Strona 1 z 1

: pn sty 14, 2008 21:51
autor: kopciuch
stroboskop w dislu? myslałem ze tak sie ustawia zapłon w benzyniaku , ale co tam moge sie mylić?

: pn sty 14, 2008 23:45
autor: Lukas-182
kopciuch, ustawia się, ustawia, stroboskopem, zegar odszedł już do lamusa :)

xxxxxxxxxx, w środę będę u ojca, to się dowiem jaki kąt powinien wskazywać stroboskop

Pozdrawiam.

: wt sty 15, 2008 00:12
autor: tberent
Lukas-182, a nie miałeś juz to wiedziec wczesniej ? :grin:

: wt sty 15, 2008 10:26
autor: Lukas-182
tberent, no właśnie miałem, ale ostatnio przygotowywałem sie od egzaminów i totalnie nie miałem czasu, jutro będę wszystko wiedzieć :)

: wt sty 15, 2008 10:49
autor: To_mas
85 z tego co pamiętam

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 09:59 ]
albo 0.90 ± 0.07
coś mi sie takiego kojarzy ale nie jestem do końca pewien

: wt sty 15, 2008 19:32
autor: kopciuch
Panowie mam prosbe, niech ktoś opisze jak sie reguluje diesla na lampe stroboskopowa bo ja starej daty jestem i takich nowinek nie znam.

: wt sty 15, 2008 21:59
autor: Lukas-182
kopciuch, dokładnie to nie wiem, ale mniej więcej robi się to tak: zakładasz czujnik piezo na przewód wysokociśnieniowy wtrysku paliwa, otrzymujesz wtedy obroty silnika z dokładnością do jedności, a potem świecisz lampą na znak, przez otwór w skrzyni biegów, regulujesz częstotliwość stroboskopu do momentu "ustania" tego znaku, stoi w miejscu,i odczytujesz wartość kąta i regulujesz pompę wtryskową kręcą nią w osi poziomej do przodu lub tyłu w zależności od otrzymanego kąta na mierniku. Tak mi się wydaje, może się mylę, byłem tylko raz przy tym jak ojciec ustawiał, ale powiem, że jest to chyba najdokładniejsza metoda ustawiania kąta wtrysku...

: wt sty 15, 2008 22:40
autor: kopciuch
ciekawa metoda - muszę ją wypróbować, idę poszukać stroboskopa na allegro, dzięki za info :D

: śr sty 16, 2008 00:02
autor: tberent
Lukas-182 pisze:zakładasz czujnik piezo na przewód wysokociśnieniowy wtrysku paliwa, otrzymujesz wtedy obroty silnika z dokładnością do jedności, a potem świecisz lampą na znak, przez otwór w skrzyni biegów, regulujesz częstotliwość stroboskopu do momentu "ustania" tego znaku, stoi w miejscu,i odczytujesz wartość kąta i regulujesz pompę wtryskową kręcą nią w osi poziomej do przodu lub tyłu w zależności od otrzymanego kąta na mierniku. Tak mi się wydaje, może się mylę, byłem tylko raz przy tym jak ojciec ustawiał, ale powiem, że jest to chyba najdokładniejsza metoda ustawiania kąta wtrysku...
DOKŁADNIE :grin: :grin: :grin:
Lukas-182 pisze:e jest to chyba najdokładniejsza metoda ustawiania kąta wtrysku...
jasne że tak bo zegarem jest pracochłonniej i moze byc różnie

: śr sty 16, 2008 22:08
autor: Lukas-182
xxxxxxxxxx pisze:Zegarem też da się dobrze ustawić. Ważne aby ustawiać odpowiednią wartość dla konkretnego modelu silnika.
Ze stroboskopem też trzeba ustawiać pod odpowiedni model silnika.

Tak w ogóle, rozmawiałem dzisiaj z ojcem i zapomniał, albo 16 stopni albo 22 przy prędkości obrotowej 700-950obr/min. Nie miał przy sobie katalogu :)