Świece żarowe

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bodzioski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw cze 07, 2007 14:08
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Świece żarowe

Post autor: bodzioski » pt sty 04, 2008 23:04

Witam VW-maniaków! Mam pytanko. Jak sprawdzić w własnym zakresie która świeca żarowa jest niesprawna? Jestem posiadaczem VW mk3 td z silnikiem AAZ. Z góry dziex za jaką kolwiek interwencje w mojej (być może błachej) sprawie. Pozdrawiam -bodzioski
:bajer:



Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » pt sty 04, 2008 23:19

bylo juz kilka set razy wystarczy poszukac

heheh i kolejny temat powedruje do zsypu :bajer:

1 sposob odlaczyc listwe laczaca swiece wziasc kabelek i plusem z aku dotykac gwintu swiecy jak iskrzy to znaczy ze przewodzi czyli teoretycznie dziala ale to tylko teoretycznie :P
2 bierzesz miernik i mierzysz ohmo mierzem jaka maja opornosc
3 najlepszy sposob wykrecasz swiece bierzesz (kombinerki) szczypce uniwersalne i podlaczasz do aku jak sie po paru sekundach zrobi czerwona to znaczy ze dobra :hmm:

PS. jak wymieniasz swiece do wymieniaj wszystkie 4


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt sty 04, 2008 23:40

Virus177 pisze:1 sposob odlaczyc listwe laczaca swiece wziasc kabelek i plusem z aku dotykac gwintu swiecy jak iskrzy to znaczy ze przewodzi czyli teoretycznie dziala ale to tylko teoretycznie :P
tak ale nie polecam !!
ja wykręciłem wszystkie świece i sprawdziłem tak ze przyłozyłem do aku i sprawdziłem czy sie nagrzewają tylko uwazaj nie trzymaj za gwint ani za końcówke bo ci sie zrobi ciepło :PP hehe
mozesz śmiało palcami chwycić tam gdzie łapiesz kluczem przy odkręcaniu świec

lepszy sposób to ustawić miernik na przewodzenie !!!(piszczek) i przyłozyć do świecy !! Jedną tam gdzie plus a drugą tam gdzie gwint i sprawdzić ile pokazuje
w moim przypadku pokazywały wszystkie 002 :) czyli ok i zazwyczaj tak chyba pokazują a nie pamiętam ile moze być max ..



Awatar użytkownika
bodzioski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw cze 07, 2007 14:08
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: bodzioski » sob sty 05, 2008 11:48

Wielkie dzięx za podpowiedzi. Nie mam zbyt dużo czasu aby szukać na forum danych tematów, a z drugiej strony to troche leniwy jestem aby serfować w poszukiwaniu odpowiedzi.
A jeszcze jedno; jakie najlepiej kupić świece , bo na allegro jest kila ofert do silników AAZ i nie wiem czy brać z neta czy ze sklepu? Szerokości- bodzioski :grin:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob sty 05, 2008 11:50

idż do sklepu to Ci dadzą :) firme proponuje BERU NGK BOSCH :)
koszt ok 40 zł za sztuke :P



smoku114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sty 24, 2007 21:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: smoku114 » pn sty 07, 2008 09:40

Jeszcze jeden sposób - bierzesz świece przykładasz plusa bodajże a w drugą rękę probówkę i dotykasz do końca - tego który grzeje - jeśli próbówka sie zaświeci to świeca ok



zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » pn sty 07, 2008 10:03

Witam
Ile max może mieć opór??


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

KrisT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:44
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: KrisT » pn sty 07, 2008 15:28

To zalezy od świecy i od producenta. Miernik może pokazać opór 2 ohm, czy nawet 6 lub wiecej.
Ważne aby swiece miały tzw. przejście bo opór moze się nieznacznie róznić jeśli mają już swoje nagrzane..

Brak przejścia (nieskończenie wielki opór) jest spowodowany przepaleniem swiecy. Miernik można przełączyć w zakres prawdzania diód i wtedy będzie pokazywać zakres 0-1 gdzie jeden to brak przejścia i swieca jest przepalona, inna wartosc bedzie wskazywac że świeca jest dobra.

Ważne aby nie mieszac świec róznych producentow bo będą mieć inną oporność i różne czasy nagrzewu.



Awatar użytkownika
bodzioski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw cze 07, 2007 14:08
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: bodzioski » czw sty 10, 2008 00:16

Witam. Znalazłem na allegro za nieduże pieniądze świeczki żarowe NGK Y-918R, i w/g opisu przeznaczone są do silników AAZ . Czy ktoś z kolegów spotkał sie tymi świecami, i czy są warte tej ceny?
Niżej podaję link- pozdrawiam :bajer:
http://moto.allegro.pl/item293251736_sw ... _918r.html



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » czw sty 10, 2008 00:27

w IC są po 31 zł więc nie widzę sensu kupować na allegro


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości