Strona 1 z 2

wtyka od komputera nie odpowiada

: pt sty 25, 2008 13:35
autor: kamykgs1
Witam wszystkich !

taki oto problem: juz do kilku komputerow podlaczany byl samochod i zaden z komputerow (a przed chwila nawet najnowszy model dopiero co testowany przez nasza stacje) nie chce sie podloaczyc do "elektroniki silnika". fachowiec od tego "nowoczzesnego" vaga mowi ze mozliwe ze nie ma napiecia na jednym z pinow (na tym co odpowiada wlasnie za ta elektronike silnika), chcialem sprawdzic, ale nie wiem ktory to moze byc... w zadnej autodacie tego nie znalazlem. moze ktos wie cos na ten temat?? a moze to jakas inna przyczyna. dodam tylko ze z pozostalymi opcjami (np abs, poduchy) laczy sie elegancko.
aha, nie chcial sie jeszcze zrobic "testu wskaznikow", nie dalo sie polaczyc...

co robic ?? cos mi turbo zamula a nawet do kompa podpiac sie nie da...:(

pozdrowki, mam nadzieje ze ktos chetny sie znajdzie do pomocy :pub:

: pt sty 25, 2008 14:06
autor: TomTDI
podpinasz skaner czy komputer +kabel??

najnowszy VAG chodzi tylko pod XP, wcześniej miałem 98, ale musiałem przeinstalować i kupić XP. pod 98 nie chciał zapisywać adaptacji i nie zawsze łączył się z silnikiem. Inne rzeczy chodziły ok

: pt sty 25, 2008 15:32
autor: kamykgs1
podpinam normalnie kablem pod "tester diagnostyczny" - tak sie to fachowo nazywa... taki co to na stacjach diagnoistycznych maja.

: pt sty 25, 2008 18:10
autor: jarorlit
Na zalaczonym obrazku masz to co cie interesuje :-)

Pozdrawiam

: sob sty 26, 2008 18:47
autor: arturo
Nie wiem jak jest w mk4, ale w mk3 nad skrzynką bezpieczników w środku jest pudło odpowiedzialne za komunikację z ECU (słychać tykanie w czasie nawiązywania połączenia).
Trzeba je wyjąć i porządnie polutować płytkę bo robią sie "dziury" (zimne luty)
Czasami IMMO potrafi blokować dostęp do ECU.

: ndz sty 27, 2008 09:53
autor: prusax
poszukaj schematu do swojego auta i znajdż który kabelek idzie od kompa do wtyki i zobacz czy nie masz przerwy na przewodzie

: ndz sty 27, 2008 19:58
autor: leo...
prusax pisze:poszukaj schematu do swojego auta i znajdż który kabelek idzie od kompa do wtyki i zobacz czy nie masz przerwy na przewodzie
jeśli to MK IV z podpisu nie ma kabla od kompa do wtyki - diagnoza idzie przez szafę - a to że widac ABS/airbagi - swiadczy o tym że ma uwalony kabel między szafą a ECU ...

podaj model rok produkcji i symbol silnika - zobaczymy na który pin wchodzi K-line z szafy - możesz obejśc linię K i podłaczyć się bezpośrednio do ECU - jeśli będziesz mógł diagnozowac silnik - szukaj przerwanego/zwartego do masy kabla - jeśli nie - coś jest z interfejsem nie hallo ...

: pn sty 28, 2008 08:36
autor: kamykgs1
leo... pisze:podaj model rok produkcji i symbol silnika - zobaczymy na który pin wchodzi K-line z szafy
jezeli dobrze zrozumialem to podaje : golf 4, 00r, silnik AJM 115KM

a i jeszcze jedna prośba, jak byście mogli pisac troche "łatwiejszymb jezykiem" bo ja laik jestem :blush:

: pt lut 01, 2008 16:45
autor: berys
witam dolacze sie do tematu. ojciec ma golfa3 td z 95roku, nie mozna sie polaczyc z silnikiem, z poduszkami sie laczy, z immo, oraz z pompa wtryskowa. czy w tym modelu nie ma mozliwosci sprawdzenia silnika? polaczenie za pomoca kabla+vag-com 3112n,mialem kilka innych prog. i zaden sie nie polaczyl.

: pt lut 01, 2008 20:55
autor: damcio151
berys pisze:td
to nie TDI więc czego oczekujesz :chytry:

: pt lut 01, 2008 22:02
autor: berys
ok, gdybym wiedzial ze tylko tdi sie lacza to bym nie pytal.dzieki pozdro

: sob lut 02, 2008 03:33
autor: leo...
kamykgs1 pisze:
leo... pisze:podaj model rok produkcji i symbol silnika - zobaczymy na który pin wchodzi K-line z szafy
jezeli dobrze zrozumialem to podaje : golf 4, 00r, silnik AJM 115KM

a i jeszcze jedna prośba, jak byście mogli pisac troche "łatwiejszymb jezykiem" bo ja laik jestem :blush:
16 pin na wtyczce ECU (sterownika silnika) to diagnoza idąca z zegarów - włącz tam linię K z interfejsu (VAG-com) reszta kabli podłącz do OBD II - powinieneś mieć możliwośc połaczenia się z ECU ...

[ Dodano: Sob Lut 02, 2008 23:37 ]
berys pisze:witam dolacze sie do tematu. ojciec ma golfa3 td z 95roku, nie mozna sie polaczyc z silnikiem, z poduszkami sie laczy, z immo, oraz z pompa wtryskowa. czy w tym modelu nie ma mozliwosci sprawdzenia silnika? polaczenie za pomoca kabla+vag-com 3112n,mialem kilka innych prog. i zaden sie nie polaczyl.
z 95 roku - będziesz miał mozliwośc diagnostyki immo (bo masz) - do tego jeśli jest - ABS oraz airbagi ... silnik to mechanika - często z "eco-ssaniem" - tu nic nie wsqrasz

: śr kwie 02, 2008 14:58
autor: budzyn
a u mnie nie łączy się zupełnie z niczym ani poduchami ani immo ani z diagnozowaniem - co może być nie tak??

Golf IV 1998 model '99 1.9 TDI AHF

Z góry dziekuję

: czw kwie 03, 2008 21:58
autor: TomTDI
budzyn,

sprawdź czy jest zasilanie w gnieździe, oryginalny kabel do vag'a ma diodę która sygnalizuje napięcie lub jego brak