Niska/za niska temperatura cieczy chłodzącej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Niska/za niska temperatura cieczy chłodzącej
Witam.
Opisze wam mój problem. Mam silnik 1,6 TD RA Któregoś dnia z czystej ciekawości chciałem sprawdzić temp. cieczy chłodzącej po przejechaniu jakiegoś dystansu Nie posiadam odpowiedniego termometru. chciałem to zrobić metodą organoleptyczną Po przejechaniu ok 30 km dolny wąż od chłodnicy jest czas zimny. Jakiś czas temu wymieniałem oring (FEBI) pod termostatem W gorącej kąpieli cieczy sprawdziłem działanie termostatu Kiedy woda zaczęła "mrowieć" to termostat zaczął się otwierać Kiedy zaczęły się pojawiać pęcherzyki powietrza to termostat był otw. w ok 60 % A jak woda wrzała to było 100% Ale wracając do wątku Zastanawiam się dlaczego silnik nie może sie nagrzać do temp roboczej Poziom płynu ok
Jak taki stan rzeczy wpływa na eksploatacje silnika?
Mam jeszcze pytanie odnośnie nagrzewnicy. Czy zdarzyło wam się ją wymieniać?
Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach to po jakimś czasie termostat sie otworzy. Ale temp powietrza w wew. wentylacji nie jest rewelacyjna I dlatego podejrzewam awarie nagrzewnicy
Jeżeli okazało by się że trzeba ją wymienić To proszę o rade co do producenta. Dzieki
Opisze wam mój problem. Mam silnik 1,6 TD RA Któregoś dnia z czystej ciekawości chciałem sprawdzić temp. cieczy chłodzącej po przejechaniu jakiegoś dystansu Nie posiadam odpowiedniego termometru. chciałem to zrobić metodą organoleptyczną Po przejechaniu ok 30 km dolny wąż od chłodnicy jest czas zimny. Jakiś czas temu wymieniałem oring (FEBI) pod termostatem W gorącej kąpieli cieczy sprawdziłem działanie termostatu Kiedy woda zaczęła "mrowieć" to termostat zaczął się otwierać Kiedy zaczęły się pojawiać pęcherzyki powietrza to termostat był otw. w ok 60 % A jak woda wrzała to było 100% Ale wracając do wątku Zastanawiam się dlaczego silnik nie może sie nagrzać do temp roboczej Poziom płynu ok
Jak taki stan rzeczy wpływa na eksploatacje silnika?
Mam jeszcze pytanie odnośnie nagrzewnicy. Czy zdarzyło wam się ją wymieniać?
Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach to po jakimś czasie termostat sie otworzy. Ale temp powietrza w wew. wentylacji nie jest rewelacyjna I dlatego podejrzewam awarie nagrzewnicy
Jeżeli okazało by się że trzeba ją wymienić To proszę o rade co do producenta. Dzieki
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 09:42
- Lokalizacja: Rudnik nad Sanem
Zgadza się. W przypadku nagrzewnicy chodzi mi o temperaturę tego powietrzaJerry-GOLF-TDI pisze:w każdym aucie masz mały obieg i duzy obieg, mały obieg czyli jak silnik jest zimny to: silnik+nagrzewnica a duży obieg to: silnik+nagrzewnica+chłodnica. Także ciepłe powietrze powinno juz leciec do kabiny nawet jak chłodnice masz zimną bo wtedy działa mały obieg
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 09:42
- Lokalizacja: Rudnik nad Sanem
hmmm nie umiem powiedzieć dokładnie jaka temperatura ale przy temperaturze panującej na dworze przez ostanie dni czyli -10 stopni mi ciepłe powietrze zaczyna lecieć juz po około 3-5 min jak silnik pracuje od momentu rozruchu rano. Mam golfa 1.6 GTD silnik SB. Kazdy mi mówi że nagrzewnica mi zarąbiście działa i tak jest
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
ralliart, wywaliłem te coś jak otworzysz maskę zobaczysz dwa weże które wchodzą do środka auta (przez groć silnika). Normalnie są to dwa weże bez niczego ale w niektórych autach są zamontowane dwie takie puszki, które dodatko są połączone weżykiem (przelew). Zrób fote swojego silnika to ci zaznacze jak bedzie
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
vw_vandal, ja mam tak jak ty mowisz kolego i slabo dmucha mi nagrzewnica a zeby zagrzac silnik musze czekac do lata wskazowka wychodzi za biale pole i tak stoi jak go przegonie lekko sie wychyli i niechce isc dalej
termostat mam raptem 6miesieczny wiec odpada uklad wyplukany i zalany nowym plynem i ch..j wie co mu jest w lato grzal sie dobrze zima przyszla jest kibel w dodatku mam mala chlodnice od JP
termostat mam raptem 6miesieczny wiec odpada uklad wyplukany i zalany nowym plynem i ch..j wie co mu jest w lato grzal sie dobrze zima przyszla jest kibel w dodatku mam mala chlodnice od JP
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Niedogrzany to zwiększasz spalanie no i silniczek szybciej dostanie po d..pie. Ale jak ty opisałeś, to mi się wydaje, że jak masz zimny dolny wąż to nie otwiera się ci termostat, a wtedy przegrzewasz silnik i wtedy bardzo szybko silnik dostaję po d...pie.ralliart pisze:Jak taki stan rzeczy wpływa na eksploatacje silnika?
U mnie jak było około 10 stopni na dworze to otworzył się po około 20-30min, nie dłużej niż 30min.Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach to po jakimś czasie termostat sie otworzy
Krzylu, termostat to tylko Wahler, prawie jak oryginał, zdarzają się buble, ale i tak chyba najlepsze do naszych autek
Bo czujnik temperatury jest w chłodnicy i dopóki nie otworzy się termostat, wskaźnik temperatury wskaże na skali nie więcej niż do 1/5 skali. Ciepła ciecz minimalnie wtedy krąży w chłodnicy dzięki wężowi powrotu, ale przepływ jest za mały i zostaje szybko schłodzony i dlatego wskazuje tak niską temperaturę, dopóki nie otworzy się termostat, wtedy powinno podskoczyć do maks 3/5 skali.ralliart pisze:Ale wracając do wątku Zastanawiam się dlaczego silnik nie może sie nagrzać do temp roboczej Poziom płynu ok
Mała wzmianka: termostat Wahlera otwiera się przy 87 stopniach C.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 161 gości