ciśnienie turbiny VNT gt1749 a kkk14

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

ciśnienie turbiny VNT gt1749 a kkk14

Post autor: adam16v » czw sty 24, 2008 21:47

Pytanko do tematu. Czy ciśnienie (np. 0.8 bara) uzyskane z turbiny kkk14 a z gt1749 daje taki sam przyrost powietrza dla silnika? Pytam bo pamiętam temat euglena gdzie uzyskał wysoki moment i moc na ciśnieniu tylko 1,2bara. Czyli np. jeśli nie chcę przeładować swojego silnika ciśnieniem, a na kkk14 miałem 1.1 bara, to ile teraz wysterować na gt1749? Czy wyższe ciśnienie niż miałem ( nadmiar powietrza ) jest szkodliwy, bo z jednej strony słyszałem że nie bo diesle lubią większą dawkę powietrza, ale z drugiej strony są opowieści o przedmuchanych uszczelkach pod głowicą...
Ostatnio zmieniony czw sty 24, 2008 21:48 przez adam16v, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt sty 25, 2008 01:36

ilosc powietrza sie nie zmienia przy takim samym cisnieniu, bo skladu powietrza nie zmienisz. zmienia sie jego temp i szybkosc uzyskania zadanego cisnienia.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
dzidzia24
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: czw lis 01, 2007 10:43
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: dzidzia24 » pt sty 25, 2008 10:06

SOULERMoim zdaniem się mylisz(ale nie jestem pewien), ciśnienie to nie to samo co objętość.
I większe turbo da więcej powietrza od mniejszego przy takim samym ciśnieniu doładowania.
A co do powietrza to napewno mniejsze ciśnienie doładowania jest bezpieczniejsze(zdrowsze) dla silnika i dlatego VNT jest lepsze :D A po za tym po za stosowaniu turbiny VNT nie będziesz miał nadmiaru zbędnego powietrza(przeładowania) tylko odpowiednią jego ilość w każdym zakresie obrotów.
(ale na forum są lepsi specjaliści i jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi :smoke: )


[size=134][color=red][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783997&highlight=#1783997]Moje MK3 AAZ POWER :-)[/url][/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt sty 25, 2008 14:02

adam16v pisze:I większe turbo da więcej powietrza od mniejszego przy takim samym ciśnieniu doładowania.
dokładnie


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » pt sty 25, 2008 16:22

U euglena na VNT 17 na 1,2 bara było nieźle, ale, o ile dobrze pamiętam, na VNT 20 było tak samo dobrze na 0.9 bara. Większe turbo daje więcej powietrza przy tym samym ciśnieniu. Jeśli się myle to mnie poprawcie.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt sty 25, 2008 16:48

Mniej więcej dobrze rozumujecie wszyscy tylko wasze wypowiedzi sa nie pełne dlatego nawzajem sie nie rozumiecie, choc kazdy z Was ma rację.

Żeby porównywać co da nam duże turbo w porównaniu z małym trzeba postawić pewne załozenia bo inaczej cała rozmowa jest bez sensu i do niczego nie dojdziemy.

Nasze założenie w tym temacie jest takie : zmieniamy turbo z małego na większe w jednym i tym samym silniku , dla "wydajności turbiny " istotna jest pojemnośc silnika i maksymalne obroty jakie rozwija silnik , czyli w naszym przypadku to pozostaje bez zmian bo silnika nie zmieniamy.

Widzieliście pewnie jak wygląda charakterystyka pracy turbiny na wykresie.

załóżmy ze mała turbina dmuchała 1bar i duża turbina po załozeniu tez dmucha 1bar , czy zwieksza nam to ilość (masa) powietrza jaką zasysa silnik ???? NIE - przeciez ta sama pojemnośc do napompowania i te same cisnienie oraz obroty silnika daje nam identyczną ilość (masę) powietrza .

jedyne co sie zmieni w tej sytuacji to obroty z jaką pracują obie turbiny , duża turbina bedzie sie kręciła z mniejszymi obrotami niz mała przy tym samym zadanym ciśnieniu w naszym silniku.

patrząc z drugiej strony teraz , jeśli w danym silniku obie turbiny rozkręcimy to identycznych obrotów to oczywiscie duże turbo uzyska duzo wyższe cisnienie od małego turbo
dzidzia24 pisze:I większe turbo da więcej powietrza od mniejszego przy takim samym ciśnieniu doładowania.
Nie , bo do silnika o np pojemności 1600ccm króty kręci 4500rpm i jest dmuchany cisnieniem 1bar wchodzi ścisle okreslona ilośc powietrza , niewazne czy dmuchane jest duzym czy małym turbo.

-------------------------

Patrząc na charakterystyki pracy turbin można powiedzieć jedno :

Duże turbo ma wiekszą wydajnośc od małego i każde turbo ma graniczną predkośc obrotową z jaką może bezpiecznie i wydajnie (sprawność) pracować, co w praktyce daje nam :

- przy tej samej pojemności silnika i obrotach silnika , duże turbo moze pracowac z duzo większym cisnieniem niz małe ,

- przy zachowaniu tego samego cisnienia co w małym turbo , duże turbo może pracowac z silnikiem o wiekszej pojemności lub z silnikiem który kręci wyższe obroty
Ostatnio zmieniony pt sty 25, 2008 17:14 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sty 25, 2008 18:33

he he zaraz zaprzal napisze ze 1 Bar z duzego torubo to nie to samo co 1 Bar z małego turbo :P

trzeba tak dobierac trubine żeby nie było zbytniego laga , bo jak mam popmpować od 3000 rpm to cała zabawa jazdy dieslem czyli elastycznośc idzie do lasu oraz tak żeby nie przekroczyc surge line kompresora

duze turbo jest w stanie napompować powyżej 3500 i dzieki temu moment mozna trzymac pałsko wyżej

na małej turbinie długotrwałe kręcenie wysoko np 4500 rpm powoduje że mała turbina ledwo zipie ;)

tak więc trzeba miec na uwadze przeznaczenie auta czy dupowóz czy zapierdalacz, no i jakie ma byc docelowe doładowanie...

najlepiej miec duze turbo VNT :)



Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » pt sty 25, 2008 19:23

W tej chwili wysterowałem sobie na maksymalnie 0.7 bara, z tym że to nie ma być wyścigówka, no i puki co chodzi ładnie. Potestuję jeszcze trochę i zobaczymy. Mam wrażenie że przy pełnym bucie dymi więc to może być zbyt niskie ciśnienie. Dawka jest dość bogata. :helm:


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sty 25, 2008 19:41

he zaraz zaprzal napisze ze 1 Bar z duzego torubo to nie to samo co 1 Bar z małego turbo
widziales wykres corvette vtg? ponad 1000koni a doladowanie 1,5 bar...

jest duzo innych rzeczy ktore maja wplyw na wydajnosc - na przyklad rozmiar czesci wydechowej - zbyt mala potrafi skutecznie dlawic wydech do tego stopnia, ze przy duzym booscie cisnienie w kolektorze wydechowym robi sie wyzsze niz w dolotowym i moga wtedy wystepowac problemy z oproznianiem spalin - jest taki moment, ze zarowno zawor ssacy jak i wydechowy sa otwarte jednoczesnie - wyobrazcie sobie co sie wtedy dzieje w takiej ekstremalnej sytuacji gdy w kolektorze wyd. mamy wieksze cisnienie

kazdy zaklada sobie co mu sie podoba i dmucha ile mu sie podoba :helm: ja bym wolal do starego silniczka wieksza turbawke na wastegate - zawsze to bedzie bezpieczniejsze - zamiast archaicznych k14,k24 zalozyc na przyklad gt2056 na wastegate z iveco 2.8 okolo 2000roku i bedzie dobra do latania na codzien i bedzie dynamicznie mysle, ze okolo 140-150 koni do uzyskania w 1.6. Jak ktos chce extreme to gt2259 z merca atego 4.2diesel lub jakas k16 ;) - trzeba cos dobrac w zaleznosci od potrzeb a nie na chybil trafil

[ Dodano: Pią Sty 25, 2008 6:42 pm ]
adam16v pisze:Pytanko do tematu. Czy ciśnienie (np. 0.8 bara) uzyskane z turbiny kkk14 a z gt1749 daje taki sam przyrost powietrza dla silnika?
osobiscie ustawilbym na tej turbawce tyle ile dmucha seryjnie w 1.9tdi i nie kombinowal wiecej


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » pt sty 25, 2008 19:48

zaprzal pisze:osobiscie ustawilbym na tej turbawce tyle ile dmucha seryjnie w 1.9tdi i nie kombinowal wiecej
A ile daje seryjnie takie turbo? O ile wiem to jest model który był wkładany do pasków z 2001 roku , Ale modeli silników nie znam.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sty 25, 2008 20:12

zaprzal pisze: widziales wykres corvette vtg? ponad 1000koni a doladowanie 1,5 bar...
widziałem ;) ale tam jest 2 razy więcej cylindrów i ponad 3 razy większa pojemność i do tego 2 razy większe obroty, czyli ten silnik potrzebuje ~12 razy więcej powietrza niz nasze 1.9 TDI :)
adam16v pisze:O ile wiem to jest model który był wkładany do pasków z 2001 roku
to GT1949 moze byc z silnika 101 lub 115km czyli 1,1 Bar dmuchnie spokojnie w 1.6TD :bigok:

[ Dodano: Pią Sty 25, 2008 19:15 ]
a skoro mowa o wykresie to jakby ktoś był ciekawy

http://www.vtg.pl/img/KOT.jpg

rzadko się widzi takie wykresy :) a to jeszcze nie docelowy setup, no i nie dokręcone do odcinki :P



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt sty 25, 2008 21:57

Tutaj nie chodzi o pojemnosc silnika, chodzi o objetasc sprezarki i wielkosc wirnika duze turbo moze w jednostce czasu "poruszyc" wiecej powietrza niz male, to troche tak jakby miec dwa wentylatory, jeden powiedzmy domowy taki 30 cm, i drugi od np z poduszkowca. Jesli wlaczysz je na takich samych obrotach pierwszy bedzie przyjemnie dmuchal, a drugi bedzie "urywal glowe" :] nie chodzi o cisnienie tylko o objetosc



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob sty 26, 2008 00:09

to powiedz mi t0mal, ile masz tej objetosci w 1 bar cisnienia zajmujacego dokladnie taka sama objetosc kolektora i garow, ktore sie nie zmieniaja?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 107 gości