1,9 TDI AWX Długo zapala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jarol2002
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob gru 30, 2006 17:30
Lokalizacja: Zabrze

1,9 TDI AWX Długo zapala

Post autor: jarol2002 » ndz sty 27, 2008 23:44

Witam
Mam problem z moim nowym autem, jest to A4 z silnikiem AWX. Muszę chwile pokręcić silnikiem zanim zaskoczy bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny. W aucie ostatnio wymieniłem filtr paliwa i ustawiłem rozrząd lecz to nic nie pomogło. W sterowniku nie ma żadnych błędów, kąt synchronizacji na wolnych obrotach jest ustawiny na -0,6. Co może być przyczyną że silnik nie pali na dotyk??? Czy spotkał się już ktoś z takim problemem??? Proszę o pomoc.


https://www.facebook.com/jarolchiptuning

Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505-123-250

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: 1,9 TDI AWX Długo zapala

Post autor: PinkFloyd » pn sty 28, 2008 00:04

jarol2002 pisze:Witam
Mam problem z moim nowym autem, jest to A4 z silnikiem AWX. Muszę chwile pokręcić silnikiem zanim zaskoczy bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny. W aucie ostatnio wymieniłem filtr paliwa i ustawiłem rozrząd lecz to nic nie pomogło. W sterowniku nie ma żadnych błędów, kąt synchronizacji na wolnych obrotach jest ustawiny na -0,6. Co może być przyczyną że silnik nie pali na dotyk??? Czy spotkał się już ktoś z takim problemem??? Proszę o pomoc.
Ja miałem podobnie i nikt nie wiedział co jest, meczyłem sie z tym , kolega mi powiedział ze rozrusznik w TDI powinien chodzic jak szlifierka, wg mnie był dobry. Po podmianie rozrusznika autko odżyło odpalało od zabka - zregenerowałem swój i było po problemie. Choc przyczyn tego moze byc wiele.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 1,9 TDI AWX Długo zapala

Post autor: rob555 » pn sty 28, 2008 09:07

jarol2002 pisze:Witam
Mam problem z moim nowym autem, jest to A4 z silnikiem AWX. Muszę chwile pokręcić silnikiem zanim zaskoczy bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny. W aucie ostatnio wymieniłem filtr paliwa i ustawiłem rozrząd lecz to nic nie pomogło. W sterowniku nie ma żadnych błędów, kąt synchronizacji na wolnych obrotach jest ustawiny na -0,6. Co może być przyczyną że silnik nie pali na dotyk??? Czy spotkał się już ktoś z takim problemem??? Proszę o pomoc.
Sprawdz napinacz. Znam takich co zle napna i na wylaczonym silniku znaki dobrze leza. Ale jak odpalasz napinacz luzu nie kasuje i sie min rozjezdza. PD jest bardzo czuły na przesuniecia i stad ten problem.
Oczywiscie moze byc jeszcze milion innych rzeczy....


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

jarol2002
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob gru 30, 2006 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Re: 1,9 TDI AWX Długo zapala

Post autor: jarol2002 » pn sty 28, 2008 15:19

rob555 pisze:Sprawdz napinacz. Znam takich co zle napna i na wylaczonym silniku znaki dobrze leza. Ale jak odpalasz napinacz luzu nie kasuje i sie min rozjezdza. PD jest bardzo czuły na przesuniecia i stad ten problem.
Oczywiscie moze byc jeszcze milion innych rzeczy....
rob555 czy masz jeszcze jakieś inne pomysły czego to może być wina. Bo napinacz jest ok. Zauważyłem jeszcze ze rano jak odpale auto to przez pierwsze 5 sekund silnik chodzi troszke nie równo, a po tej chwili już jest ok.
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 15:19 przez jarol2002, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/jarolchiptuning

Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505-123-250

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: 1,9 TDI AWX Długo zapala

Post autor: mirass » pn sty 28, 2008 15:50

jarol2002 pisze:
rob555 pisze:Sprawdz napinacz. Znam takich co zle napna i na wylaczonym silniku znaki dobrze leza. Ale jak odpalasz napinacz luzu nie kasuje i sie min rozjezdza. PD jest bardzo czuły na przesuniecia i stad ten problem.
Oczywiscie moze byc jeszcze milion innych rzeczy....
rob555 czy masz jeszcze jakieś inne pomysły czego to może być wina. Bo napinacz jest ok. Zauważyłem jeszcze ze rano jak odpale auto to przez pierwsze 5 sekund silnik chodzi troszke nie równo, a po tej chwili już jest ok.
nierówna praca może być spowodowana początkiem awarii uszczelki - właśnie przerobilem to w ojca Pasku
jeśli wałek jest dobrze ustawiony a rozrząd złożony jak rob555 pisał to sprawdziłbym jeszcze dwumas i pompki (013,023) - możliwe że ktoś wymienił je i stąd kino


www.vagtune.pl tel. 502730289

jarol2002
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob gru 30, 2006 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: jarol2002 » pn sty 28, 2008 16:35

Ok za chwile zrobie log kanału 13 i 23 i wkleje na forum

[ Dodano: 28 Sty 2008 17:41 ]
Zrobiłem logi kanału 013 i 023 w sterowniku w dalszym ciągu nie ma żadnych błędów:
Obrazek

A mam takie pytanie czy ten wydłużony czas zapalania może powodować akumulator???
Mierzylem napięcie i wynosi 12,2V?? wiem że naladowany i w pelni sprawny akumulator powinien mieć ponad 13V ( z tego co doczytałem to 2,2-2,3V na cele czyli w sumie 13,2-14V) mój ma dużo mniej i może daje za mały prąd rozruchowy.


https://www.facebook.com/jarolchiptuning

Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505-123-250

Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » sob sty 03, 2009 21:16

słabeaku + "podjechany" rozrusznik i trza kręcić
miałem tak kiedyś że jak oczyściłem klemy, styki na rozruszniku i włozyłem nowy aku to mój diesel z przebiegiem 250tyś zaczął palić idealnie


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
leykonrad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 05, 2008 02:19
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: leykonrad » sob sty 03, 2009 21:19

Miałem to samo, czyli długie odpalanie, niezależnie czy silnik zimny czy ciepły, zregenerowałem dzisiaj rozrusznik i odpalił od strzała. A wydawał się z zewnątrz całkiem dobry.



Awatar użytkownika
M_A_N_I_E_K
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw lis 27, 2008 19:39
Lokalizacja: Dobre
Kontakt:

Post autor: M_A_N_I_E_K » ndz sty 04, 2009 16:40

zrob jeszcze logi z dawki startowej chyba grupa 07



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 228 gości