Pytanie o turbinkę w VW Transporterze T4
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pytanie o turbinkę w VW Transporterze T4
Witam!
Mam problem z turbinką. Wczoraj znajomy mi ja badał i cisnienie doładowania ok 0.4-0,5bar pokazalo sie przy max obrotach silnika. Przy mniejszych wskazownia ani drgnela. Ponizej zamieszczam foto mojego silnika i mam kilka pytan:
Nr 1 na zdjęciu - tam jest wpięty przewod podcinieniowy. Do czego służy to urzadzenie gdzie on jest podlaczony? Czy podcisnienie powinno powinno byc tam od razu po zapaleniu motoru czy przy określonych obrotach? Wezyk wychodzi z miejsca nr 2, w tymze miejscu podlaczony jest jescze pod jakis czujnik, sa tam jakies kabelki, jeden kabelek dochodzi do linki od gazu (3) i od czujnika na trojnik na wakumpompie.
Inna sprawa ze mam jakis problem z wakumpompą - chyba ma za małą wydajność tzn wcisne pedal hamulca 3 razy na postoju i wypompuje cale podcisnienie - i pompa bardzo powoli je nabija spowrotem - czy to moze byc tez jakas przyczyna problemow z turbiną?
Jeżeli ktoś ma pojęcie to proszę o wyjaśnienie mi całej idei działania podcisnienia przy turbinie.
Mam problem z turbinką. Wczoraj znajomy mi ja badał i cisnienie doładowania ok 0.4-0,5bar pokazalo sie przy max obrotach silnika. Przy mniejszych wskazownia ani drgnela. Ponizej zamieszczam foto mojego silnika i mam kilka pytan:
Nr 1 na zdjęciu - tam jest wpięty przewod podcinieniowy. Do czego służy to urzadzenie gdzie on jest podlaczony? Czy podcisnienie powinno powinno byc tam od razu po zapaleniu motoru czy przy określonych obrotach? Wezyk wychodzi z miejsca nr 2, w tymze miejscu podlaczony jest jescze pod jakis czujnik, sa tam jakies kabelki, jeden kabelek dochodzi do linki od gazu (3) i od czujnika na trojnik na wakumpompie.
Inna sprawa ze mam jakis problem z wakumpompą - chyba ma za małą wydajność tzn wcisne pedal hamulca 3 razy na postoju i wypompuje cale podcisnienie - i pompa bardzo powoli je nabija spowrotem - czy to moze byc tez jakas przyczyna problemow z turbiną?
Jeżeli ktoś ma pojęcie to proszę o wyjaśnienie mi całej idei działania podcisnienia przy turbinie.
tak, podcisnienie jest potrzebne żeby ustawić kierownice spalin w turbinie w pozycję w której turbina pompuje na maxa - wciągana jest sztanga do gruszkib8tz pisze:mam jakis problem z wakumpompą - chyba ma za małą wydajność tzn wcisne pedal hamulca 3 razy na postoju i wypompuje cale podcisnienie - i pompa bardzo powoli je nabija spowrotem - czy to moze byc tez jakas przyczyna problemow z turbiną?
sprawdź czy po odpaleniu, podcisnienie wciąga sztangę na około 1,5 do 2 cm do gruszki przy turbinie ?
[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 14:33 ]
o ile masz tam zmienną geometrię ale widze na fotcke niewyrażnie jakby gruszke...
jaki masz silnik ?
Ten motorek to 1.9TD 68 KM. Kod ABL - bardzo podobny, jeżelni nie idetyczny z AAZ. Tylko zgubił gdzieś 7 KM
A turbina Garrett. Tyle udalo mi sie przeczytać
A turbina Garrett. Tyle udalo mi sie przeczytać
Ostatnio zmieniony wt sty 15, 2008 18:48 przez b8tz, łącznie zmieniany 1 raz.
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
ja bym raczej powiedział ze turbo ma problem z tobą.b8tz pisze:Mam problem z turbinką.
ja sie i tak dziwie że nadmuchało ci 0,5 bara na postoju.
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
- Przewodnik
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
nie musisz rozpedzac do max obrotów, żeby sprawdzic max Cisnienie, pojawi sie ono o wiele wczesniej. Jeździęłm taką T4 w wakacje tez Abl 68 kucy to autko nie poleci wicej jak 120- 130 km/h krótka skrzynia duże opry i spora masa, tak ze nie oczekuj cudów z tego motorkab8tz pisze:Na postoju. Ciezko by mi bylo rozbujac transportera z tym motorkiem do max obrotow
NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
nie wiem jak ale na postoju nie da sie sprawdzić max ciśnienia.z tego co wiem to ciśnienie sie sprawdza przy obciążeniu.
jakiś h**owy ten zakład.głupot ci na opowiadali żeby zarobić.b8tz pisze:Byłem wczoraj w zakładzie który regeneruje turbiny, badali mi ja na postoju. Wniosek identyczny - do czyszczenia i regeneracji.
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości