Strona 1 z 2

Zle pracuje po wymianie rozrzadu

: wt sty 08, 2008 23:35
autor: wyczol444
Witam dzisiaj odałem autko do warsztatu na wimianę paska rozrządu i oleju po odebraniu auta i odpaleniu silnik strasznie pracował słychać było jakies stuki i wogóle przedtem silnik pięknie pracował moi zdaniem pomylili sie w ustawieniach i cos przesuneli na rozrządzie jednak 3 razy sprawdzali i podobno jest dobrze co może byc przyczyną złej pracy silnika???

Re: WIELKI PROBLEM Z ROZRZĄDEM

: wt sty 08, 2008 23:52
autor: ilio
wyczol444 pisze:Witam dzisiaj odałem autko do warsztatu na wimianę paska rozrządu i oleju po odebraniu auta i odpaleniu silnik strasznie pracował słychać było jakies stuki i wogóle przedtem silnik pięknie pracował moi zdaniem pomylili sie w ustawieniach i cos przesuneli na rozrządzie jednak 3 razy sprawdzali i podobno jest dobrze co może byc przyczyną złej pracy silnika???
zle ustawiony rozrząd

: śr sty 09, 2008 03:13
autor: Sztomel
wyczol444 napisz jeszcze jaki masz silnik, możliwe że źle założyli napinacz paska rozrządu tak jak na przykładzie napinacza w silnikach 1,9 SDI i TDI VAG:
http://www.motofocus.com.pl/technika/technika_3639.php

: śr sty 09, 2008 03:14
autor: Michnik
Może kombinowali cos przy kole pasowym i kole zębatym wału? Źle poskręcali(klucz dynamometryczny, odpowiedni moment skrecania), nie dali nowej śruby na klej i sciął sie klin. Rozrząd przeskoczył mimo, że niby wszystko dobrze poustawiali.
Jeżeli tak zrobili to niestety czeka Cię wymiana wału najlepiej na ten od TDI. No i zmień czym prędzej mechanika.
Oczywiście Ci tego nie życze. Także mam nadzieje , że się mylę.

: śr sty 09, 2008 08:52
autor: wyczol444
nie wiem jaki mam silnik napewno TD a nie TDI wczoraj jak powiedziałem że namieszali z rozrządem to mało mnie nie pobili kazali zabrać auto. ja zostawiłem i powiedziałem ze nie odbiore dopuki nie bedzie sprawne!!! a podobno taki dobry warsztat

: śr sty 09, 2008 09:01
autor: pero_pkf
Idz do innego warsztatu i niech ci powiedzą co moze byc przyczyną. Jezlei faktycznie zle ustawioy rozrząd ( a najprawdopodobniej tak jest) to wteedy do nich przyjdz i postrasz ich moze sądem albo coś podobnego. Przeciesz masz chyba jakies rachunki za to co ci tam robili.

[ Dodano: 09 Sty 2008 08:04 ]
Mogli tez za slabo napiąć pasek i przy rozruchu przeskoczyl o pare ząbkow, ale nie zycze ci tego bo wymiana zaworow jaka by cie wtedy czekala jest dosc klopotliwa

: śr sty 09, 2008 12:24
autor: prusax
Dokładnie podjedż niech inny warsztat obejrzy ten rozrząd

: śr sty 09, 2008 20:01
autor: educh1985
pasek byl jakiej firmy bo zdazaja sie takie co maja rozna ilosc zabkow. ale raczej przy zmianie przesuneli rozrzad

: śr sty 09, 2008 22:52
autor: pero_pkf
educh1985 pisze:pasek byl jakiej firmy bo zdazaja sie takie co maja rozna ilosc zabkow. ale raczej przy zmianie przesuneli rozrzad
Jezeli miałby mniej ząbków to po kilkudziesieciu obrotów silnika mialby małe "Bum" pod maską i silnik przestałby pracowac bo na pewno w pewnym momencie zawory by sie z tłokami

[ Dodano: 09 Sty 2008 21:53 ]
.....spotkały

: ndz sty 13, 2008 01:34
autor: educh1985
Jezeli miałby mniej ząbków to po kilkudziesieciu obrotów silnika mialby małe "Bum" pod maską i silnik przestałby pracowac bo na pewno w pewnym momencie zawory by sie z tłokami

Własnie ze nie bo rozrzad przestawiony o np 2 nie wiecej ząbków powoduje nierowna prace silnika zle spalenie brak mocy i pracuje bardzo glosnie ale od razu sie nie rozwali. nnapewno to nastapi ale nie od razu.

: pn sty 14, 2008 05:23
autor: wyczol444
po wielkiej wojnie poprawili wyszlo na moje mówiłem im od razu że jest przestawiny na walku rozrządu i się potwierdziło teraz jest wszystko ok

: śr sty 16, 2008 15:16
autor: MetfaN
Wiesz pero_pkf ja miałem przestawiony rozrząd o jeden ząbek na wałku rozrządu i dwa na pompie i tak z 200km przejeździłem i się nic nie stało...ale jechał jakby chciał a nie mógł....nierówno pracował i ciężko odpalał...

: sob sty 19, 2008 11:56
autor: wyczol444
mam jeszcze jadno pytanie wymieniałem pasek alternatora i teraz strasznie piszczy jak jest zimny (pasek jest dobrze naciągnięty napina go sprężyna pod alternatorem) przejechałem juz około 1 tyś km i dalej piszczy przez jakieś 10 min i się uspokaja tylko na zimnym silniku. co może być tego przyczyną strasznie denerwuje mnie to piszczenie.

: sob sty 19, 2008 14:58
autor: Michnik
wyczol444 pisze:mam jeszcze jadno pytanie wymieniałem pasek alternatora i teraz strasznie piszczy jak jest zimny (pasek jest dobrze naciągnięty napina go sprężyna pod alternatorem) przejechałem juz około 1 tyś km i dalej piszczy przez jakieś 10 min i się uspokaja tylko na zimnym silniku. co może być tego przyczyną strasznie denerwuje mnie to piszczenie.
Pasek powinien być firmy Contitech(mniej piszczą) i dociągnięty nie tylko samą sprężyną, ale trzeba jeszcze podciagnąć alternator ręką i dopiero zakontrowac śrubą. Ewentualnie koło pasowe alternatora do wymiany.