Strona 1 z 2

Kopci na czarno po wymianie filtra powietrza

: sob gru 29, 2007 19:16
autor: mrKAPON
Witam wszystkich. Jestem nowy i zielony :crazy: Mam problem z moim Golfem otóż: wymieniłem filtr powietrza i nie wiem czy dobrze go założyłem ponieważ zaczął mi strasznie kopcić na czarno i z rury wydechowej wylatywała aż sadza, poza tym gdy troszkę poprawiłem filtr dymienie nie do końca, ale troszkę ustało za to golf ma gorsze przyspieszenie i przy przyspieszaniu głośniej zaczyna chodzić (w kabinie jest to uciążliwe). Nie wiem czy nie słychać tak głośno wydechu bo silnik raczej pracuje tak jak wcześniej. proszę was o pomoc, czy jest to wina filtra czy raczej coś innego, dodam że do tej pory pracował bardzo cicho i bez problemów.
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

: sob gru 29, 2007 20:48
autor: ONEIG
Sprawdź rure na dolocie od filtra do kolektora ssącego. Na 90% jakaś nieszczelność na dolocie.

: sob gru 29, 2007 21:22
autor: DJ Tomekk
Odpinales przeplywke na dolocie??

: sob gru 29, 2007 21:24
autor: damcio151
DJ Tomekk pisze:Odpinales przeplywke na dolocie??
to w SDI jest przepływomierz :P :?:

: sob gru 29, 2007 21:26
autor: DJ Tomekk
damcio151 pisze:
DJ Tomekk pisze:Odpinales przeplywke na dolocie??
to w SDI jest przepływomierz :P :?:
:jezor: kurde musze sprawdzic u ojca, moze faktycznie nie ma, ale ja ofkorz mam wiec tym sie sugerowalem :helm:

: sob gru 29, 2007 22:31
autor: mrKAPON
no tak coś tam odpinałem ale potem wpinałem z powrotem, a czy ten spadek mocy o głośna praca (moim zdaniem wydechu) może być spowodowana złym założeniem tego filtra??
bo te owe dymienie praktycznie znikło po poprawieniu filtra ale ten hałas został i dalej nie mam mocy jak przedtem.

: sob gru 29, 2007 23:29
autor: buli56
A może przy wyciąganiu starego filtra dostał sie jakiś paproch do kasety filtra i poszedł z powietrzem do turbo. Po wyciągnięciu filtra kasetę najlepiej oczyścić odkurzaczem.Jeżeli to był drobny "śmieć" to myślę ,że to po dymienie po jakimś czasie ustanie.

: sob gru 29, 2007 23:30
autor: cyra
u siebie już nie raz przerabiałem głośniejszą pracę silnika przy kombinowaniu przy filtrze powietrza.

jak coś poruszyłem i źle się spasowało automatycznie wzrastał hałas. Z tym, że żadnego zwiększonego dymienia nigdy nie stwierdziłem :bigok:

Zawsze pomagało ponowne złożenie.

Ostatnio założyłem filtr Knechta i muszę powiedzieć, że tak cicho to jeszcze nie miałem.

: sob gru 29, 2007 23:47
autor: mrKAPON
buli56 pisze:A może przy wyciąganiu starego filtra dostał sie jakiś paproch do kasety filtra i poszedł z powietrzem do turbo. Po wyciągnięciu filtra kasetę najlepiej oczyścić odkurzaczem.Jeżeli to był drobny "śmieć" to myślę ,że to po dymienie po jakimś czasie ustanie.


No jak pisałem na początku jestem zielony, ale wydaje mi się że silnik sdi to silnik bez turbo, poprawcie mnie jeśli się mylę.
a faktycznie zobaczę jeszcze raz, założę filtr i sprawdzę czy jest jakaś różnica.
Głównym problemem jest ten uciążliwy hałas, nie wiem dokładnie skąd on dochodzi i jak się tam wziął a najważniejsze jak się go pozbyć.

: sob gru 29, 2007 23:48
autor: mular
damcio151 pisze:to w SDI jest przepływomierz
jak z bezposrednim wtryskiem to tak bo jak na posrednim wtrysku to nie i w dodatku nie bedzie to sdi tylko d

[ Dodano: 29 Gru 2007 22:48 ]
najlepiej napisz oznaczenie silnika

[ Dodano: 29 Gru 2007 22:50 ]
najprawdopodobniej zle złozyles obudowe filtra i dlatego tak glosno ciagnie powietrze

: ndz gru 30, 2007 00:10
autor: damcio151
mular pisze:jak z bezposrednim wtryskiem to tak
no właśnie biorąc na logikę to SDI ma nastawnik itd. więc i przepływka powinna być , tylko nigdzie się nie mogę doszukać tego przepływomierza ;)

: ndz gru 30, 2007 00:47
autor: homsky
damcio151 pisze:więc i przepływka powinna być , tylko nigdzie się nie mogę doszukać tego przepływomierza
SDI jest identycznie rozwiązany jak TDI więc ma wszystkie elementy jak w TDI oprócz turbo i elementów z nim związanych czyli N-75 itd , ale przepływka jest , pozycja 22 w etce
Obrazek