Strona 1 z 3
Czy zwiększyć przebiegi między zmianą oleju z 7500 do 10000?
: czw gru 27, 2007 22:25
autor: stonefree
Od kilku miesięcy jeźdzę na oleju 10W40. Zdecydowałem na zmianę z minerała na którym latał poprzedni właściciel. Znienialem go do tej pory co 7500 km. Czy zostać przy tych 7500, czy pozwolić sobie na wydłużenie np do 10 000?
[ Dodano: Czw Gru 27, 2007 21:27 ]
Vyłbym zapomniał. A co myślicie o zmianie na 5W40 na okres zimy?Na zegarze 280 tys km, oleju nie bierze?
: czw gru 27, 2007 23:44
autor: stonefree
tomcio, Chyba 5 albo 6 wymian.Sprężarka mi się tylko spociła,ale cisnienie jest podniesione.Poza tym brak niepokojących objawów,a silnik pracuje kulturalniej niż na minerale.
: pt gru 28, 2007 00:42
autor: zaprzal
ja jezdze na 10w40 i nawet nie mysle zeby do takiego starego motoru lać coś rzadszego. PS. mysle, ze jak wymienisz co 10tys to tez mu sie nic strasznego nie stanie, duzo zalezy od tego w jakich warunkach auto jest eksploatowane
: pt gru 28, 2007 00:46
autor: Krzylu
duzo zalezy od tego w jakich warunkach auto jest eksploatowane
jak podniosl cisnienie to raczej normalnie przecietnie niejezdzi
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
obstawiam co 7500/8000
: pt gru 28, 2007 01:14
autor: zaprzal
Krzylu pisze:duzo zalezy od tego w jakich warunkach auto jest eksploatowane
jak podniosl cisnienie to raczej normalnie przecietnie niejezdzi
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
obstawiam co 7500/8000
mam bardziej na mysli czy lata na trasie czy robi 2 kilometry po miescie na zimno... to, ze ma podniesione cisnienie tak na prawde duzo nei znaczy...
: pt gru 28, 2007 08:11
autor: vw_vandal
Ja jeżdze ma mineralnym i sobie chwale
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
i max 7,5tyś. Ale długośc zmian chyba zależy od klasy oleju
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: pt gru 28, 2007 08:47
autor: twardy
vw_vandal, jaki olej wlewasz ? W tym miesiącu mam wymiane w dwóch autach do 3 leję 10W40 a w 2 mam wlany mineralny jeszcze po starym właścicielu . Silnik suchy i nie bieże to chyba zaryzykuje i wleję półsyntetyk , jak coś to wrócę na mineralny.
: pt gru 28, 2007 08:53
autor: BENITO
Najpierw sprawdź dolot i sprężarkę zanim zdecydujesz się wlać rzadszy olej.
: pt gru 28, 2007 11:37
autor: vw_vandal
twardy, jeżdze od zawsze na Castrolu Magnatec 15W/40. Po ściągnięciu pokrywy zaworów czyściutko że przejrzec się można. Podczas wymian, zurzyty olej rozlał mi się na rece, usunąłem chusteczką higieniczną. A widze Lotosa masakra
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: pt gru 28, 2007 13:43
autor: twardy
BENITO pisze:Najpierw sprawdź dolot i sprężarkę zanim zdecydujesz się wlać rzadszy olej
przy sprężarce nie sprawdzałem ale rozbierałem dolot to mam znikome ilości oleum
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
wiadomo że troche go tam będzie
vw_vandal, też sie zastanawiam nad tym olejem do tej pory lałem mobila a coś mnie pcha w strone castrola
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
. pozdro
: pt gru 28, 2007 14:27
autor: BENITO
Bo vw zaleca Castrola do swoich silników. Ja mam zalany Castrolem GTX 15W40 z Niemiec.
: pt gru 28, 2007 14:42
autor: To_mas
ja śmigam na mineralnym i wymieniać staram sie mniej wiecej max do 10 tys
moje auto raczej większość zna wymieniam jak pisałem wyzej i wszystko jak na razie jest ok
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
i mam nadzieje ze tak będzie
stonefree, ja bym został na twoim miejscu przy 10w/40 i dalej wymieniał tak samo !!
po co kombinować skoro wszystko jest dobrze ???