Silnik traci moc pod obciążeniem, grają zawory !!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

albert438
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 10:56
Lokalizacja: Gliwice

Silnik traci moc pod obciążeniem, grają zawory !!!

Post autor: albert438 » wt sty 22, 2008 18:54

Od pewnego czasu w moim Golfie IV 1.9 TDI 90KM 2000r dzieją się dziwne rzeczy z silnikiem! W czasie jazdy, najczęsciej jak jedzie sie pod górke albo z obciązeniem silnik przestaje "ciągnać" tzn. wciskam mu w pedał a jemu tylko na obrotomierzu wskazówka idzie a samochód nie przyspiesza, tylko traci całkiem moc i słychać w silniku zawory (taki specyficzny dźwiek). Czasem dzieje sie tak nawet na prostej, równej drodze. Czasami nawet pod górke też idzie tak jak powinien a czasem własnie go tak dziwnie zmula. Podjechałem do znajomego mechanika, podłaczyl go pod komputer, gazował nim z 30 minut, ale żadnych błedów nie wykryło! Jeśli ktos wię co może boleć mojego Golfa to niech napisze, bedę wdzieczny!

Pozdrawiam



dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Re: Silnik traci moc pod obciążeniem, grają zawory !!!

Post autor: dziomal » wt sty 22, 2008 19:48

albert438 pisze:... najczęsciej jak jedzie sie pod górke albo z obciązeniem silnik przestaje "ciągnać" tzn. wciskam mu w pedał a jemu tylko na obrotomierzu wskazówka idzie a samochód nie przyspiesza ...
Sprzęgło do wymiany.



krzys887
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 21:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: krzys887 » wt sty 22, 2008 19:55

podzielam zdanie poprzednika, najprawdopodobiej sprzeglo pada.



Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » wt sty 22, 2008 20:07

Nie koniecznie sprzeglo drodzy koledzy przeciesz napisal ze nie zawsze tak jest!! u mnie tez ostatnio cos podobnego wypatrzylem i jestem pewny ze nie wina sprzegla na 100%. Jade pod gore z obciazeniem i obroty rosna a auto nie ma mocy, u mnie jest wina przeplywomierza doszlem po podlaczeniu pod vag i Diagnozie ale puki co nie mam funduszy to jest koszt ok 800zl w serwisie VW. Najgorzej jest przy podjezdzaniu pod gore w 5 osob i pod wiatr(tragedia) :bigok:


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Re: Silnik traci moc pod obciążeniem, grają zawory !!!

Post autor: ilio » wt sty 22, 2008 22:25

albert438 pisze:Od pewnego czasu w moim Golfie IV 1.9 TDI 90KM 2000r dzieją się dziwne rzeczy z silnikiem! W czasie jazdy, najczęsciej jak jedzie sie pod górke albo z obciązeniem silnik przestaje "ciągnać" tzn. wciskam mu w pedał a jemu tylko na obrotomierzu wskazówka idzie a samochód nie przyspiesza, tylko traci całkiem moc i słychać w silniku zawory (taki specyficzny dźwiek). Czasem dzieje sie tak nawet na prostej, równej drodze. Czasami nawet pod górke też idzie tak jak powinien a czasem własnie go tak dziwnie zmula. Podjechałem do znajomego mechanika, podłaczyl go pod komputer, gazował nim z 30 minut, ale żadnych błedów nie wykryło! Jeśli ktos wię co może boleć mojego Golfa to niech napisze, bedę wdzieczny!

Pozdrawiam
zawór ciśnienia paliwa nie ma czujnika ciśnienia
bo to tylko zwykły zaworek

masz za duze ciśnienie w pompie
nie jedz z tym do mechanika
tylko do pompiarza
i
nie do takiego co zatrzymał sie na rzędówkach
tylko takiego który zna EDC

[ Dodano: 22 Sty 2008 21:29 ]
dziomal pisze:
albert438 pisze:... najczęsciej jak jedzie sie pod górke albo z obciązeniem silnik przestaje "ciągnać" tzn. wciskam mu w pedał a jemu tylko na obrotomierzu wskazówka idzie a samochód nie przyspiesza ...
Sprzęgło do wymiany.
a powiedz mi co mają mają zawory wspólnego ze sprzęgłem ?

to że obroty rosną a auto nie jedzie to nie znaczy ze sie ślizga sprzęgło tylko poprostu nie ma na tyle mocy zeby sie wgramolic pod górkę

podlącz vaga i sprawdz czy przypadkiem zapłon nie jest przestawiony
bo akurat grające zawory to 17 btdc



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt sty 22, 2008 23:45

ilio pisze:a powiedz mi co mają mają zawory wspólnego ze sprzęgłem ?
nie zawory tylko wzrost obrotów w stosunku do braku przyspieszania - to po pierwsze,
a po drugie
ilio pisze:to że obroty rosną a auto nie jedzie to nie znaczy ze sie ślizga sprzęgło tylko poprostu nie ma na tyle mocy zeby sie wgramolic pod górkę
skoro brak mu mocy żeby podjechać pod górkę to skąd wzrost obrotów - czyli obroty sobie a przyspieszenie sobie tak ? Nie widzisz tu żadnej współzależności ?



Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » wt sty 22, 2008 23:46

Dokladnie "ilio" tak jak napisales, to nie jest polonez albo maluch ze gdy obroty rosna to sprzeglo do wymiany!! Przedewszystkim Diagnoza dynamiczna VAG.


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

albert438
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 10:56
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: albert438 » śr sty 23, 2008 01:12

skoro brak mu mocy żeby podjechać pod górkę to skąd wzrost obrotów - czyli obroty sobie a przyspieszenie sobie tak ? Nie widzisz tu żadnej współzależności ?
Obroty się zwiekszają, ponieważ przy wjezdzie pod górke wciskam pedał gazu a auto zamiast przyspieszac, traci zupełnie moc i wtedy słychać zawory!

Z sąsiadem zastanawiamy się czy to nie czasem wina turbiny, ale już po tym wszytskim sam nie wiem co to może być ??
Ostatnio zmieniony śr sty 23, 2008 01:12 przez albert438, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr sty 23, 2008 07:28

albert438 pisze:Obroty się zwiekszają, ponieważ przy wjezdzie pod górke wciskam pedał gazu a auto zamiast przyspieszac, traci zupełnie moc i wtedy słychać zawory!

Z sąsiadem zastanawiamy się czy to nie czasem wina turbiny, ale już po tym wszytskim sam nie wiem co to może być ??
Gdyby to była wina turbiny tzn. gdybyś łapał tryb awaryjny to wraz ze spadkiem mocy spadają także obroty i zmuszony byłbyś do ciągłej redukcji biegów w zależności od tego jak strome jest wzniesienie pod które podjeżdżasz więc nie mogą wzrastać obroty przy jednoczesnym zmniejszaniu prękości jazdy - no chyba że koła mają poślizg albo tak jak wcześniej było podawane m.in. przeze mnie, że to wina ślizgającego sprzęgła. To że grają zawory to jest to normalne i odczuwalne podczas obciążania silnika (oczywiście kiedy zawory już kwalifikują się do wymiany).



ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » śr sty 23, 2008 11:01

Sztomel pisze:
albert438 pisze:Obroty się zwiekszają, ponieważ przy wjezdzie pod górke wciskam pedał gazu a auto zamiast przyspieszac, traci zupełnie moc i wtedy słychać zawory!

Z sąsiadem zastanawiamy się czy to nie czasem wina turbiny, ale już po tym wszytskim sam nie wiem co to może być ??
Gdyby to była wina turbiny tzn. gdybyś łapał tryb awaryjny to wraz ze spadkiem mocy spadają także obroty i zmuszony byłbyś do ciągłej redukcji biegów w zależności od tego jak strome jest wzniesienie pod które podjeżdżasz więc nie mogą wzrastać obroty przy jednoczesnym zmniejszaniu prękości jazdy - no chyba że koła mają poślizg albo tak jak wcześniej było podawane m.in. przeze mnie, że to wina ślizgającego sprzęgła. To że grają zawory to jest to normalne i odczuwalne podczas obciążania silnika (oczywiście kiedy zawory już kwalifikują się do wymiany).

normalne to było w 126p przed regulacją zaworów

sprawdz najpierw zapłon

a poźniej martw sie o sprzęgło



Awatar użytkownika
DRIV3R
.::poMOCY w TDI::.
.::poMOCY w TDI::.
Posty: 30
Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:17
Lokalizacja: jesteś?

Post autor: DRIV3R » śr sty 23, 2008 12:05

albert438, nie zauważyłeś czasem po wciśnięciu pedału przyspieszenia do oporu dziwnego szarpnięcia autem? Wydaje mi się, że silnik wchodzi w tryb awaryjny i wyłącza w ten sposób doładowanie. Po odcięciu silnik chodzi jak ruski traktor i faktycznie wydaje taki dźwięk, jakby stukały zawory. Miałem te same objawy ale niezbyt często. Wężyki i zaworek N75 były w porządku, ale przyczyną były (są) zapiekające się kierownice spalin w turbinie. Spróbuj go przegonić na ciepłym silniku: 3-4 tys. obrotów.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr sty 23, 2008 12:51

Jakies bardzo dziwne rzeczy tu piszecie - jezeli obroty rosna, to auto przyspiesza, przeciez rosnace obroty silnika to rosnace obroty kol. Jezeli obroty rosna a auto nie przyspiesza, to albo slizga sie sprzeglo, albo slizgaja sie kola, innej mozliwosci nie ma, bez wzgledu czy to bedzie VW, czy maluch, czy autobus. Jezeli silnik nie ma mocy, to pod obciazeniem obroty spadaja a nie rosna, ZAWSZE!

[ Dodano: 23 Sty 2008 11:52 ]
ilio pisze:sprawdz najpierw zapłon
Diesle nie maja zaplonu:))))



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » śr sty 23, 2008 13:03

dziechu,
dziechu pisze:jezeli obroty rosna, to auto przyspiesza, przeciez rosnace obroty silnika to rosnace obroty kol. Jezeli obroty rosna a auto nie przyspiesza, to albo slizga sie sprzeglo, albo slizgaja sie kola, innej mozliwosci nie ma, bez wzgledu czy to bedzie VW, czy maluch, czy autobus.
swiete slowa, ale jest jeszcze jedna mozliwosc ze te auto to automatik, wtedy sprawa wyglada zupelnie inaczej.
Ostatnio zmieniony śr sty 23, 2008 13:04 przez voss, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdr.
voss

albert438
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 10:56
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: albert438 » śr sty 23, 2008 13:05

Wężyki i zaworek N75 były w porządku, ale przyczyną były (są) zapiekające się kierownice spalin w turbinie. Spróbuj go przegonić na ciepłym silniku: 3-4 tys. obrotów.
Pół godziny go męczyłem na wysokich obrotach! Zadymiłem całe podwórko i efekt był taki, ze przez jakis dzień było OK, a potem znów to samo!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 139 gości