Strona 1 z 1

Wymiana spalonej pomy paliwowej

: sob sty 26, 2008 14:58
autor: dark972
myślę,że Moderator daruje mi ten dubel posta , bo może to sie przydać innym użytkownikom. A jednoczsnie może ktoś mi pomoże jeszcze w tej sprawie a poprzedni post tkwi tutaj

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=145302


Zakończenie sprawy spalonej pompy wyglada tak .
Kupiłem sam wkład pompy tzn. częśc elektryczną za 170 zł. w sieci.
Jest ok., bo ominąłem problem wydatku 850zł w Inetrcarsie czy 1000zł w serwisach !!!
Robocizna 120zł.
Pojawił się jednak inny problem i może ktoś wie co z tym zrobić.
Po zassaniu paliwa i uruchomieniu silnika pompka paliwowa caly czas chodzi.
By ponownie jej nie spalić, bo nie powinna chodzić non stop, odłaczyłem kostkę i ją wyłączyłem. Auto zapala ok. bo paliwo jest zassane. Myśle ,że po dłuższym postoju poprostu musze ją ponownie podłączyć, by pchnęła na chwilę paliwo.
Czy może to być jakis błąd w ECU który jej nie wyłącza ?
Byłbym wdzięczny bardziej obeznanym osobom za pomoc.

: ndz sty 27, 2008 06:09
autor: leo...
Pompa paliwowa (tandempumpe) jest pompą krzywkową (4ry komory) - dzięki temu pompa jest zdolna do zassania samodzielnie paliwa ...

nigdy nie drezayłem tamatu w VW - ale w audi pompa w baku to pompa spiętrzająca - załącza się jeśli w baku jest mniej niż połowa stanu paliwa - ECU odczytuje rezystancję z czujnika ilości paliwa (pływaka) i wg tego wlącza/wyłacza pompę spietrzająca w baku ... sprawdź - 100% -> 50% paliwa w baku pompa nie powinna podawac paliwa - 50% -> 0% powinna podawać cały czas po zapłonie ...

: ndz sty 27, 2008 11:46
autor: dark972
Ok. sprawdzę.
Jednak dziwne , bo po wł. zapłonu wł. sie na dosłownie sekundę i wyłącza- bo słychać.
Po właczeniu rozruchu w momencie odpalenia silnika włącza sie ponownie i chodzi cały czas ( szumi w trakcie pracy, a poniewaz znajduje się pod siedzeniem pasazerta z tyłu , to po odchyleniu siedzenia/ siedziska :) doskonale słychac jej pracę)

: ndz sty 27, 2008 19:47
autor: leo...
dark972 pisze:Ok. sprawdzę.
Jednak dziwne , bo po wł. zapłonu wł. sie na dosłownie sekundę i wyłącza- bo słychać.
Po właczeniu rozruchu w momencie odpalenia silnika włącza sie ponownie i chodzi cały czas ( szumi w trakcie pracy, a poniewaz znajduje się pod siedzeniem pasazerta z tyłu , to po odchyleniu siedzenia/ siedziska :) doskonale słychac jej pracę)
czyli wygląda na to że to jest pompa tłocząca (nie spietrzająca) - po właczeniu zapłonu idzie samodiagnoza a przy okazji pompa dobija ciśnienie w układ ... i działa po uruchomieniu silnika

: ndz sty 27, 2008 23:32
autor: dark972
po odłaczeniu kostki z 12V. mogę jezdzic cały dzień i jej nie podłaczać.
Jakiś wniosek... ?
Musi pracowac caly czas ?

: pn sty 28, 2008 16:39
autor: Ryszardo
To ja już nic nie rozumiem! W dieslu TDI jest pompa paliwowa w zbiorniku? Cały czas myślałem, że to pompa wtryskowa zaciąga paliwo z baku. Czy ktoś może to wytłumaczyć? Pozdrawiam.

: pn sty 28, 2008 19:10
autor: dark972
Ryszardo pisze:To ja już nic nie rozumiem! W dieslu TDI jest pompa paliwowa w zbiorniku? Cały czas myślałem, że to pompa wtryskowa zaciąga paliwo z baku. Czy ktoś może to wytłumaczyć? Pozdrawiam.
tak , pompa paliwowa jest w zbiorniku.
Pracuje chwile , wyrównując ciśnienie paliwa i się wyłącza.
Pózniej ( w ciągu pracy silnika ) się już nie włącza, wtedy pompa wtryskowa zasysa.

: wt sty 29, 2008 03:29
autor: leo...
Ryszardo pisze:To ja już nic nie rozumiem! W dieslu TDI jest pompa paliwowa w zbiorniku? Cały czas myślałem, że to pompa wtryskowa zaciąga paliwo z baku. Czy ktoś może to wytłumaczyć? Pozdrawiam.
w TDI PD - po 2001 o ile dobrze pamiętam - w 2,5 V6 TDI jest pompa spiętrzająca - u ciebie w ASV (VE) nie ma nic oprócz pływaka - pompa faktycznie sama zaciąga paliwo

: czw sty 31, 2008 17:53
autor: dark972
problem nadal trwa z moim mk4.
Czy naprawdę nikt nie wie czemu pompa paliwaowa chodzi cały czas?!Ona powinna chodzić tylko chwilę ! U mnie mieli bez sensu non'stop a jazda bez jej właczenia powoduje ,ze nie znam poziomu paliwa, bo czujnik wtedy nie działa.

: czw sty 31, 2008 18:01
autor: Marcin_87
no jezeli jest to pompa która się wyłacza przy wiekszym cisnieniu to albo zawór zwrotny na pompie wtryskowej słabo trzyma i pompa nie ma oporu albo czujnik cisnienia w pompie który wyłacza ją się zaciął

: czw sty 31, 2008 18:06
autor: dark972
Marcin_87 pisze:czujnik cisnienia w pompie który wyłacza ją się zaciął
w pompie? w środku?

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 17:07 ]
Marcin_87 pisze:albo zawór zwrotny na pompie wtryskowej słabo trzyma
??????? a on gdzie ?

: czw sty 31, 2008 18:11
autor: Marcin_87
no jak pompa sie wyłacza jak nabije paliwa to musi miec wewnatrz jakis wyłacznik pod cisnieniem
a zawór na pompie jest przy wyjsciu out