Strona 1 z 3

czujnik temp. silnika

: pn gru 31, 2007 15:57
autor: daro31ie
poszukuje pomiarow rezystancji czujnika temp silnika w mk4. chodzi mi rezystancje na pinach 2-4, kiedys widzialem to na forum ale nie moge znajsc..
z gory dzieki za pomoc daro
a znalazlem tylko to niestety to pomiary na pinach 1-3 Obrazek
sadze zee rezystancja na pinach 1-3 i 2-4 ma byc taka sama lub tez bardzo podobna ale czy mam racje?

: pn gru 31, 2007 18:30
autor: jaszczur
może to ci sie nada
Obrazek
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 3 i 4 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i kolejno mierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 3, 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.

: pn gru 31, 2007 22:55
autor: damcio151
daro31ie, podjedź na vag i sprawdź w grupie 007 zgodność pokazywanej temperatury na vagu i zegarach ... ma być taka sama/ podobna

: wt sty 01, 2008 12:36
autor: jasiek21
a ja gdzieś czytałem, że na zegarach celowo pokazuje więcej niż powinno żeby uspokoić kierownika(podobno 5 stopni). U mnie na vagu ledwo 77 stopni pokazuje, a na zegarach 90. Termostat bym musiał wymienić bo będę marznąć jak przymrozi.

: wt sty 01, 2008 12:43
autor: damcio151
jasiek21, jeżeli masz możliwość to podmień czujnik ... wskazania dla ECU są również ważne

: wt sty 01, 2008 13:24
autor: jasiek21
mam uwalony termostat, bo czujnik jest ok. Muszę go wymienić ale czekam na przypływ kasy...

: wt sty 01, 2008 13:28
autor: damcio151
jasiek21 pisze:mam uwalony termostat, bo czujnik jest ok.
jak po wymianie termostatu dalej temp. na vagu będzie 77 st. to masz uwalony czujnik ;)

: wt sty 01, 2008 13:35
autor: jasiek21
rezystancja jest ok.

: wt sty 01, 2008 13:44
autor: damcio151
jasiek21 pisze:rezystancja jest ok.
tylko na których pinach :?: bo jest ich 4 ;)

: wt sty 01, 2008 15:13
autor: jasiek21
1 i 3 czyli dla ECU

: wt sty 01, 2008 15:15
autor: damcio151
jasiek21 pisze:1 i 3 czyli dla ECU
coś mi się wydaję , że 1 i 3 jest dla wskaźnika ;)

: czw sty 03, 2008 16:14
autor: daro31ie
problem mam taki ze wlasnie istnieje roznica w rezystancjach na pinach 1-3 i 2-4
piny 1-3 to ECU, a piny 2-4 to wskaznik temp. na desce.
Obydwa dzialaja poniewaz je mierzylem ale jednak wywala mi bledy na vagu
G62 i G2 czyli problem z pomiarem ECU i Wskaznika tem. na desce.
Dziwne prawda bo roznica wskazan omomierza to ok 200omow. Nie jest to duzo. Co o tym sadzicie?

: czw sty 03, 2008 17:51
autor: damcio151
daro31ie, a co z okablowaniem :?: jak wyglądają styki i wtyczka od ECU :?:

: czw sty 03, 2008 19:34
autor: daro31ie
wtyczka oraz czujnik jest w bardzo dobrej kondycji moze dlatego ze samochod nigdy nie poznal smaku soli-tak mysle.
Problem jest w czujniku ktory podaje dwie rozniace sie informacje o temp. silnika. Mnie jednak zastanawia dlaczego wyskakuje ten blad. wskaznik temp na desce to inne okablowanie (chociaz jeden czujnik) a temp. podawana do ECU. wlasnie zastanawiam sie nad tym bo przeciez to jakby nie mic wspolnego ze soba
bardzo interesujace prawda