Strona 1 z 1

Turbina dmucha w silnik

: pn sty 07, 2008 18:31
autor: maxbest
Witam
Mam maly problem ze swoim samochodzikiem. Od jakiegos czasu niepokoi mnie dosyc glosny szum turbiny. Dzieje sie tak wylacznie pod obciazeniem w trakcie jazdy. Od 2000 obrotow przy conajmniej w 33% wcisnietym gazie slychac jakby turbina dmuchala w silnik. W komputerze nie ma zadnych bledow, nie dymi. Mam wrazenie, ze auto traci rowniez moc podczas tego szumu turbiny. Turbina wymieniana niecale 20kkm temu. Zrobilem logi kanalow 003, 008 i 011 (sa w zalaczniku) prosilbym o analize.
Dziekuje i Pozdrawiam

: pn sty 07, 2008 18:35
autor: damcio151
a nie masz nieszczelności :?:

: wt sty 08, 2008 11:18
autor: maryjan
maxbest pisze:ze auto traci rowniez moc podczas tego szumu turbiny.
Nieszczelność w dolocie? Miałem podobnie po wymianie poduszki pod silnikiem.

: wt sty 08, 2008 14:38
autor: maxbest
Sprawdzalem rury od intercoolera na kanale przy uruchomionym silniku (do 4k obr) i wszystko bylo ok. Pryskalem jakims preparatem do wykrywania nieszczelnosci i nawet banki nie puscil. Zwykle przy nieszczelnosci w dolocie dymil odrazu na czarno. Teraz nawet malej chmurki nie chce puscic. Najgorsze ze jedynie wszystko wychodzi tylko podczas jazdy. Jeszcze sprawdze kazde polaczenie rur intercoolera.

: śr sty 09, 2008 12:56
autor: jkayser
Ja dostałem taką samą rade - "sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności".

Trochę sie wkurzyłem na początku, bo sobie myślę no bez przesady...
Na postoju była cisza do 4,5 tys. obr/min. A jak autko dostawało obciążenia - od 2000 np. wyprzedzanie pod górkę coś syczało i szumiało. U mnie winną okazała się ostatnia guma przed IC, ale równie dobrze może być sam IC, plecionka, cokolwiek. Sprawdź dokładnie.
Ja już powoli myślałem że tak po prostu TDI pracuje :) ale nagle dostrzegłem na prawym nadkolu (od strony silnika) delikatny film olejowy i odnalazła się dziura. Po wymianie węża wszystko OK i jakieś 10-20 KM przybyło :) bo wreszcie jest jakieś ciśnienie doładowania.

Polecam naprawdę się temu przyjrzeć, bo mi powiedziano, że jak jest nieszczelność, to ECU podnosi ciśnienie doładowania i łożyska Turbawki dostają w du*e.

: czw sty 10, 2008 00:36
autor: jasiek21
pewnie masz jakąś nieszczelność, jakbyś zrobił samego loga bloku 11 to by to było widać po nim.
Pozatym na postoju to nie ma szansy, żeby powietrze uciekało, bo nie ma odpowiedniego obciążenia.

: sob sty 12, 2008 18:04
autor: maxbest
Rozebralem wszystkie rury od intercoolera i jednak mieliscie racje byla nieszczelnosc. Dokladanie w gumowym wezu przy samej przepustnicy byla dziura. Waz przetarl sie od wystajacego zaworku klimatyzacji :(