Strona 1 z 1

Jak podniesc moc?

: czw sty 10, 2008 00:19
autor: Damilio
Witam!! Jestem szczęśliwym posiadaczem golfa mkII 1,6 td. Jeżdżę nim od maja (nie licząc dwóch miesięcy u lakiernika :jezor: ) i w sumie to co daje seria to dla mnie mało... Przejrzałem masę tematów w dziale TD ale wszyscy piszą tam o pompach z tzm grzybkami. Ja niestety posiadam pompę bez grzybka tylko zwykły zaworek. Dokładnie nie wiem nawet jaką mocą realną dysponuje silnik. Jest to wersja z 1991 roku be ic. Jedyne co zauważyłem to skrzynia biegów ma oznaczenie 4S. Udało mi się go rozkołysać do 170 km/h i licznik jak zaczarowany sie w tej pozycji zatrzymał. Mam przejechane jakieś 185 tys km i do tego mam zrobiony kapitalny remont silnika (prawie wszystko nowe:) i zrobiłem jakieś 25 tys od remontu. Czy mogę coś zrobić nie zmieniając tej pompy?? jeśli tak to co?? Bardzo proszę o porady. Jedyne co zrobiłem to zwiększyłem dawkę paliwa. Wkręciłem ten bolec dopóki tuleja na nim oporu nie postawiła... Czekam na wasze propozycje.

: czw sty 10, 2008 00:23
autor: tberent
Damilio pisze:Wkręciłem ten bolec dopóki tuleja na nim oporu nie postawiła
gratuluje spalania :helm:
no to jak tak zrobiłes to coś mało czytasz albo nie rozumiesz co czytasz.
kurde chłopie zobacz sobie temat o 1V i bedziesz wiedział co zrobić.

: czw sty 10, 2008 00:43
autor: Damilio
tberent, Szczerze mówiąc zrobił mi to mój kuzyn jeszcze zanim zacząłem przeglądać forum. Mam rozumieć że mój silnik ma oznaczenie 1Z tak??

: czw sty 10, 2008 00:49
autor: To_mas
Damilio, raczej 1V :P

wchodzisz tu : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232
i masz mase tematów linków to zabawy z silnikiem !!! są tam odpowiedzi na wszystkie pytania !! jeśli poczytasz uwaznie to będziesz wiedzieć wszystko i sam sobie dalej poradzisz :)
jak będziesz miał jednak pytania to pytaj jeśli nie moze z naleźć odp :)

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 23:50 ]
a tutaj masz konkretny temat o twoim silniczku :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55639

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 23:53 ]
Damilio pisze:Ja niestety posiadam pompę bez grzybka tylko zwykły zaworek.
no to zaden problem przełozyć góre pompy z grzybkiem
Damilio pisze:Dokładnie nie wiem nawet jaką mocą realną dysponuje silnik.
60 kucyków
Damilio pisze:Udało mi się go rozkołysać do 170 km/h
jak na seryjne 1v to duzo
Damilio pisze:Czy mogę coś zrobić nie zmieniając tej pompy??
mozesz ale bez pompy z grzybkiem duzo nie zdziałasz !! to podstawa :)

: czw sty 10, 2008 01:00
autor: Damilio
To_mas, Dzięki za podpowiedź. A ile taki grzybek może kosztować?? i jeśli mógłbyś mi podpowiedzieć ile mam obrotów cofnąć ten bolec od dawki żeby znowu normalnie spalał...

: czw sty 10, 2008 01:02
autor: Giugiaro1
Mam przejechane jakieś 185 tys km i do tego mam zrobiony kapitalny remont silnika
Niezły dowcip. To tak jak ja w moim mam na budziku troche ponad 300 000km i też po generalce 20 000km temu. Po takich przebiegach nie robi się remontu. No chyba że auto nie było prawidłowo używane. Zdecydowanie masz cofnięty licznik. Ale teraz po remoncie masz spokój tak jak ja - wiesz na czym stoisz a właściwie czym jeździsz i nic nie powinno Cię zaskoczyć :bigok:

: czw sty 10, 2008 01:14
autor: Damilio
Giugiaro1, Kupiłem auto od kobiety, której pękł pasek klinowy i go zatarła. Dlatego jest po remoncie. Poza tym ostatnio byłem w holandii. Zrobiłem prawie 3000 tys km w ciągu 11 dni i nie miąłem najmniejszych problemów...

: czw sty 10, 2008 01:16
autor: To_mas
Damilio pisze:i jeśli mógłbyś mi podpowiedzieć ile mam obrotów cofnąć ten bolec od dawki żeby znowu normalnie spalał...
no tego to Ci nie powiem bo nie wiem
dawke ustawie sie mając wskaźnik EGT a jak sie go nie ma to dawke ustawiasz tak ze przy max doładowaniu turbiny auto nie powinno dymić :D (jak mi to pewna bardzo obeznana osoba kiedyś wytłumaczyła) i tego sie trzymaj :)

[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 00:17 ]
a i grzebiąc przy dawce paliwa ostrożnie !! źle zrobiłeś ze dałeś ją na max !! moze ci to nieźle namieszać w silniku....
a i co do pompy z grzybkiem to 3a szukać czasem ktoś tu spredaje samą góre :) lub pompe na cześci :) itd :)

: czw sty 10, 2008 01:19
autor: Damilio
To_mas, A mógłbym zwiększyć mu delikatnie ciśnienie na turbinie pozostawiając dawkę jak jest?? jeśli tak to jak mam sie zabrać do tej śrubki?? czytałem o tym widziałem na foto która to śruba ale nie wiem w którą stronę kręcić...

[ Dodano: 10 Sty 2008 00:26 ]
A co do dawki to bolec wkręciłem tyle na ile pozwoliła mi ta tuleja zabezpieczająca na tym bolcu. Piszę ten post bo nie wiem czy o tą samą tuleję nam chodzi :crazy:

: czw sty 10, 2008 01:52
autor: To_mas
Damilio pisze:To_mas, A mógłbym zwiększyć mu delikatnie ciśnienie na turbinie pozostawiając dawkę jak jest??
jeśli masz max dawke to zobaczysz jak silnika zacznie sie sypać !! ustawia sie tak jak ci pisałem
zwiększając ciśnienie zmniejszysz kopcenie to oczywiste ze podnosząc wake podnosi sie i cisnienie ale do tego 3a zamknąć zawór upustowy na kolektorze !!!!!! i dobrze bybyło MBC

a w którą strone nie wie .. chyba 3a wykręcać CHYBA
ale nie ma co sie bawić w zwiększanie ciśnienia bez wskaźnika doładwoania bo mozesz zrobić tak ze Turbinka pojdzie Ci na max co tez nie jest zdrowe dla niej

pozostaje Ci tylko czytać czytać i czytać :P

[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 00:55 ]
Powiem Ci jeszcze ze minimalny ruch śruby od dawki to juz spore przestawienie !!
dla przykładu ja mam zrobione gdzies 1/4 obrotu pełnego i jest to sporo więcej

: czw sty 10, 2008 01:55
autor: Giugiaro1
Damilio więc dobrze wyczaiłem że coś nie tak było z tym autem.

: czw sty 10, 2008 02:05
autor: Damilio
To_mas, W sumie to od dwóch dni siedzę i czytam tematy o 1,6 td ale z tego co zauważyłem to muszę zacząć od pompy z grzybkiem i tak zrobię. No i zmniejszę dawkę paliwa bo nie chcę oglądać golfa w garażu 8-[ poza tym dzięki za pomoc.

: czw sty 10, 2008 04:09
autor: twardy
Damilio, jestem tak jak Ty posiadaczem 1V
:wink: :wink: :wink:
zacznij od wskażnika , manometru .
Jak będziesz kręcił przy gruszce uważaj bo ja ostatnio ta śrubke urwałem i narazie nie mam regulacji doładowania.
ps
masz ładny kolorek golferka :bigok:

Zapraszam do D60 CLUB - :D

: czw sty 10, 2008 23:05
autor: Damilio
twardy, Dzięki :) z tym lakierem to było nie łatwo. w sumie to miesiąc się decydowałem. Wybrałem sobie trzy kolory do wyboru czarną perłę z palety vw, perłową wiśnię z lexusa no i ta niebieska perełka z palety mazdy. MK2 czarnych jest masa, wiśnia bardziej basuje do mk3 natomiast w takim kolorze nie spotkałem mk2 więc zaryzykowałem i teraz nie żałuje:))