Strona 1 z 3

Pytanie o turbinkę w VW Transporterze T4

: wt sty 15, 2008 14:51
autor: b8tz
Witam!

Mam problem z turbinką. Wczoraj znajomy mi ja badał i cisnienie doładowania ok 0.4-0,5bar pokazalo sie przy max obrotach silnika. Przy mniejszych wskazownia ani drgnela. Ponizej zamieszczam foto mojego silnika i mam kilka pytan:
Obrazek

Nr 1 na zdjęciu - tam jest wpięty przewod podcinieniowy. Do czego służy to urzadzenie gdzie on jest podlaczony? Czy podcisnienie powinno powinno byc tam od razu po zapaleniu motoru czy przy określonych obrotach? Wezyk wychodzi z miejsca nr 2, w tymze miejscu podlaczony jest jescze pod jakis czujnik, sa tam jakies kabelki, jeden kabelek dochodzi do linki od gazu (3) i od czujnika na trojnik na wakumpompie.

Inna sprawa ze mam jakis problem z wakumpompą - chyba ma za małą wydajność tzn wcisne pedal hamulca 3 razy na postoju i wypompuje cale podcisnienie - i pompa bardzo powoli je nabija spowrotem - czy to moze byc tez jakas przyczyna problemow z turbiną?

Jeżeli ktoś ma pojęcie to proszę o wyjaśnienie mi całej idei działania podcisnienia przy turbinie.

: wt sty 15, 2008 15:30
autor: cowboy
b8tz pisze:mam jakis problem z wakumpompą - chyba ma za małą wydajność tzn wcisne pedal hamulca 3 razy na postoju i wypompuje cale podcisnienie - i pompa bardzo powoli je nabija spowrotem - czy to moze byc tez jakas przyczyna problemow z turbiną?
tak, podcisnienie jest potrzebne żeby ustawić kierownice spalin w turbinie w pozycję w której turbina pompuje na maxa - wciągana jest sztanga do gruszki

sprawdź czy po odpaleniu, podcisnienie wciąga sztangę na około 1,5 do 2 cm do gruszki przy turbinie ?

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 14:33 ]
o ile masz tam zmienną geometrię :) ale widze na fotcke niewyrażnie jakby gruszke...

jaki masz silnik ?

: wt sty 15, 2008 18:48
autor: b8tz
Ten motorek to 1.9TD 68 KM. Kod ABL - bardzo podobny, jeżelni nie idetyczny z AAZ. Tylko zgubił gdzieś 7 KM :P

A turbina Garrett. Tyle udalo mi sie przeczytać

: wt sty 15, 2008 19:15
autor: Virus177
te 7 kuniow mogl zgubic bo nie ma pompy z grzybkiem widac zaslepke na turbie :grin:

: wt sty 15, 2008 20:11
autor: zaprzal
cowboy pisze:o ile masz tam zmienną geometrię
nie ma
b8tz pisze:Wczoraj znajomy mi ja badał i cisnienie doładowania ok 0.4-0,5bar pokazalo sie przy max obrotach
na postoju to "badaliscie" czy podczas jazdy?

: wt sty 15, 2008 20:58
autor: b8tz
Na postoju. Ciezko by mi bylo rozbujac transportera z tym motorkiem do max obrotow

: wt sty 15, 2008 21:26
autor: vision
no to ładni katowałeś motorek pogratulować :rotfl:
T4 Transporter 1.9L D ABL 95- GT1544S 454064-0001/2E 0281451701L A
T4 Transporter 1.9L D ABL 93-96 TB0254 454002-0001E 028145701G A

: wt sty 15, 2008 21:46
autor: souler
to z was sa majstry jak na postoju badacie cisnienie :panna: pogratulowac pomyslow. az 0.5 wydmuchala i jeszcze wam nie pasuje? co wy chcecie od tego silnika, jak on ma 68 koni? aaz dmucha 0.6-0.83 bara, ale ma 75 kucy.

: wt sty 15, 2008 21:59
autor: dawid018
b8tz pisze:Mam problem z turbinką.
ja bym raczej powiedział ze turbo ma problem z tobą.


ja sie i tak dziwie że nadmuchało ci 0,5 bara na postoju.

: wt sty 15, 2008 22:24
autor: zaprzal
b8tz pisze:Na postoju.
no to zadne sprawdzanie.

: śr sty 16, 2008 00:04
autor: Przewodnik
b8tz pisze:Na postoju. Ciezko by mi bylo rozbujac transportera z tym motorkiem do max obrotow
nie musisz rozpedzac do max obrotów, żeby sprawdzic max Cisnienie, pojawi sie ono o wiele wczesniej. Jeździęłm taką T4 w wakacje tez Abl 68 kucy to autko nie poleci wicej jak 120- 130 km/h krótka skrzynia duże opry i spora masa, tak ze nie oczekuj cudów z tego motorka :bigok:

: czw sty 17, 2008 10:43
autor: b8tz
Byłem wczoraj w zakładzie który regeneruje turbiny, badali mi ja na postoju. Wniosek identyczny - do czyszczenia i regeneracji.

: czw sty 17, 2008 10:55
autor: dawid018
nie wiem jak ale na postoju nie da sie sprawdzić max ciśnienia.z tego co wiem to ciśnienie sie sprawdza przy obciążeniu.
b8tz pisze:Byłem wczoraj w zakładzie który regeneruje turbiny, badali mi ja na postoju. Wniosek identyczny - do czyszczenia i regeneracji.
jakiś h**owy ten zakład.głupot ci na opowiadali żeby zarobić.