Problem z pompa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Problem z pompa

Post autor: RobeQ » pn sty 07, 2008 11:03

witam,

ostatnio zalozylem do swojego samochodu "nowa" pompe wtryskowa i mam z nia problem niestety. Mianowicie samochod nie ma wolnych obrotow tzn wahaja sie one od 840-940 jak i na wolnych obrotach nie ma stabilnej dawki paliwa tzn waha sie ona o 3-4mg w gore i w dol od zadanej dawki i ostatnim problemem tej pompy/nastawnika jest brak napiecia w kanale 19 w 2gim od lewej okienku.

Adamm juz czyscil nastawnik wczoraj podmienialismy nastawnik na inny i nadal to samo obroty lataja jak glupie i dawka tez. Na dobra sprawe takie jaja zaczynaja sie dziac przy temperaturze silnika powyzej 60st ponizej tego jak silnik byl zimy chodzil stabilnie. Dodatkowo jest to problem tylko wolnych obrotow dodanie choc odrobine gazu momentalnie problem naprawia samochod nie szarpie nic zlego sie nie dzieje aczkolwiek jazda nim jest lekka udreka :( szczegolnie w korku kiedy lataja obroty bo ciezko sie rusza :(

Ma ktos jakis pomysl innowatorski ?? Do tej pory zrobione bylo :

-czyszczenie nastawnika
-podmiana nastawnika na inny
-zwiekszanie i zmniejszanie dawki w celu sprawdzenia roznic
-napiecia sprawdzone na nastawniku
-kable i kostki tez sprawdzone

Problem :

-latajace obroty
-latajaca dawka
-brak napiecia w kanale 19 w 2giej kolumnie od lewej


HELP jak ktos cos wie piszcie :)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sty 07, 2008 12:46

to chyba wina pompy ... cytat z forum Diagtronik
schizzer pisze:Jak w temacie 95'.Miał nieszczelności w układzie doładowania i sterowania
nadciśnieniem-w tej chwili usunięte.Bieg jałowy i zakres do 2500obr/min wyraźne falowanie obrotów (podczas płynnej jazdy do tego zakresu szarpie ).Brak jakichkolwiek błędów.Ilość powietrza zasysanego średnio o 300 jednostek wyższa od zakładanego -przynajmniej do 3000obr/min potem się wyrównuje(oczywiście nie do takiego samego).Falujące napięcie na nastawnik dawki .Doładowanie w porządku (przynajmniej na moje oko).Ciśnienie w kolektorze idealnie podąża za zakładanym (w pełnym zakresie).Ktoś podwiązał opaskami pedał przyspieszenia tak aby jego wyhylenie zaczynało się od około 1.4%(zdławiło to efekt falowania na "wolnych"-dalej oczywiście szarpał przy stabilnej jeździe i spokojnym przyspieszaniu do 2500.Wywaliłem opaski oczywiście -zszedł na 0% i zacżął naturalnie falowaćna jałowym.Dziwi mnie trochę odczyt napięcia zasilania na ECU-jest mniejsze o 3.5V od napięcia baterii i odczytu na złączu ECU(napięcie sprawdzane również względem mas ECU)Uszkodzony zawór EGR(nieszczelna membrana)-początkowo zakładałem ,że za duża masa powietrza jest spowodowana brakiem "ładowania"spalinami,ale dotąd przy uszkodzonym zaworze z takimi objawami się nie spotkałem.

Jeżeli ktoś będzie tak miły i na dodatek się z tym spotkał bardzo proszę o podpowiedź.
rafaj pisze:Witam
Problem polega na zużytych elementach pompy wtryskowej - trzeba do pompiarza pojechać albo wysłać komuś pompę do regeneracji. Ja takie rzeczy robię na bierząco jak by co :wink: . Lub kupić inny nastawnik i może to pomoże lecz nie jest to pewne na 100%
no więcej nie wiadomo bo się nie odezwał :helm:



RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: RobeQ » pn sty 07, 2008 12:58

nie no u mnie takiej trumy to nie ma :) jedyna rzecz ktora mnie wnerwia to wlasnie falujace obroty ale one faluja w zakresie 50-70rpm i dawka skacze na wolnych obrotach. Poza tym samochod jezdzi normalnie nie szarpie nie skacze nie wywija dziwnych numerow :D


Jak mialem pojechac na remap chipa po wlozeniu tej pompy to sie okazalo ze wlasnie w bloku 019 w 2giej kolumnie nie pokazuje mi napiecia ktore odpowiada za max wychylenia nastawnika czy jakos tak "Upper limit" i ponoc to jest powoduje problem tych obrotow :(

a ja nie wiem co mam z tym dalej zrobic nastawnik czyszczony pozniej wymianiony i nie wiem gdzie sie upatrywac takiego stanu rzeczy :(



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sty 07, 2008 13:07

RobeQ pisze:nie no u mnie takiej trumy to nie ma :) jedyna rzecz ktora mnie wnerwia to wlasnie falujace obroty ale one faluja w zakresie 50-70rpm i dawka skacze na wolnych obrotach. Poza tym samochod jezdzi normalnie nie szarpie nie skacze nie wywija dziwnych numerow :D
a może to zbieg okoliczności i jakiś czujnik jest do niczego ... np. temp.



RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: RobeQ » pn sty 07, 2008 13:54

damcio151 pisze:
RobeQ pisze:nie no u mnie takiej trumy to nie ma :) jedyna rzecz ktora mnie wnerwia to wlasnie falujace obroty ale one faluja w zakresie 50-70rpm i dawka skacze na wolnych obrotach. Poza tym samochod jezdzi normalnie nie szarpie nie skacze nie wywija dziwnych numerow :D
a może to zbieg okoliczności i jakiś czujnik jest do niczego ... np. temp.
szczerze nie wiem, vag nie wyrzuca zadnych bledow, temperatury sa okej zreszta nowe czujniki bo wymienialem ostatnio bo faktycznie popadaly....

A ma moze ktos mozliwosc sprawdzenia czy na wlaczonym silniku w bloku 019 pokazuja sie dwa napiecia ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości