Jaka jest optymlna prędkość autostradowa dla TDI ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaka jest optymlna prędkość autostradowa dla TDI ??
Witam, ostatnio bardzo często śmigam autostradą, wynika to z lokalizacji mojej pracy i miejsca zamieszkania... i mam pytanie: otóż jaka jest optymalna prędkość na autobahnie? (patrząc na spalanie i wpływ wysokich obrotów na silnik). Zakładając że warunki są ku temu sprzyjające. Czy długotrwałe (przez 200 kilosów) trzymanie prędkości np. 150 km/h przy 3400 obr/min jest dla silnika niekorzystne?? Nie rozważamy tu skrajności czyli butowania na maksa lub zamulania 90 km/h. I ile powinien palić zdrowy TDI 1Z 90 PS przy np 140 i 160 km/h????
Pozdro specjalne dla "golfiarzy" z dolnośląskiego :-)
teoretycznie szkodliwe dla silnika obroty zaczynają się na czerwonym polu.
1Z ma moc max przy ok 4000 obr więc 3400 nie będzie szkodliwa w żadnym stopniu oczywiście jeśli silnik będzie rozgrzany, będzie miał smarowanie no i ogólnie będzie dobrze serwisowany (filtr powietrza, rozrząd itd) jeśli dbasz o to wszystko takie prędkości obrotowe w najmniejszym stopniu nie będą mu straszne
Ja generalnie staram się jeździć ekonomicznie, raz tylko jechałem szybciej 140 - 150 z wawy do łodzi po katowickiej i po wiochach od rawy mazowieckiej (wyprzedzania itd.)
Spalanie wyszło mi wtedy 6 litrów. Dodam że jechałem na pusto.
1Z ma moc max przy ok 4000 obr więc 3400 nie będzie szkodliwa w żadnym stopniu oczywiście jeśli silnik będzie rozgrzany, będzie miał smarowanie no i ogólnie będzie dobrze serwisowany (filtr powietrza, rozrząd itd) jeśli dbasz o to wszystko takie prędkości obrotowe w najmniejszym stopniu nie będą mu straszne
Ja generalnie staram się jeździć ekonomicznie, raz tylko jechałem szybciej 140 - 150 z wawy do łodzi po katowickiej i po wiochach od rawy mazowieckiej (wyprzedzania itd.)
Spalanie wyszło mi wtedy 6 litrów. Dodam że jechałem na pusto.
pisalem juz pare razy ale Variant po polsce spalil jedynie 4 litry przy predkosciach do 100KM\h a po niemieckiej Autostardzie 6 litrow 170 caly czas...pamietaj ze po jezdzie na autostradzie nie mozesz np. zjechac na parking i odrazu zgasic silnika Turbospreżarka dlugo takich manewrow nie wytrzyma
[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]
Popieram, ja przez ostatnie 3 lata śmigam regularnie przez wakacje do pracy po niemieckich autobahnach i na liczniku 170, i w 6l sie mieszcze i wazne tak jak powyzej dobrze schlodzic turbine po takiej jezdziePiotrusVW pisze:niemieckiej Autostardzie 6 litrow 170 caly czas...pamietaj ze po jezdzie na autostradzie nie mozesz np. zjechac na parking i odrazu zgasic silnika Turbospreżarka dlugo takich manewrow nie wytrzyma
Powiem wam, że tak przypuszczałem. Wg mnie optymalna prędkość jest coś kolo 140 km/h tak do 150 km/h. Obroty silnika coś koło 3200 obr/min i się płynie... co jakiś czas mnie ktoś łyknie... ale miał raz kolo minę, jak uczepiłem się za pewnym Audi A4 2.0 TDi i nie dałem mu odjechać... zastanawiał się ja takim golfikiem może za nim posuwać... nie ma lipy powiem wam, jak masz zdrowego 1Z'eta to aż miło się śmiga po autobahnie.... Spalanie wyszło coś koło 6,4 przy 145 km/h... czyli nie jest źle.... szerokości
Pozdro specjalne dla "golfiarzy" z dolnośląskiego :-)
140 km/h jest taką predkościa akurat 3000rpm i jest znośnie , powyżej niestety TDI robi sie troche upierdliwie głośny co po 200km drogi może zmęczyć, ale i tak sporadycznie warto przedmuchać klekota ~200km/h , niestety na atobahn chronicznie brakuje 6 biegu
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 98 gości