Problem z mocą przy wyższych obrotach 4tys obr

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

erg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn gru 18, 2006 01:30
Lokalizacja: Pabianice

Problem z mocą przy wyższych obrotach 4tys obr

Post autor: erg » pt sty 04, 2008 00:11

Witam, zostałem ostatnio zmuszony do wymiany przepływki na nową z powodu permanentnego spadku mocy. Moc została odzyskana, wszystko wróciło do normy. Auto ma 132k przebiegu, rocznik 2001.
Zauważyłem jednak, że przy mocniejszym piłowaniu silnika do 3,8-4 tys. obr. np. na 3cim albo 4tym biegu auto nagle słabnie, tak jakby turbina wchodziła w stan awaryjny. I taki stan dzieje się do momentu, kiedy zgaszę i ponownie odpalę silnik.
Dodam, że jeśli nie przyspieszam tak agresywnie z wyższymi obrotami i zmieniam biegi na wyższe do 3 tys. obr. , to auto idzie pełną mocą spokojnie osiąga na trasie 160 KM/h i więcej..

To odcięcie przy wyższych obrotach jest to dość nieciekawą skłonnością - zwłaszcza, przy nagłym wyprzedzaniu itd.

Moje pytanie brzmi, czy to normalne, że motor nie odzyskuje tej mocy bez zresetowania?

Pozdrawiam
erg
Ostatnio zmieniony pt sty 04, 2008 00:17 przez erg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt sty 04, 2008 00:43

erg pisze:czy to normalne, że motor nie odzyskuje tej mocy bez zresetowania?
tak się właśnie dzieje jak łapiesz notlaufa czyli stan awaryjny,
przecież tak duże jest o tym na forum :
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt sty 04, 2008 00:51

masz niedaleko u uysego, podjedź, zobacz, sprawdź co mu dolega. pewnie turubulum jest przyczyną problemów


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
AdamTDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pt mar 17, 2006 01:32
Lokalizacja: Głubczyce (woj.opolskie)

Post autor: AdamTDI » pt sty 04, 2008 02:14

chłopaki przeciesz to oczywiste ze powyżej 4 tys obrotów TDI słabnie, w TDIkach największą moc uzyskuje się właśnie w granicach 4 tysiecy obrotów i tak zawsze przeważnie widziałem w tabelach opisujących osiągi aut podaje się np.
MOC MAX 110KM/przy 4000obr./min
chodzi tu odiesle bo silniki benzynowe to w granicach 6000
mogę sie mylić



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt sty 04, 2008 06:26

erg pisze:auto nagle słabnie, tak jakby turbina wchodziła w stan awaryjny. I taki stan dzieje się do momentu, kiedy zgaszę i ponownie odpalę silnik.
a więc AdamTDI to nie jest objaw zwykłego przekroczenia progu, w którym auto osiąga max moc tak jak to opisujesz gdyż erg wyraźnie podaje, że auto wpada mu w tryb awaryjny,
ale Twoja wypowiedź w części dot. max mocy po przekroczeniu 4000 rpm i wzwyż w TDI-kach jest prawidłowa i tu się zgadzam.
Ostatnio zmieniony pt sty 04, 2008 06:30 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.



erg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn gru 18, 2006 01:30
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: erg » pt sty 04, 2008 15:39

Cinek pisze:masz niedaleko u uysego, podjedź, zobacz, sprawdź co mu dolega. pewnie turubulum jest przyczyną problemów
Jestem z Łodzi, nie z Bytomia. Staram się serwisować samochód w ASO a nie tak jak (za pewne) ty "u uysego". Twoja rada nie była pomocna i żałuję, że zmarnowałem kilka bajtów transferu, żeby ją przeczytać. Jeśli zamierzasz jeszcze coś w topiku dopisać, to proszę oszczędź nam życia i napisz w góra trzech słowach.
AdamTDI pisze:MOC MAX 110KM/przy 4000obr./min
To już zdążyłem odkryć przez 10 lat pracy z TDI, jednak chodzi tu o swojego rodzaju "odcięcie turbiny" przy wyższych obrotach. Ta przypadłość jest niebezpieczna wręcz przy wyprzedzaniu. Nagle samochód przestaje przyspieszać, warczy, a do czerwonego pola jeszcze daleko..
Ostatnio zmieniony pt sty 04, 2008 15:40 przez erg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » pt sty 04, 2008 22:48

erg pisze:Staram się serwisować samochód w ASO a nie tak jak (za pewne) ty "u uysego".
Oj Chłopie, grabisz sobie! Forum jest od pomocy i doradzania. Skoro napisałeś, że serwisujesz Golfika w ASO, to po kiego czorta zawracasz nam gitarę! Nie ładnie!


Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob sty 05, 2008 01:14

Remigiusz78 pisze:
erg pisze:Staram się serwisować samochód w ASO a nie tak jak (za pewne) ty "u uysego".
Oj Chłopie, grabisz sobie! Forum jest od pomocy i doradzania. Skoro napisałeś, że serwisujesz Golfika w ASO, to po kiego czorta zawracasz nam gitarę! Nie ładnie!
Zgadzam się Remigiusz78 z Tobą w całej rozciągłości.
Nie ładnie erg! Po czasie w jakim dołączyłeś do forum domniemam, iż sporo tematów w nim poruszanych już jest Ci znanych i powinieneś wiedzieć, że Cinek , dobrze Ci radził bo przecież uysy wcale nie jest z Bytomia taj jak Ci się wydaje, wystarczy tylko sprawdzić w jego profilu i nie byłoby niedorozumienia.
Jestem zniesmaczony Twoją odpowiedzią i teraz faktycznie dziwię się po co zasięgasz tu rady a nie w ASO (zmienisz o ASO zdanie jak solidnie Cię oskubią z kasy i bez gwarancji, że usuną wszystkie usterki).



Awatar użytkownika
kamyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 25, 2007 21:01
Lokalizacja: stuchowo
Kontakt:

Post autor: kamyk » sob sty 05, 2008 02:03

Witam ja mam taki sam problem tylko że mi się to zdarza przy różnych prędkościach nieraz to jest przy 110 km/h a nieraz przy 140 km/h ale powiem ze tak mi się to działo zaraz jak go kupiłem z Niemiec wymieniłem przepływomierz i dalej się tak działo ale jak zacząłem go na trasie ganiać to zaczęło mi się to dziać przy 160 km/h i powyżej i tak jest do tej pory



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » sob sty 05, 2008 02:06

podpiąć vaga, i zdiagnozować, byle daleko od ASO, może być i u uysego, bo szpec pierwsza klasa.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob sty 05, 2008 03:10

erg pisze:Staram się serwisować samochód w ASO a nie tak jak (za pewne) ty "u uysego".
I tu leży przyczyna Twoich problemów, wybierz się więc do ASO, skasują Cię za kolejną przepływkę, następnie za stosowną opłatą wymienią N75, po czym zaproponują wymianę turbiny. Po tych wszystkich operacjach będziesz lżejszy o parę kpln, jak problem powróci zabawa zacznie się od nowa.

W ASO serwisuje się auta na gwarancji, bo z reguły niepotrzebna wymiana połowy podzespołów nic właściciela nie kosztuje, po jej upływie warto poszukać warsztatu, który w przeciwieństwie do ASO ma pojecie o autach danej firmy i szanuje klienta, bo zadowolony klient wraca do warsztatu, dla ASO taki klient to tylko kłopot, bo ile razy można mu wcisnąć przepływkę za kilkaset złotych zanim się nie wścieknie?

Jeśli nie masz pojęcia o aucie jedź do fachowca (nie mylić z ASO), jesli masz pojęcie nie jedź do ASO bo dostaaniesz ataku smiechu słyszac teorie dotyczącą usterki w aucia i ataku szału jak usłyszysz cenę za usługę.
erg pisze:To już zdążyłem odkryć przez 10 lat pracy z TDI, jednak chodzi tu o swojego rodzaju "odcięcie turbiny" przy wyższych obrotach. Ta przypadłość jest niebezpieczna wręcz przy wyprzedzaniu. Nagle samochód przestaje przyspieszać, warczy, a do czerwonego pola jeszcze daleko..


No to jak na 10 lat "pracy" z TDI niewiele doświadczenia się uzbierało...


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

GieTe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sty 08, 2007 19:03
Lokalizacja: Z Samochodu

Post autor: GieTe » sob sty 05, 2008 18:55

Wstyd tak się nie robi! Marnujesz czyjś czas. Jedź do Aso, tylko nie przekraczaj 4 tys obrotów bo bedzie notlauf :axe:


------------Regeneracja N75 do silnika 1Z-------------WARSZAWA------------
Tel. pięć zero pięć sześć jeden osiem sześć pięć sześć.

erg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn gru 18, 2006 01:30
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: erg » pn sty 07, 2008 17:40

To, że serwisuję w ASO, to znaczy tylko tyle, że zupełnie się nie interesowałem tematem, podstawiałem auto do salonu i resztę miałem gdzieś a pieniądze na to niestety z ciężkim oddechem musiałem zapłacić. Ale wiedziałem, że ta ich cena jest na pewno wyższa niż w jakiś zakładach mniejszych. Nie sposób znać się na wszystkim na świecie.

Po prostu ASO mnie zaczęło irytować od kiedy byłem u nich w przeciągu tygodnia jakieś 5razy. Poprawiło się conieco, ale efekt końcowy nie satysfakcjonuje mnie.
Chciałem zaczerpnąć waszej rady, po prostu po to, żebym mniej więcej wiedział na czym stoję jak pojadę do jakiegoś Mastera Turbiny i Czipa, żeby mi nie wcisnęli jakiejś grzałki Xiao-Pinga za kilka stów.

Używam już długo diesli, ale jestem raczej enduserem niż szpecem- kumplem uysego ;)
BTW, te chwilowe problemy nigdy by mnie nie zniechęciły do TDI :chytry:

Pozdrawiam wszystkich entuzjastów



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 229 gości