[ Dodano: 28 Sty 2008 16:54 ]
dluugas pisze:Panowie jest jakas roznica pomiedzy silnikami ALH lub AGR.
1. turbina - ALH VNT, AGR - west gate,
2. sprzęgło - pierwsze AGR w nadwoziu golfa IV miały koła jednomasowe (do 100 000 egzemplarza), później AGR też mają dwumas,
3. wtryskiwacze - ALH ciśnienia otwarcia 220/300, AGR -190/300, otworki dla obu 0,184 mm. AGR da się przeregulowac też na 220/300
Co do przerzucenia silnika - jak nic nie padło z osprzętu (szczególnie chodzi o turbinę) to przekładasz tzw. słupek P&P. W skład "słupka" wczodzi: blok z wałem, korbowodami, tłokami, pompą olejową, miską olejową, głowica z wałkiem rozrządu i pokrywą zaworów.
Taki "słupek" do ALH pasuje od AGR, AHF, ALH i ASV. Jakbyś znalazł kompletny silnik 110 KM (AHF, ASV) wkładasz go też P&P i masz od razu 110 KM a nie 90
Najważniejsze są wtryskiwacze od AFH/ASV bo mają dziury 0,205mm. Osprzętowo to są identyczne silniki jak ALH (pompa wtryskowa ta sama, turbina też, reszta osprzętu też).
Zrobic Ci to może tanio i profesjonalnie Pan Jarek Tarkowowski w Sulejówku tel. 22 783 41 04 (cięzko się dodzwonic). Jak coś to powołaj się na Irka z Leona.
Co do kosztów naprawy to wychodzą takie same albo większe jak kupienie "słupka". Pewne silnik i z gwarancją sprzedaje ten gośc:
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=6260648
Polecam. Sam brałem wiele gratów u niego i zero zoonka.
P.S. Jak masz motor zatarty na wale to mam wał ALH z panewkami i korbowodami oraz głowicę ALH i większośc osprzętu (rozrusznik, pompa wtryskowa, ...). U szwagra walnęło chłodzenie i tłok przyłapał gładź. Smarowanie jednak było do końca. Wymieniliśmy motor na cały ASV. W razie najgorszego ten motor można zrobi tanim kosztem na 100% sprawny.