Strona 1 z 1

Automatyczna skrzynia - jaki płyn ATF

: wt sty 29, 2008 09:27
autor: erwp
Witam

Kiedyś mechanik przy 120 kkm zmienił mi płyn wraz z filtrem na Valvoline Maxlife jakiś półsyntetyk. Auto jezdziło ok. Oczywiście był delikatny wyciek i po 10 kkm trzeba było dolać około 150 ml, auto znowu jezdziło dobrze. Następny taki zabieg miał miejsce po następnych 10 kkm, i od tej pory już nie jest to samo. Auto zmienia biegi mniej płynnie, na poszczególnych biegach jest większy poślizg, oczywiście mechanik twierdzi że jest wszystko dobrze bo na VAG-u nie wyskakują błędy. Niewiem ale wydaje mi się że to się zbiegło z wymianą i coraz większa ilość nowego płynu powoduje że skrzynia pracuje coraz gorzej. Jaka powinna być właściwa specyfikacja płynu ATF do Golfa z klasyczną planetarną skrzynią 4 biegową rok prod. 98 ?? Maxlife to dość drogi płyn, może jest "za dobry" jak na tą starą skrzynię. Niewiem od czego zacząć.

Pozdrawiam

: wt sty 29, 2008 10:08
autor: k631
Witam powinien być pełen syntetyk longlife a on faktycznie sporo kosztuje -wymień filtr oleju w skrzyni zobaczysz czy ślizganie ustanie ,jesli nie to remont skrzyni.

: wt sty 29, 2008 10:13
autor: Remigiusz78
Chłopie, NATYCHMIAST jedź albo do ASO albo do firmy, która zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi i wymień w sposób dynamiczny olej przekładniowy. Każdy model skrzyni samochodu powinien jeździć na konkretnym oleju. Jak ktoś mówi, że wystarczy pierwszy lepszy Dextron, to popukaj mu się w czoło. Dla przykładu, na stronie www.tdi.com były robione testy produktów różnych producentów, konkluzja była taka, iż za żadne skarby nie wolno dobierać na oko oleju do przekładni. Ja użytkuję golfika z AG4 01M, i tylko i wyłącznie kupuję olej w ASO, konkretnie do tej skrzyni. Poczytaj trochę forum www.automat.pl i zobacz co się dzieje ze skrzynią, jak zalejesz ją innym olejem. Szkoda jedynie twojej skrzyni i bryczki!

: wt sty 29, 2008 17:36
autor: erwp
Dzięki Panowie za te sugesie, przyznam że "pikawa" mi szybciej zabiła bo chyba pare złotych popłynę. Mechanik powiedział mi żebym czekał na błędy na Vag bo wg niego nie tylko jest wszystko ok ale też nie może zdiagnozować auta. Powiem że zwykły użytkownik może by tego nie zauważył nawet. No nic, to trwa od chyba 3 miesięcy, nie ma postępów większych, tzn nie psuje sie dalej, dziwne to wszystko. Dodam tylko że np przy redukcji nie wybiera od razu właściwego biegu tylko przeskakuje np z 4 na 2 przez 3 bieg, wczesniej robił to jakoś płynniej. Mocy nie stracił natomiast widać ze operując gazem muszę go więcej wcisnąć zeby coś uzyskać.