Strona 1 z 1
Kolo pasowe alternatora
: czw sty 10, 2008 23:43
autor: robak7
Witam,
Czy jesli moje kolo pasowe wyglada jak na zdjeciu ponizej, tzn ze jest ono jednokierunkowe (silnik AFN-jak w opisie)?? I co to znaczy, ze jest to wolne kolo? Sprawdzalem moje i caly wirnik obraca sie w obie strony przy kreceniu kolem pasowym nawet przy przyblokowaniu lekkim wirnika.
Oczywiscie pisze, poniewaz drga mi pasek/rolka napinacza i nie wiem czy moze to byc przyczyna. Dodam, ze wymienilem juz napinacz i tulejki w obsadzie alternatora.
: czw sty 10, 2008 23:53
autor: maxoff
witam. jeżeli to afn to jest to kółko ze sprzęgłem. wymień i wszystko ucichnie. miałem afn i przerabiałem ten temat. pozdro.
: pt sty 11, 2008 00:09
autor: robak7
maxoff pisze:witam. jeżeli to afn to jest to kółko ze sprzęgłem. wymień i wszystko ucichnie. miałem afn i przerabiałem ten temat. pozdro.
Wlasnie wszedzie, kazdy pisze wymien

Ale dlaczego jesli sprzegielko sie zapiecze pojawiaja sie drgania-nie moge sobie tego wyobrazic... Patrzylem jak obraca sie kolo pasowe altka; niby jest jakies ledwie zauwazalne bicie na boki ale nie wiem czy to moze miec wplyw i czy to przypadkiem nie jest zludzenie optyczne
Ile dales za kolo pasowe?
: pt sty 11, 2008 00:25
autor: maxoff
alternator napędzany jest wałem który obraca sie w zależności od prędkosci obrotowej, na jałowym jest to 950 pod obciążeniem więcej i żeby zniwelować szarpanie potrzebne jest koło pasowe ze sprzęgiełkiem tzw wolne koło. ja 2 lata temu za ori bosch z wymianą dałem 220 pln. pozdro.
: pt sty 11, 2008 08:43
autor: Dario84
Na biegu jalowym obroty silnika nie sa ustalone, w czasie 1 cyklu pracy obroty nei sa jednostajne. Dlatego potrzebne jest sprzegielko na alternatorze, jesli jest zapieczone duza masa wirnika i jego bezwladnosc powoduje wlasnie takie drgania.
: pt sty 11, 2008 10:25
autor: robak7
Dario84 pisze:Na biegu jalowym obroty silnika nie sa ustalone, w czasie 1 cyklu pracy obroty nei sa jednostajne. Dlatego potrzebne jest sprzegielko na alternatorze, jesli jest zapieczone duza masa wirnika i jego bezwladnosc powoduje wlasnie takie drgania.
Logicze i jakie proste...

Alternator mam najwiekszy (120A) wiec wiknik ma mase wlasna/bezwladnosc rowniez wieksza...glosno mysle.
point for You

: pn lut 18, 2008 17:12
autor: adasiek
Witam, właśnie wymieniłem u siebie koło pasowe altka w moim AFN-ie i powiem wam że aż tak wyrazistego efektu się nie spodziewałem. Pręt napinacza ani drgnie podczas pracy, a sama praca silnika to po prostu poezja (zniknęły wszelkie zbędne dzwięki). Kółko BOSCH cena około 200zł, wymieniłem sam, bo mam klucz do tego potrzebny. W razie czego służe pomocą

: pn lut 18, 2008 19:26
autor: robak7
Ja rowniez po wymienie bylem/jestem szczesliwy. Silnik pieknie tyka i juz nie ma tego dziwnego brzeczenia po odpaleniu porannym. Ocywiscie napinacz ani drgnie. Ja odkrecalem kolo kluczem pneumatycznym.
Proba normalnego odkrecania nie powiodla sie-jest to strasznie mocno dokrecone.
: pn lut 18, 2008 20:21
autor: szatanek
To sprzęgiełko samo dokreca sie podczas pracy i dlatego jest tak mocno dokręcone, jak u siebie dokręciłem ręką a odkręcac juz trzeba było kluczem.
: wt lut 19, 2008 01:27
autor: adasiek
Ja na szczęście poradziłem sobie bez pneumata, ale zaczynałem mieć już obawę o pęknięcie klucza, dlatego użyłem wd-40 i jakoś poszło
