Jaka jest optymlna prędkość autostradowa dla TDI ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcinek2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 17, 2006 11:57
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Jaka jest optymlna prędkość autostradowa dla TDI ??

Post autor: marcinek2 » pt sty 11, 2008 22:27

Witam, :chytry: ostatnio bardzo często śmigam autostradą, wynika to z lokalizacji mojej pracy i miejsca zamieszkania... i mam pytanie: otóż jaka jest optymalna prędkość na autobahnie? (patrząc na spalanie i wpływ wysokich obrotów na silnik). Zakładając że warunki są ku temu sprzyjające. Czy długotrwałe (przez 200 kilosów) trzymanie prędkości np. 150 km/h przy 3400 obr/min jest dla silnika niekorzystne?? Nie rozważamy tu skrajności czyli butowania na maksa lub zamulania 90 km/h. I ile powinien palić zdrowy TDI 1Z 90 PS przy np 140 i 160 km/h???? :grin:


Pozdro specjalne dla "golfiarzy" z dolnośląskiego :-)

PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » pt sty 11, 2008 22:34

przy 160km/h to 6 litrow polknie spokojnie... znaczy Variant ojca tak pali...a predkosc to okolo 130 - 150 jest optymalne wedlug mnie


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
ROF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 12, 2007 01:14
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ROF » pt sty 11, 2008 22:38

teoretycznie szkodliwe dla silnika obroty zaczynają się na czerwonym polu.

1Z ma moc max przy ok 4000 obr więc 3400 nie będzie szkodliwa w żadnym stopniu oczywiście jeśli silnik będzie rozgrzany, będzie miał smarowanie no i ogólnie będzie dobrze serwisowany (filtr powietrza, rozrząd itd) jeśli dbasz o to wszystko takie prędkości obrotowe w najmniejszym stopniu nie będą mu straszne

Ja generalnie staram się jeździć ekonomicznie, raz tylko jechałem szybciej 140 - 150 z wawy do łodzi po katowickiej i po wiochach od rawy mazowieckiej (wyprzedzania itd.)
Spalanie wyszło mi wtedy 6 litrów. Dodam że jechałem na pusto.



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » pt sty 11, 2008 22:43

pisalem juz pare razy ale Variant po polsce spalil jedynie 4 litry przy predkosciach do 100KM\h a po niemieckiej Autostardzie 6 litrow 170 caly czas...pamietaj ze po jezdzie na autostradzie nie mozesz np. zjechac na parking i odrazu zgasic silnika Turbospreżarka dlugo takich manewrow nie wytrzyma


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sty 12, 2008 12:21

popatrzcie tez na temp oleju :)

doładowanie przy jeździe na tempomacie po równym jest około 0,3 Bara ale temp oleju wzrasta do 100 st C

mnie odpowiada 140 km/h, przy tej predkosci spalanie około 5,2



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob sty 12, 2008 12:28

eee tam bieg 5 i gaz do deski :P



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » sob sty 12, 2008 13:04

gaz do deski a pozniej placzesz nad turbina jesli jedziesz na Vmax


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob sty 12, 2008 13:06

PiotrusVW pisze:a pozniej placzesz nad turbina
jestes pewny ze nad turbina ??
nic sie nie stanie jeśli przez chwile pojedzie sobie te 180 :))



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sty 12, 2008 13:31

ja sobie przez dłuzszą chwile pojechałem 220 i turbina nie wydoliła z pompowaniem i powiedziała papa :)

wiec ostroznie powyzej 4000 rpm z doładowaniem, pamietajcie ze silnik wtedy połyka wiecej powietrza :P

i 1 Bar przy 2000 rpm to nie to samo co 1 bar przy 4500 rpm.... przynajmniej dla turbiny :P



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » sob sty 12, 2008 16:52

PiotrusVW pisze:niemieckiej Autostardzie 6 litrow 170 caly czas...pamietaj ze po jezdzie na autostradzie nie mozesz np. zjechac na parking i odrazu zgasic silnika Turbospreżarka dlugo takich manewrow nie wytrzyma
Popieram, ja przez ostatnie 3 lata śmigam regularnie przez wakacje do pracy po niemieckich autobahnach i na liczniku 170, i w 6l sie mieszcze i wazne tak jak powyzej dobrze schlodzic turbine po takiej jezdzie :chytry:



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » sob sty 12, 2008 17:10

schlodzic ale rowniez jak gasisz przestaje byc smarowana...


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Psinka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 15, 2006 03:30
Lokalizacja: Leszno/Basingstoke
Kontakt:

Post autor: Psinka » sob sty 12, 2008 17:46

Optymalna bedzie predkosc taka ktora bedzie optymalna dla twojej kieszeni ! ;) Przy tempomacie na plus minus 165 km/h spalanie wyszlo mi 7,5 ! Ale wigilia, drogi reichu pusciutkie wiec mozna bylo ciac :P



Awatar użytkownika
marcinek2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 17, 2006 11:57
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: marcinek2 » pn sty 14, 2008 13:16

Powiem wam, że tak przypuszczałem. Wg mnie optymalna prędkość jest coś kolo 140 km/h tak do 150 km/h. Obroty silnika coś koło 3200 obr/min i się płynie... co jakiś czas mnie ktoś łyknie... ale miał raz kolo minę, jak uczepiłem się za pewnym Audi A4 2.0 TDi i nie dałem mu odjechać... zastanawiał się ja takim golfikiem może za nim posuwać... :bigok: nie ma lipy powiem wam, jak masz zdrowego 1Z'eta to aż miło się śmiga po autobahnie.... Spalanie wyszło coś koło 6,4 przy 145 km/h... czyli nie jest źle.... :bajer: szerokości


Pozdro specjalne dla "golfiarzy" z dolnośląskiego :-)

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn sty 14, 2008 13:26

140 km/h jest taką predkościa akurat 3000rpm i jest znośnie , powyżej niestety TDI robi sie troche upierdliwie głośny co po 200km drogi może zmęczyć, ale i tak sporadycznie warto przedmuchać klekota ~200km/h :helm: , niestety na atobahn chronicznie brakuje 6 biegu :helm:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 98 gości