Strona 1 z 1

Zsuwający się pasek rozrządu 1.9TDI

: wt sty 15, 2008 11:34
autor: morusek3170
Wymieniałem niedawno u mechanika pasek rozrządu sprawdzałem teraz jak on wygląda i zauważyłem że zsunął sie on z koła zębatego o jakiś 1 mm poza tym napisy na pasu rozrządu skierowane są w stronę silnika wcześniej były na zewnątrz czy ma to jakieś znaczenie? Wymieniany był cały rozrząd pasek napinacz itd. widziałem jak mechanik założył pasek był on na środku koła co może być przyczyna jego zsuwania?

: wt sty 15, 2008 11:56
autor: Marcin_87
Witaj
no ze jest napisami do srodka czy na zewnatrz to znaczenia nie ma. a lezy on całą powierzchnią na kołach to nie jest zlę

: wt sty 15, 2008 12:04
autor: morusek3170
No właśnie że nie leży całą powierzchnią wystaje 1 mm poza koło

: wt sty 15, 2008 12:14
autor: Marcin_87
a na którym kole?
u to coś musi być krzywe

: wt sty 15, 2008 12:25
autor: morusek3170
W sumie to na obydwóch wystaje trochę ale na pompie więcej ale co może być tego przyczyną wszystkie części są nowe

: wt sty 15, 2008 14:12
autor: djtom
któres kółko wyjechane moze byc lub pompa minimalnie krzywo jest

: wt sty 15, 2008 14:35
autor: Lukasz_mk2
podjedź do gościa co ci to wymieniał i poproś o korekcję - sądzę że powinien to zrobić w ramach reklamacji

: wt sty 15, 2008 17:09
autor: Slavwek.ie
Witam.
Stawiam na zbyt mocno naciągnięty napinacz. Widziałem taki przypadek w Octavii, przy zbyt naciągnietym napinaczu pasek zsunął się prawie do połowy.

: wt sty 15, 2008 23:41
autor: scuzz
Moim zdaniem też wina leży w zbyt naciągnietym pasku. Niech mechanik delikatnie go popuści dosłownie o 1mm.i wtedy zobaczysz. Pewne jest że tak raczej nie powinieneś jeździć.

: ndz maja 09, 2010 14:02
autor: msobek
witam a czy pzyczyną zsuwania się paska z koła zębatego wału może być skrzywienie na wale? pasek zsuwa mi się od silnika na tym właśnie kole, mechanik mówił, że rolka prowadząca i napinacz i wszystko inne jest proste i w dobrym stanie...

[ Dodano: 02 Lip 2010 23:00 ]
i się wyjaśniło przyczyną jest luz jaki pojawił się na kole zębatym pompy wtryskowej, po prostu wyrobiła się na niej tuleja ślizgowa, wymiana z robocizną to 650 zł, używana pompa (nigdy nie wiesz w jakim stanie) 250zł regenrowana ok. 500-800 nawet 1200 się trafia (cały silnik 1000 - 1200) sprawa do przemyślenia, najlepsza metoda kontrola co 1000-2000km paska i ewentualna wymiana, przy drugiej wymianie sam sie już możesz nauczyc więc tylko dobre klucze wystarczą i 80zł na nowy pasek. jak ktoś miał podobne schorzenia i wie co jeszcze może być nie tak bądź gdzie i jak tanio to zrobić niech mówi dla potomnych:)