AFN po zaslepieniu EGR zaczął łapac notlaufy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

erni7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sty 05, 2007 22:28
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

AFN po zaslepieniu EGR zaczął łapac notlaufy

Post autor: erni7 » wt sty 15, 2008 19:22

Panowie zaslepiłem Egr i autko zaczęło łapac notlaufy, za kazdym razem jak przyspieszam miedzy 100 a 120 km/h .Czasami nawet zamuli go przy gwałtownym dodaniu gazu.Co jest?Kierownice mam wyczyszczone,zaworki podmienialem i dalej to samo?Zauwazyłem tez dziwną rzecz ,gdy odłacze kabel zasilający N75 silnik nagle przestaje buczec. Robi sie cichutki nie słychac tego rezonansu.
Ostatnio zmieniony wt sty 15, 2008 19:29 przez erni7, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 15, 2008 19:40

Co dokładnie zaślepiłeś :?:



erni7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sty 05, 2007 22:28
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: erni7 » wt sty 15, 2008 19:48

damcio151 pisze:Co dokładnie zaślepiłeś :?:
Zrobilem tak jak wyczytalem na forum,zaślepiłem blaszką dolot od kolektora wydechowego do kolektora powietrza.
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt sty 15, 2008 19:58 przez erni7, łącznie zmieniany 1 raz.



erni7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sty 05, 2007 22:28
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: erni7 » wt sty 15, 2008 20:04

damcio151 pisze:tzn. dałeś tu blaszkę :?:
[url=http://images32.fotosik.pl/108/90e66144096a9b5dmed.jpg]Obrazek[/URL]
Zrobiłem zdjęcie gdzie ja umieściłem.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 15, 2008 20:04

Wszystkie wężyki od zaworków są na swoim miejscy :chytry: Nie powinno od tego łapać notlaufów .... dobrze byłoby podpiąć się pod vaga .... jak chcesz możesz na próbę wyjąć tą blaszkę i sprawdzić czy dalej łapie notlauf
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt sty 15, 2008 20:05 przez damcio151, łącznie zmieniany 2 razy.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr sty 16, 2008 13:19

damcio151 pisze:Wszystkie wężyki od zaworków są na swoim miejscy :chytry: Nie powinno od tego łapać notlaufów .... dobrze byłoby podpiąć się pod vaga .... jak chcesz możesz na próbę wyjąć tą blaszkę i sprawdzić czy dalej łapie notlauf
[url=http://images28.fotosik.pl/141/af6178af6c3ae35bmed.jpg]Obrazek[/URL]
problem jest w kierownicach w turbinie
zapewne twój EGR nie trzymał do końca z powodu słabej sprężyny i stad po zaślepieniu overboosty
sprawdź podciśnienie - na wolnych obrotach powinno zassać zegar do 0,7 bara

mirass


www.vagtune.pl tel. 502730289

erni7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sty 05, 2007 22:28
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Znalazłem przyczynę not lauf.

Post autor: erni7 » sob sty 19, 2008 19:24

Panowie nie wiem jak wam ale mi zaślepienie Egr nie pomogło.1,5 miesiąca temu czyściłem turbo,tzn rozebrałem je i miałem zapieczone kierownice.Wraz z wyczyszczeniem turba postanowiłem zaślepić Egr.Powiem wam tyle ze jak dzisiaj wymontowałem turbo to sie za głowę złapałem,było gorzej zasmolone i zapieczone jak przed zaślepieniem Egr.Oczywiście były zapieczone kierownice i dla tego łapałem not lauf .I co powiecie na to?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob sty 19, 2008 19:30

to to ze zasliepienie EGRu ma chronic przed syfek kolektor dolotowy :P a nie turbo

zeby Ci sie turbo nie syfilo musialbys je zdjac :P przeciez ono jest napedzane spalinami

wiec albo jezdzisz PSJtem albo duzo sadzy Ci idzie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

erni7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt sty 05, 2007 22:28
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: erni7 » sob sty 19, 2008 19:44

