Strona 1 z 1

problemy z układem chłodzenia

: sob gru 29, 2007 22:44
autor: lukaszdom
Witam! Mam problem z układem chłodzenia, po odkręceniu korka na zbiorniczku wyrównawczym wybija mi plyn chłodniczy, a rurka gumowa która wychodzi z górnej części chłodnicy do silnika jest twarda (napompowana). Jak rozwiązać ten problem? Czy to uszczelka pod głowicą?

: sob gru 29, 2007 22:50
autor: maly lili boy
jak masz rozgrzany silnik i otworzysz korek od zbiorniczka to bedzie wywalac
a wentylator sie wlancza?? :chytry:

: sob gru 29, 2007 23:07
autor: Jerry-GOLF-TDI
mi tam sie robi nieduże ciśnienie w zbiorniczku jak sie nagrzeje ale tylko nieduże. Jak pompuje aż węża i wywala płyn w góre po odkręceniu to coś jest nie tak

: ndz gru 30, 2007 10:31
autor: BENITO
Po prostu wymień termostat.

: ndz gru 30, 2007 10:34
autor: Dino114
Klego nie chcem cię straszyc ale może to byc uszczelko pod głowicą ma nieszczelnosc przy zawże wydechowym i bije kompresja do płynu lub głowica jest uszkodzona i jak się autko nagrzeje to jest gdzies pękniecia i puszcza w płyn ale to są moje przypuszczenia pozdrawiam :grin:

: ndz gru 30, 2007 10:59
autor: Przewodnik
spróbuj wymieniśc korek zbiorniczka wyrównawczego jest tam taki zaworek który własnie reguluje to Cisnienie w układzie :)

: ndz gru 30, 2007 11:15
autor: lukaszdom
maly lili boy pisze:jak masz rozgrzany silnik i otworzysz korek od zbiorniczka to bedzie wywalac
a wentylator sie wlancza?? :chytry:
przy zimnym silniku tez mi wywala a wentylator nie włancza się

: ndz gru 30, 2007 12:11
autor: buli56
a jak wyglądają temp. przy pracy silnika

: ndz gru 30, 2007 12:56
autor: ddriver
u mnie byla taka sama sytuacja w 1.9 td... przewody byly ostro napompowane, silnik si mocno grzal i ubywalo plynu a jak odkrecalem korek od zbiorniczka wyrownwczego to wywalalo plyn.. wczoraj przestawilem kąt pompy wtryskowej tzn "opuznilem" i teraz jest wszystko w porzadku.. w przewodach jest tylko takie male cisnienie ale tak musi byc... i wentylator sie wlacza bo wczesniej sie nie wlaczal... pozdrro :bajer:

: ndz gru 30, 2007 13:12
autor: DJ Tomekk
BENITO pisze:Po prostu wymień termostat.
jakby byl termostat, to by mial silnik niedogrzany, co ma to do wywalania plynu?

Wg mnie albo korek od zbiorniczka, a jak nie, to uszczelka.Najlepiej pojedz na tester spalin najpierw.

: ndz gru 30, 2007 13:21
autor: lukaszdom
buli56 pisze:a jak wyglądają temp. przy pracy silnika
odziwo temperatura silnika jest w normie i nie ma żadnych jej wahań.

[ Dodano: 30 Gru 2007 12:24 ]
ddriver pisze:u mnie byla taka sama sytuacja w 1.9 td... przewody byly ostro napompowane, silnik si mocno grzal i ubywalo plynu a jak odkrecalem korek od zbiorniczka wyrownwczego to wywalalo plyn.. wczoraj przestawilem kąt pompy wtryskowej tzn "opuznilem" i teraz jest wszystko w porzadku.. w przewodach jest tylko takie male cisnienie ale tak musi byc... i wentylator sie wlacza bo wczesniej sie nie wlaczal... pozdrro :bajer:
A jak to zrobić?

: ndz gru 30, 2007 13:25
autor: buli56
może nalewasz za dużo płynu ( połowa stanu przy ciepłym silniku) Moim zdaniem jest wszystko ok.

: ndz gru 30, 2007 13:28
autor: lukaszdom
Przewodnik pisze:spróbuj wymieniśc korek zbiorniczka wyrównawczego jest tam taki zaworek który własnie reguluje to Cisnienie w układzie :)
Korek już zamieniałem i to samo, ale przed remontem silnika olej poszedł do ukladu chłodniczego i teraz zbiorniczek jest usyfiony nalotem po tym oleju może ten nalot zatyka jakieś odpowieczniki

: ndz gru 30, 2007 14:52
autor: Lukas-182
Odpowietrzników nie ma, korek spełnia te zadanie.

A sprawdź to:

Odpal autko, rozgrzej dobrze silniczek, dolny wąż z chłodnicy do bloku powinien mieć podobną temperaturę jak górny wąż, te grube węże, jeśli po po długim grzaniu autka dolny jest odczuwalnie zimniejszy niż górny to termostat do wymiany, jeśli nie to po jakimś czasie musi się załączyć wentylator, nie ma bata. Jeśli się załączy wentylator i nadal jest duże ciśnienie to odkręć korek i przegazuj parę razy autko, jeśli w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają się bąble powietrza to uszczelkę ch..j strzelił.

Co do możliwości zapowietrzenia układu, to po jakimś czasie sam się układ odpowietrza poprzez korek na zbiorniczku.

Pozdrawiam...