Strona 1 z 1

Wycie w komorze silnika, czy to turbina?

: śr sty 23, 2008 15:24
autor: chlcony
Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu dochodzą mnie dźwięki z silnika (Wycie rozpędzonego silniczka), zauważyłem ,że pojawiają się przy około 60km/h 2000obr/min, zanikają jak zwalniam do 60ki. Zauważyłem, że im zimniej na dworze tym głośniej słychać ( w lato prawie nie słychać) Dołączam link z nagraniem dźwięków , (nie zwracajcie uwagi na trzaski , to telefon walający sie po półce)Dodam ,że to silnik 1Z r95. Za wszelkie sugestie wielkie dzięki.



Niestety na postoju nie słychać wycia:(
Chyba trzeba ściągnąć wszystkie części , plik został podzielony ze względu na wielkość. Otwierać w QUICK TIME

: śr sty 23, 2008 21:03
autor: kimon
1) sprawdz czy nie masz luzu na turbinie 2) ja kiedys zgubilem szpilke od wydechowego i podobny dzwiek .... ja bym sprawdzil na postoju ty mu 2000 obrotow a druga osoba luka skad tak glosno daje dzwiek

: śr sty 23, 2008 22:38
autor: wahareal
kolego powiem ci szczerze ze ja mam podobny problem tylko ze u mnie taki dziwny chrobt, drzenie metalu cos w tym guście wystepuje przy przyspieszeniu na biegach wszystkich w obrotach tak od 1800 - 2000 tys. Mam to w sharanie 1.9tdi, 90ps, model silnika 1z. I ni h..ja nikt nie wie co to moze byc.. A poweim ze woz mam do handlu i juz mi rece opadaja. bo niewiem gdzie mam szukac tej usterki..

: śr sty 23, 2008 22:53
autor: george_79
wahareal, zobacz czy ci nie wali o cos pod maska na przyklad obudowa filtra...wogole czy cos nie jest obluzowane pod maska. Kiedys mialem to "drzenie metalu" w mazdzie i bylo to drzenie blachy w okolicy poczatku wydechu - takiej oslony zaraz przy silniku.

: śr sty 23, 2008 22:56
autor: wahareal
kurcze sprawdzilem juz wsztystko. co było luzne zostało perzykrecone. co nie dało sie przykrecic a wydawalo sie ze moze powodowac stki lub drzenie to zostało podwiazane plastikowymi zapinkami. i nic dalej to samo. to taki chrobot ze4 słychac w kabinie..

: śr sty 23, 2008 22:59
autor: kimon
a wez sprawdz wydech :pub:

: śr sty 23, 2008 23:00
autor: wahareal
zastanawiam sie czy to moze chrobotyac turbina jak zaczyna porzadnie pracowac lub cos w skrzyni. tylko jezeli to by była skrzynia to czemy tylko w takim zakresie obrotów. powiem jeszcze ze nie dymi, łądnie palki na pol przekrecenia kluczykiem i po jednym podgrezeniu sweic, nie bierze oleju,motor suchy , turbo, suche, interculer wymyty, weczyszczony. i nic.. dalej to samo..

[ Dodano: 23 Sty 2008 22:03 ]
tłumik odpada, sprawdzony w pierwsej kolejnoisci nic nie stuka ani nic w nim nie drzy ani o nic tłumin nie zawadza ani nie dotyka.... :grrr:

: sob sty 26, 2008 19:31
autor: arturo
Sprawdz łącznik elastyczny na wydechu

: ndz sty 27, 2008 23:23
autor: flip
a moze masz juz wyjechana skrzynie u mnie tez byl podobny dziwiek (nie moge ocenic po nagraniach bo cos linki nie da sie rozpakowac) i w dodatkucos trzeszczalo... okzalo sie ze to skrzynia wsoje wylatal wyl 3 4 5 bieg i na 1 i wstecznym biegu byly zgrzyty przy ruszaniu :) wstawilem druga i cisza slychac tylko trurbo jak swiszcze bo jest troszke po modyfikacji :D

: ndz sty 27, 2008 23:48
autor: chlcony
Ostatnio przeprowadziłem mały test, rozpędziłem się do setki i wyłączyłem silnik i tak jechałem aż do 30km/h Jest identycznie jak przy włączonym silniku, to znaczy wycie zaczyna sie około 60tki i zanika około 50tki. Z tego wniosek ,że silnik i skrzynia raczej odpadają, chyba ,że turbo. Może łożysko, sam już nie wiem gdzie szukać:(

: pn sty 28, 2008 12:01
autor: marcin999
Kolego sprawdz lozyska w kolach.