Adamm pisze:to to ze zasliepienie EGRu ma chronic przed syfek kolektor dolotowy :P a nie turbo

zeby Ci sie turbo nie syfilo musialbys je zdjac :P przeciez ono jest napedzane spalinami

wiec albo jezdzisz PSJtem albo duzo sadzy Ci idzie
Przed zaślepieniem częsć spalin idzie do kolektora powietrza,a po zaślepieniu wszystko wali bezpośrednio na turbo.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob sty 19, 2008 21:32

owszem ale sadza jak ma sie osadzic to i tak sie osadzi nie wazne czy EGR dziala czy nie

EGR mial na celu dopalanie spalin w celu ochrony srodowiska (i tak otwieral sie dopiero przy okreslonych warunkach)

turbine trzeba przedmuchac ostra jazda co jakis czas (byle nie na zimnym i nie gasic odrazu)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
qbationov
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 14, 2007 09:12
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: qbationov » sob paź 11, 2008 19:54

Pozwolę się podpiąć do wątku kolegi. Mam ten sam problem...ten sam silnik. W zeszłym roku na wiosnę kupiłem samochód i od razu zaślepiłem EGR. Problem z turbo zaczął się wraz z pierwszymi chłodami, diagnoza - zatarte kierownice. Turbo poszło do czyszczenia. Po 4tyś. km. powtórka z rozrywki, tym razem już bardzo dokładnie...od tego czasu jeszcze dwukrotnie je czyściłem (ostatnio nawet polerowałem wszystkie elementy). Obecnie krew mnie zalewa bo od ostatniego razu przejechałem 1,5 tyś. km i znów kierownice zaczynają się przycinać :grrr: To jak jest w końcu z tym EGR'em, czy aby na pewno sama ekologia???

P.S. Auto nie kopci, kata już dawno nie ma, N75 OK, wężyki nowe, Turbo nie ma luzów nie pije oliwki dmucha bardzo ładnie. Niby wszystko OK a jednak ciągle się zapycha....


140KM / 317NM...i wreszcie bez lęku zerkam w stronę lewego pasa:)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz paź 12, 2008 08:25

doszukujecie się winowajcy w zaślepionym EGR .... macie VNT , to turbo potrzebuje od czasu do czasu przegonienia auta, a jak jeździcie ciągle do 2-2.5 tyś obr ... jasne , że taka jazda jest ekonomiczna, ale trzeba czasami przycisnąć



bodex30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 10:15
Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: bodex30 » ndz paź 12, 2008 16:49

panowie EGR niema tu nic do osadzania sie sadzy na kierownicach turbo! to tylko chodzi o ochrone srodowiska tak jak stwierdzil.
damcio151 pisze:doszukujecie się winowajcy w zaślepionym EGR .... macie VNT , to turbo potrzebuje od czasu do czasu przegonienia auta, a jak jeździcie ciągle do 2-2.5 tyś obr ... jasne , że taka jazda jest ekonomiczna, ale trzeba czasami przycisnąć
Adamm pisze:szem ale sadza jak ma sie osadzic to i tak sie osadzi nie wazne czy EGR dziala czy nie

EGR mial na celu dopalanie spalin w celu ochrony srodowiska (i tak otwieral sie dopiero przy okreslonych warunkach)

turbine trzeba przedmuchac ostra jazda co jakis czas (byle nie na zimnym i nie gasic odrazu)
pierwsza sprawa to kazdy bieg powinien byc wyjezdzony. druga i zarazem najwazniejsza to pytanie skad te sadze?! dokladnie mowiac skad taka ich ilosc .wszystkiemu jest winny zle zgrany rozrzad,dawka i kat wtrysku!wystarczy ze jest minimalnie przestawiony lub zgrany i nastepuje zle spalalanie ktore jest efektem tego.niektorym wydaje sie ze jest wszystko ok ale to tylko pozory.regulacja to podstawa!!!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 128 gości