Strona 1 z 1

Sciety pasek rozrzadu

: pt gru 28, 2007 10:49
autor: marutko
Witam wszystkich. Dotąd byłem jedynie czytającym, ale ponieważ nie znalazłem tematu, który mnie "boli" postanowiłem napisać. Problem polega natym, że około 10tys po wymianie paska rozrządu, napinacza i rolki prowadzącej koło pasowe na wale korbowym ścięło ok. 1/3 szerokości paska. Będę wdzięczny za sugestie, ewentualnie opis rozwiązania podobnego problemu, pozdrawiam.
Auto to audi b4, ale silniki te same

: pt gru 28, 2007 11:09
autor: Gitner
Masz problem z gibajacym kolem pasowym, inna ewentualnosc to moze mechanik cos spartolil

: pt gru 28, 2007 12:20
autor: marutko
Koło w porządku, rozrząd sam zmieniałem i powinno być OK, a jednak

: pt gru 28, 2007 12:44
autor: souler
napinacz?

: pt gru 28, 2007 12:55
autor: marutko
napinacz nowy, nie pamiętam nazwy, jakaś kanada, drogi. Nie da się dokładnie oblukać w ramie, ale podejrzewam małe koło rozrządu, pasek ma tendencję do zsuwania się na zewnątrz

: pt gru 28, 2007 15:09
autor: souler
napinacz w dobra strone napiety? kolo rozrzadu na 100% nie ma bicia? cos mi sie nie wydaje. pasek rzadko kiedy chodzie idealnie po srodku kolek, ale scinac lub obcierac nie ma prawa.

: pt gru 28, 2007 19:43
autor: przemek1981
Zobacz czy nie masz luzu na pompie wtryskowej.Ostatnio robiłem kolesiowi rozrząd w Mk3 AFN i stary pasek zjeżdżał z koła pompy i tarł o obudowe.

: pt gru 28, 2007 20:03
autor: Grześko
U mnie przytrafiło się że napinacz nie chodził idealnie równolegle do głowicy silnika. Była różnica w dziesiątach milimetra na obwodzie i przez 10000 km ścięło mi 3 mm paska. Zestaw SKF. Reklamacja została uznana i po założeniu drugiego napinacza wszystko odpukać jest OK.

[ Dodano: 28 Gru 2007 19:04 ]
Luz na pompie też ma na to wpływ i pasek będzie zjeżdżał w stronę obudowy paska, ale nie powinien mieć aż tak dużego znaczenia.

: pt gru 28, 2007 22:22
autor: diaz34
Mi tez scinalo pasek tez ok. 3mm zjechalo winny sie okazal napinacz ktory zle prowadzil pasek

: sob gru 29, 2007 18:10
autor: marutko
Pasek gubił swoją ścieżkę w okolicach koła pośredniego i dalej na małym kole rozrządu był lekko przycinany. Napinacz, duże koło rozrządu i napędu p-py wtr. ułożenie paska prawidłowe. Dałem sobie zasugerować wadę napinacza, wymieniony, na wyniki niestety trzeba trochę poczekać, chociaż , jeśli nie ulegam sugestii, może być lepiej. Dzięki za podpowiedzi i sugestie, siła ludzkich doświadczeń jest ogromna :rotfl: