Strona 1 z 2

Jakie sprzęgło do 1.6 SB

: pn sty 28, 2008 14:56
autor: SkinnerPL
Witam.
Jako ze planuje wymiane skrzyni bo moja mnie doprowadzila do siwych wlosow na glowie to chcialem zmienic przy okazji sprzeglo bo przy wyzszych obrotach i agresywniejszej jezdzie zaczyna mi sie slizgac. Moze mi ktos powiedziec jak maksymalnie duze sprzeglo moge wlozyc? chyba w standardzie jest 200mm a zastanawialem sie czy by nie wlozyc wiekszego i miec spokoj. Czy stary docisk musze zmieniac? W sumie juz chyba pasowaloby... Czasami jak jade rownym tempem zaczyna mi trzepac samochodem, czy to jest wina wywalonej poduszki pod silnikiem, czy raczej tego nieszczesnego slizgajacego sie sprzegla?

: pn sty 28, 2008 19:56
autor: vwlubek
oryginalne sprzęgło przy tym silniku ma 210mm, wiem,bo sam zmieniałem-jakis pajac wsadzil tam 200mm i nie dawało rady mimo 350tyskm na liczniku! Kupiłem uzywane kompletne od AAZ(210mm) tzn koło zamachowe+tarcza+docisk dałem do regenracji i kurde ciagniki mozna zaciagać-nic się nei dzieje:)

: pn sty 28, 2008 21:06
autor: BENITO
Kolega dobrze gada. Sprzęgło powinno mieć tarczę 210mm, w sprzedaży są zestawy firm LUK, Valeo i Sachs. Ten trzeci robi najlepsze sprzęgła.

: wt sty 29, 2008 14:53
autor: SkinnerPL
ile trzeba dac za nowe kolo zamachowe tarcze i docisk firmy sachs?

: wt sty 29, 2008 15:06
autor: bongo
Ja założyłem do siebie komplet Valeo,złego słowa nie powiem.
kosztowało mnie to 500zł.Może bym gdzieś kupił taniej,ale stare całkiem sie wysypało i zależało mi na czasie.

: wt sty 29, 2008 15:11
autor: SkinnerPL
Sporo 5 baniek... myslalem ze bedzie gdzies w granicach trójki ;] a jeszcze musze uszczelniacz wymienic przy skrzyni to pewnie jakies 40 zeta, olej nalac do skrzyni to pewnie z 70 zeta, poduszke pod silnikiem wymienic to 90 zeta na allegro... zas musze w skarbonke wlozyc...

: wt sty 29, 2008 15:16
autor: bongo
SkinnerPL, sporo.Ale jak już sie zrobi,to trza zrobić do porządku i nie oszczędzać na częściach.

: wt sty 29, 2008 23:06
autor: vwlubek
Co do kosztów te 500zł to kosztuje docisk+tarcza,ale bez koła zamachowego...ja kupiłem komplet z kołem za 200zł i dałem do kompletnej regenracji(nowe okładziny+przetoczenie koła i tarczy) za 150zł i jest super-ostatnio wywalałem skrzynie(zmiana uszczelniaczy półosi) to widać,że sprzęgło jeszcze dlugo pojeździ:)

PS przy zmianie zwróć uwagę,że koło 200mm mocowane jest na 6 śrubek, natomiast 210mm(zgodnie z podstawowymi prawidłami mechaniki) na 9,czyli 3 musisz sobie skombinować-proponuje przed wyjęciem skrzyni się tym zainteresowac, bo potem niepotrzebne nerwy i przestój z rozebranym autem...

: pt lut 01, 2008 05:02
autor: SkinnerPL
przechodzilem przez to ;] tyle ze mialem komplet srubek a tu nagle zginely... a jak nie wymienie kola zamachowego to tez bedzie ok? czy lepiej dac je do przetoczenia? ile tak max materialu mozna zebrac?

: pt lut 01, 2008 12:17
autor: vwlubek
Jak nie wymienisz kola to nie założysz większego sprzęgła,bo 210 w 200 sie nie zmieści...co do zbierania materiału to sam tego nie robiłem,wiec nie wiem...genralnie jeśli powirzchnia jest średnio ciekawa lepij dac i mieć spokój na wiele tyś km...

: pt lut 01, 2008 16:32
autor: SkinnerPL
ale ja mam oryginalne sprzeglo z SB to tam jest 210mm

[ Dodano: 01 Lut 2008 17:43 ]
Jak wogle to sprawdzic jakie to jest sprzeglo? ;]

: sob lut 02, 2008 14:23
autor: BENITO
Zmierzyć średnicę tarczy. np. linijką czy metrówką.

: sob lut 02, 2008 14:58
autor: euglen
SkinnerPL pisze:Jak wogle to sprawdzic jakie to jest sprzeglo? ;]
BENITO pisze:Zmierzyć średnicę tarczy. np. linijką czy metrówką.
Da się to sprawdzic bez miary. Mianowicie, kolo zamachowe z wesji 210mm mocowane jest do docisku na 8 śrub a z wesji 200mm na 6 :bigok:

: sob lut 02, 2008 16:54
autor: SkinnerPL
acha czyli kolo zamachowe 200 mm ma tylko i wylacznie 6 otworow na sruby, a 210 mm ma 8 otworow? ;] a nie 9? Dzieki za wyjasnienie. A jeszcze jedna sprawa. Co zrobilem wkladajac tarcze sprzeglowa z 200mm do 210mm? ;]

[ Dodano: 02 Lut 2008 15:57 ]
a jak bede kupowal tarcze z dociskiem to kupic lepiej Valeo czy Sachsa?